ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פרסום ראשון: מאבק השבת • פגישה יוצאת דופן מחר בתל אביב

מאבק השבת בירושלים שנחשף ב'בחדרי': ראש הישיבה ובן האדמו"ר ייפגשו מחר עם עו"ד יצחק מירון במשרדו בתל אביב, זאת בעקבות פרסום דו"ח הביניים של ועדת הסטטוס קוו שהוקמה על ידי השרים והח"כים החרדים • כל הפרטים

פרסום ראשון:  מאבק השבת • פגישה יוצאת דופן מחר בתל אביב
הישיבה אמש

פרסום ראשון: מאבק השבת בירושלים שנחשף ב"בחדרי חרדים": הגאון רבי ברוך סולוביצ'יק ראש ישיבת 'תורת זאב' ומרבני 'דגל התורה' בירושלים וראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי - בן האדמו"ר מסלונים, ייפגשו מחר בשעות הבוקר עם עו"ד יצחק מירון במשרדו בתל אביב, זאת בעקבות פרסום דו"ח הביניים של ועדת הסטטוס קוו שהוקמה על ידי השרים וחברי הכנסת החרדים.

הפגישה מחר היא יוצאת דופן - והיא באה להעביר מסר חריג: למרות המושכות שנטלו השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הרבנים מעוניינים להפגש בעצמם עם עו"ד מירון החבר יחד עם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב בוועדה שהוקמה - ולשמוע ממנו באופן ישיר את הנתונים והמסקנות שהתגבשו סביב הסטטוס קוו בבירה.

כזכור, אמש, לאחר שעות של מתיחות בין הנציגים החרדים בירושלים - ועדת הכספים העירונית אישרה את התקציב לשנה הקרובה. הנציגות החרדית החרימה את הדיון כאות מחאה כפי שדווח אמש לצד התיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים".

המבחן האמיתי יהיה ביום רביעי הבא, בעת ההצבעה במועצת העיר על התקציב העירוני - והשאלה הדרמטית ביותר היא: האם הנציגות החרדית, ש"ס ויהדות התורה, תצליח להכריח את ראש העיר ברקת להוסיף לתקציב את הסעיף שמחייב את העירייה שלא לתקצב פעילויות שיש בהם חילולי שבת.

כאמור, השבוע ביום שלישי התקיימה פגישה בין ראש העיר ניר ברקת, ראשי המפלגות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני, בהשתתפות עו"ד מירון ומרחב. בסיום הפגישה פורסם סיכום שהצליח להכניס להלם את הנציגות החרדית בירושלים.

על פי ראשי הפרקים בסיכום הביניים של הצוות, לא ניתן להוכיח כי אכן בתקופת ברקת, היה שינוי מהותי בסטטוס קוו ולא הורחבו חילולי השבת. למרות זאת, הנציגים החרדים בירושלים לא קיבלו את מסקנות הועדה ודרשו שהרבנים בעצמם ייפגשו עם עו"ד מירון, הרבנים קיבלו את בקשתם, וכפי שנחשף כעת - מחר ייפגשו הגר"ב סולוביציק והגר"מ ברזובסקי עם עו"ד מירון במשרדו בתל אביב.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ח"כ גפני היה שותף בקביעת הפגישה מחר בת"א, לדבריו, חשוב שרבני 'דגל התורה' ובראשם הגר"ב סולוביציק - ישמעו בעצמם את מסקנות הביניים של הצוות המיוחד שהוקם.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הפגישה הייתה אמורה להתקיים הערב, אולם מסיבת טכניות היא נדחתה למחר.
מאבק השבת הרב ברוך סולוביציק הרב משה ברזובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד