כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הדיין החב"די חוזר בו: "אני מתנצל"

הגאון הרב גדליה אקסלרוד, אב"ד חיפה ורב קהילת חב"ד בעיר, שעורר אמש סערה לאחר שקרא להוציא את הבחורים מהישיבה בצפת שחתמה הסכם עם הצבא, מפרסם מכתב חדש וחוזר בו מדבריו

בחורי חב"ד.צילום אילוסטרציה: שימי קוטנר
בחורי חב"ד.צילום אילוסטרציה: שימי קוטנר

הגאון הרב גדליה אקסלרוד, אב"ד חיפה ורב קהילת חב"ד בעיר, שעורר אמש (רביעי) סערה לאחר שקרא להוציא את הבחורים מהישיבה בצפת שחתמה הסכם עם הצבא, מפרסם מכתב חדש וחוזר בו מהמכתב הקודם.

המכתב, שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים', הגיע בעקבות פרסום ב'מרכז העניינים' על כך שישיבת חב"ד בצפת הוכרה כישיבת מעודדת גיוס.

הרב אקסלרוד מגולל במכתבו וכותב: "בעיין מצוקתם של התמימים בחורי ישיבות חב"ד באה"ק, אשר נסעו כששים שנה ללמוד בבית המדרש של כבוד קדושת אדמו"ר בארה"ב, כארבעים שנה מהם בהיתר רשמי מהשלטונות, למשך שנה שנקראת שנת "קבוצה", שהוא לימוד שנותן את רוח החיים לתלמידי ישיבת חב"ד, ומעמידם בקרן אורה למשך כל החיים, ואי אפשר לוותר על לימוד שנת הקבוצה בשום אופן שהוא".

הרב מסביר: כי "אחר כך, לאחר שאנשים קלי דעת ממחננו, מחמת קוצר דעת, קלקלו את ההסדר הנ"ל, המשיכו בחורי הישיבה להגיע למעיין חיים, לשתות מעץ החיים לשנת קבוצה, ואיכשהו הסתדרו עם שלטונות הצבא.

"כאשר התחילה תקופת השלטון של "האחים" לפיד בנט, שמטרתם הייתה להרוס את עולם התורה, מצאו בסיבה של נסיעה ללמוד ב"קבוצה" הזדמנות להתנפל על בחורי הישיבה החוזרים לארץ הקודש, בטענה שאמנם למדו תורה – אך לא כאן בארץ אלא בישיבת כ"ק אדמו"ר וגייסו באונס מאות רבות מתלמידי ישיבות חב"ד לצבא ובחורים חששו לחזור לביתם כי ארבו להם בשדה התעופה שלוחי השלטונות לאסרם, ולשלחם לצבא".

את המהלך ההיסטורי שמעורר סערה בקרב חסידות חב"ד מוביל הגה"ח הרב יוסף יצחק וילשאנסקי ראש ישיבת חב"ד בצפת, הישיבה הגדולה בעולם, יחד עם הרבנים הגה"ח משה הבלין ראש ישיבת חב"ד בקרית גת והרב יצחק גולדברג ראש ישיבת חב"ד במגדל העמק.

המהלך היסטורי בשל העובדה כי הרב וילשאנסקי, הידוע מראשי המשיחיסטים בארץ, הצליח לאחד את רוב רבני וראשי ישיבות חב"ד בישראל, ונחשב לאחד הגורמים החזקים בחב"ד.

מקורביו סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי המתנגדים להסכם עוסקים בעיקר בשאלה של "מי בראש?" ומאבקי שליטה, ופחות בדאגה לטובת הבחורים.

"המשיחיסטים ניצחו" אומר לנו מקורב לגאון רבי זלמן גופין משפיע בישיבה בכפר חב"ד, המתנגד להסכם. לדבריו, "רוב הישיבות הצטרפו להסכם ויחלו בהסדר החדש"

המכתב המלא


הרב גדליה אקסלרוד ישיבת חבר בצפת גיוס לצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד