י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב זילברשטיין נשאל: לבחור ישיבה מותר לעשות ניתוח פלסטי באף?

מה השיב הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, כשנשאל האם מותר לתלמיד ישיבה לעשות ניתוח פלסטי באף

הגאון רבי יצחק זילברשטיין. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי יצחק זילברשטיין. צילום: שוקי לרר

שאלה מעניינת הגיעה לאחרונה לגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, על תלמיד ישיבה שאמו רוצה שיעבור ניתוח קוסמטי באפו.

אחד הרמי"ם בישיבה בה לומד הבחור כתב לרב זילברשטיין כי "מדובר בבחור בישיבה בן עליה גדול, החפץ לנהוג אורחותיו אך ורק לפי הדרך הרצויה לפני השי"ת בכל דקדוקי ההלכה. באחד הימים פנה אלי הבחור, שאמו אמרה לו שחוטמו נוטה יותר מידי כלפי מטה, והיא מאד מעוניינת שיעשה ניתוח פלסטי לסדר לו את החוטם שיהיה יותר סולד".

הר"מ הוסיף, "יש לציין שהבחור מצד עצמו במשך השנים לא ראה בזה כל שוני וגם אני כר"מ שלו, לא שמתי לב לזה כלל, אך לאחר שמשפחתו המורחבת הצטרפה לרצון אמו שיעבור את הניתוח, התחיל הבחור גם כן לחוש שיש לו בעיה, וזה הגיע למצב כזה שהבחור אינו מסתכל בתמונות של עצמו, בהרגשה שאכן יש בו כיעור".

"השאלה של הבחור" כתב הר"מ, "האם מותר או ראוי לבחור לעשות ניתוח לצורך ייפוי?".

הגר"י זילברשטיין השיב: "הבחור ילך לרב שמבין בעניינים אלו, ויראהו, ואם יאמר שחוטמו אכן משונה ומוזר משאר אנשים וזה עלול להזיק לו בשידוכים, מותר לו לעבור את הניתוח".

הרב זילברשטיין הביא את הגמרא במסכת שבת "'שמנהגם היה לנקב את אזני הבנות הקטנות, כדי
שיוכלו לענוד נזמים [עגילים], וכמו כן היו מנקבין את אפן לשם כך', הרי שהחבלה לצורך יפוי מותרת, אם דרך העולם כך".

"לאור זאת" הוסיף הרב זילבשטיין, "נראה אם אכן יש לבחור בעיה אמיתית בחוטם, וזה עלול להזיק לו בשידוכים, אם כן למרות שאסור לאדם לחבול בעצמו, בענין זה כיון שהחבלה היא לצורך מצוות נישואין שהיא מצוה גדולה, וגם שזה עלול להזיק לו בהמשך הנישואין, מותר לעבור את הניתוח הקוסמטי כדי שיוכל להינשא. אמנם אם המום אינו נרגש, ורק האמא יש לה קצת רצון שבנה יהיה יפה תואר, בשביל זה אסור לחבול בעצמו".
הרב יצחק זילברשטיין חוטם ניתוח פלסטי שידוכים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד