י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסיבת הסידור הראשונה בלי רבי יעקב

ילדי וילדות כיתות א' בבי"ס הרמב"ם רמת השרון חגגו את קבלת הסידור הראשון שלהם. עם כל השמחה וההתרגשות עמד הכאב על לכתו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל שזו מסיבת הסידור הראשונה בלעדיו • רוני תשובה מרק בטור מרמת השרון מספרת על מסיבת הסידור הראשונה בלי הרב האהוב והנערץ

רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל
רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל

ביום ט' באדר התשע"ז, יומיים אחרי שהוכתרו ממשיכי דרכו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל, התכנסנו הורי כיתות א' בנים ובנות, יחד עם חברי הקהילה להמשיך הלאה בדרך האבות. ילדי וילדות כיתות א' בבי"ס הרמב"ם רמת השרון חגגו את קבלת הסידור הראשון שלהם. עם כל השמחה וההתרגשות עמד הכאב על לכתו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל שזו מסיבת הסידור הראשונה בלעדיו.



הרב אליעזר סורוצקין אמר לילדים/ות ולהורים שהמתנה הגדולה מעבר לקבלת הסידור היא ללמוד בביה"ס שהקים, יסד וכונן, הגר"י זצ"ל. הוא הקים את ביה"ס בלב שממה רוחנית. הכיתה הראשונה היתה כמה ילדים שלמדו תורה מתחת לעץ כי עדיין לא היה אישור לבנייתה. גם בהמשך אחרי שכבר נבנו כתלי ביה"ס הרב נאלץ להיאבק ולמסור נפש למען המשך קיומו. כשהוציאו צו סגירה הרב פתח במו ידיו את השערים והכניס את הילדים לתלמוד התורה, כשלא היה כסף לשלם למורים הוא שילם מכיסו את המשכורות, העיקר שילדי רמת השרון יוכלו ללמוד תורה.

ברוך השם ביה"ס זכה לעמוד איתן על תילו ועם השנים נוספו עוד ילדים והוקמו עוד כיתות, אותם מנהלת ביד רמה וחמה בתו המנהלת מרים פישל. כיתות שהרב ליווה באופן אישי מפתיחת שנת הלימודים, קבלת הסידור הראשון, תחילת לימודי גמרא והמשיך ללוות עד לשיבוצים בסמינרים ובישיבות.

אתמול הם עמדו נרגשים, תינוקות של בית רבן שתפילתם הרכה בוקעת את כל הרקיעים, מחכים לקבלת הסידור הראשון. הרב צבי יהודה אדלשטיין, ממשיכו של הגר"י זצ"ל עמד במקומו, כדי להמשיך את שרשרת הדורות. ביד אוהבת ובטוחה הוא יוביל בסיעתא דשמיא את הילדים הרכים בדרך האבות: אבות האומה – אברהם, יצחק ויעקב, ואבותיה הפרטיים של רמת השרון – סבו הרב צבי יהודה אדלשטייין זצ"ל ואביו הגר"י אדלשטיין זצ"ל. זכותם יגנו בעדנו להעמיד דורות ישרים מבורכים.
הרב יעקב אדלשטיין מסיבת סידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד