י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

"דרעי" הפתיע בקול ברמה: "החלטתי לקחת אחריות; פותח דף חדש"

מאזיני 'קול ברמה' הופתעו הערב הערב, לשמוע את קולו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שעלה לראיון מפתיע במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו שמצויה בתקופה האחרונה במלחמה של ממש עם ש"ס והעומד בראשה. רק חדי התפיסה שבין המאזינים, יכלו להבחין שמדובר בחקיין מבריק, ולא ביו"ר התנועה הספרדית • 'בחדרי חרדים' מגיש הקלטה מהראיון ואת התמליל המלא

דמותו של דרעי מפוסלת על אבטיח בחגיגת יום ההולדת שנערכה השבוע
דמותו של דרעי מפוסלת על אבטיח בחגיגת יום ההולדת שנערכה השבוע

הערב, במהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה בהגשת משה גלסנר, הופתעו מאזיני קול ברמה לשמוע את קולו של אריה דרעי, שעלה לתחנת הרדיו שמצויה בתקופה האחרונה במלחמה של ממש עם ש"ס והעומד בראשה, כשרבני התנועה נוטלים בעצמם חלק במלחמה עם תחנת הרדיו.

חדי התפיסה שבין המאזינים, הבחינו שמדובר בחקיין מבריק, ולא ביו"ר התנועה הספרדית, אולם החיקוי המדויק, הצליח להפתיע את רבים ממאזיני הרדיו שנותרו פעורי פה מול הכרזות הפיוס של המרואיין הבכיר.

'בחדרי חרדים' מגיש הקלטה מהראיון ואת התמליל המלא:



"דרעי": "שלום לך משה ולכל מאזיני קול ברמה".

גלסנר: "אנחנו שמחים לשוחח איתך. אך האם אתה זה שפנית לתחנה, וביקשת להתראיין".

"דרעי": "נכון. זה לא סוד שתקופה ארוכה נמנעתי מלעלות לשידור אצלכם, ואף הנחיתי את חבריי בש"ס לנהוג כך. אך בתקופה האחרונה, אני מתלבט עם עצמי ולבסוף החלטתי לעלות לשידור ולעשות שלום. אני מניח את הכל מאחור, ופותח דף חדש, אחרי שגם אתם החלטתם לשנות מספר דברים, ולהישמע למועצת חכמי התורה".

גלסנר: "אני מעריך את הצעד הזה. רוב המאזינים שלנו הם מהציבור שלך. אבל מה קרה פתאום כעת? כמעט שנתיים ביקשנו שלום?"

"דרעי": "עם כל הכבוד. יש לי אחריות קצת יותר גדולה על הכתפיים. יש לי את הציבור הספרדי, ואני מסתכל על המחלוקת ועל המתחים בתוך הציבור והרבנים. והחלטתי, מכיוון שאנו הולכים בדרכי שלום, להניח את האגו בצד ולאחד את כולם. גם רדיו קול ברמה יכול להתחזק באחדות".

גלסנר: "מי דחף לשלום? הרב בעדני? או החלטה שלך. או שאתה מתארגן לבחירות?"

"דרעי": "עם כל הכבוד, הרב בעדני אמר את דבריו. נכון שהיו פניות רבות מרבנים, אבל בסופו של דבר זו החלטה שלי. אין קשר לבחירות, לא הולך להיות בחירות בקרוב. אנחנו יהיה שמחים שנתניהו יסיים בעזרת השם את הקדנציה. כשיש מלחמה בציבור הספרדי, כולם בסופו של דבר מפסידים. ומכיוון שכך, החלטתי ללכת בדרך הזו ולקחת אחריות".

גלסנר: "בש"ס יודעים שעלית לשידור בקול ברמה?"

"דרעי": "זה לא מעניין. מי שצריך לדעת ידע. הרבנים שאיתם אני מתייעץ ידעו ויודעים. ומי שלא מבין את המהלך, יבין בהמשך".

גלסנר: "יגאל גואטה האיש הכי קרוב אליך בסיעה, ידע שאתה עולה לשידור בקול ברמה?"

"דרעי": "זה לא חשוב. את העניינים שלי עם גואטה תשאיר לי. תניח לשטויות ותתרכז בעיקר".

גלסנר: "אני מעריך את האומץ שלך, מה הצעד הבא של דרעי? שלום עם אלי ישי?"

"דרעי": "אני לא רוצה לדבר על אלי ישי. מבחינתי זה מאחורי, מי שיודע יודע. היו כל מיני דברים בעבר, הצעתי לישי הצעות בעבר, אך הוא דחה אותם על הסף. אז בבקשה אם יש לך שאלות תתקשר אליו. אין לי קשר אליו בכלל".

גלסנר: "ואם אלי ישי יושיט יד לשלום?"

"דרעי": "כדאי שתרגע קצת. אל תנסו לאכול את כל העוגה בביס אחד. אני לא איש מלחמות, לא מחפש ריב, בטח שלא בציבור הספרדי. אני איש של שלום".

גלסנר: "מה הציפיות שלך, אחרי שנתיים של חרם על קול ברמה, מכאן ולהבא?"

"דרעי": "הרגשתי שזה מה שה' רוצה ממני עכשיו, קמתי ועשיתי שלום. אמרתי: 'מי לה' אלי'. אין לי רשימת דרישות מכם, יש לי מה שאני צריך במקומות אחרים. רק אני רוצה שנלך בדרך של פיוס ואהבת ישראל. ואני לא צריך להגיד איך. אתה יודע לעקוץ כשאתה רוצה. הרב בעדני אמר את מה שאמר בצורה ברורה בקשר לתחנה".

גלסנר: "אולי זה שוב איזו מתיחה? או איזה אלעד כהן. איך נשכנע את המאזינים שזה לא מתיחה".

"דרעי": "שאלה טובה. תראה מה שאחד כמו אלעד כהן יכול לגרום, אבל הוא עושה את זה באווירה טובה. אני מניח שנסיים את השיחה שאני ואתה נהיה מוצפים בהודעות ושאלות. אבל לבסוף כולם יבינו שמדובר במתיחה".

משה גלסנר אמר ל'בחדרי חרדים': "אני מוקיר ומעריך את השר דרעי על אומץ ליבו".
אריה דרעי משה גלסנר קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד