כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מהפכת ענק בחברת החשמל: השכונות החרדיות יחוברו לגנרטורים

מיזם מהפכני של חברת החשמל המקודם בימים אלה צפוי להביא לבשורה של ממש לציבור החרדי, ובמיוחד למקפידים על פסיקותיו של מרן החזו"א זיע"א • על פי התכנית, החברה תחבר את השכונות החרדיות בשבת לגנרטורים • כל הפרטים בפרסום ראשון

דרעי בסיור בחברת החשמל (יעקב כהן)
דרעי בסיור בחברת החשמל (יעקב כהן)

מיזם מהפכני של חברת החשמל המקודם בימים אלה צפוי להביא לבשורה של ממש לציבור החרדי, ובמיוחד למקפידים על פסיקותיו של מרן החזו"א זיע"א. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

התוכנית הדרמטית הוצגה במלואה השבוע בפני שר הפנים אריה דרעי, בעת ביקורו בחברת החשמל בתחנת 'אורות רבין' בחדרה, והיא מתפרסמת כאן לראשונה.

מנהלי החברה חשפו בפני דרעי נתון מפתיע לפיו, למעלה ממאה אלף בתי אב בישראל לא משתמשים בשבת בחשמל. הנתון המפתיע הוא זה שהביא את חברת החשמל לקיים מחקר מעמיק, שתוצאותיו סוקרו בהרחבה בפני דרעי על ידי יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל והמנכ"ל עופר בלוך.



מבדיקת חברת החשמל עולה כי מתוך אלפי בתי האב במגזר החרדי המשתמשים כיום בגנרטור בשבת, רבים מהם פועלים תוך סכנת נפשות של ממש מאחר ומחוברים באופן פיראטי. בכירי חברת החשמל הציגו לדרעי תיעוד שבו נראים חוטי חשמל יוצאים בין בניינים בבני ברק, ארונות חשמל פרוצים שיש בהם סכנת התחשמלות גדולה, ופרסומים תקשורתיים על שתי ילדות מבני ברק שהתחשמלו בעקבות כך.

הנתונים המדאיגים והמסוכנים הביאו כאמור את חברת החשמל ליזום פתרון מהפכני, שאם יצא לפועל - מאות אלפי חרדים יחוברו אוטומטית לגנרטור בשבת.

בשלב זה התכנית עדיין בחיתוליה כאשר על השולחן מונחות שלוש אופציות על האופן שבו היא תיושם בפועל. האופציה הראשונה - כפי שקיים במודיעין עלית, גנרטור יחבר באופן אוטומטי את העיר כולה. אופציה שניה - חיבור כל בנין לגנרטור בודד - באופן שהוא יוצב באופן בטוח וכל חיבורי החשמל יעברו דרכו. אופציה שלישית שהונחה על השולחן - חיבור תושב בודד לגנרטור, כלומר מעבר בין האספקה הרגילה לאספקה חיצונית, פתרון שלא מומלץ כרגע על ידי חברת החשמל.

יו"ר החברה רון טל סיפר במפגש עם דרעי כי הוא נכנס יחד עם הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שעודד אותו ותמך בו להוציא לפועל את המיזם המהפכני.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שעומד מאחורי דחיפת התכנית ופועל ליישומה הוא סגן שר האוצר יצחק כהן, שעומד בראש מיזם הגנרטורים.



















גנרטור שבת חברת החשמל אריה דרעי יפתח רון טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד