י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ח קנייבסקי בירך את סגן שר האוצר: "שיעבוד בבית המקדש" • צפו

לאחר חשיפת 'בחדרי' אתמול, על בשורת הגנרטור המהפכנית של חברת החשמל, 'בחדרי' חושף תיעוד וידאו בלעדי מחדרו של הגר"ח קנייבסקי, שבו הוא נראה מתייחס למיזם המהפכני, ומברך את מוביל את מהפכת הגנרטורים – סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס

הגר"ח קנייבסקי בירך את סגן שר האוצר: "שיעבוד בבית המקדש" • צפו

לאחר חשיפת "בחדרי חרדים" אתמול, על מיזם הגנרטור המהפכני של חברת החשמל שעשוי להביא לבשורה של ממש לציבור החרדי, ובמיוחד למקפידים על פסיקותיו של מרן החזו"א זיע"א, "בחדרי חרדים" חושף תיעוד וידאו בלעדי מחדרו של הגר"ח קנייבסקי, שבו נראה הגר"ח כשהוא מתייחס למיזם המהפכני, ובנוסף, מברך את האיש שמוביל את מהפכת הגנרטורים – סגן שר האוצר יצחק כהן מ'ש"ס'.



בתיעוד שמתפרסם כאן לראשונה, נראה הרב יצחק דרזי העומד בראש 'משמרת השבת' כשהוא אומר לגר"ח: "סיפרתי לרב בשבוע שעבר, על הישועה הגדולה, שחברת חשמל עכשיו מדברת איתנו איך לעשות כשר ושמי שרוצה יעשה גנרטור – רק שזה יעשה איך שצריך. והם בעצמם רוצים להשתתף ולעשות גנרטורים בשבת".

הרב דרזי סיפר לגר"ח קנייבסקי כי כעת הוא פונה לסגן שר האוצר כהן שעומד בראש מיזם הגנרטורים ומבקשו שיפעל גם בפתרון במדדי המים שאף בהם לא יהיו חילול שבת. רבי חיים בירך את סגן השר כהן ואמר: "שיהיה לו הרבה טוב. שיעבוד בבית המקדש".

השבוע בכנסת. סגן השר כהן עם יו"ר חברת החשמלצילום: השבוע בכנסת. סגן השר כהן עם יו"ר חברת החשמל
השבוע בכנסת. סגן השר כהן עם יו"ר חברת החשמל

כזכור, אמש פורסם ב"בחדרי חרדים" כי התוכנית הדרמטית הוצגה במלואה השבוע בפני שר הפנים אריה דרעי, בעת ביקורו בחברת החשמל בתחנת 'אורות רבין' בחדרה. מנהלי החברה חשפו בפני דרעי נתון מפתיע, לפיו, למעלה ממאה אלף בתי אב בישראל אינם משתמשים בשבת בחשמל. הנתון המפתיע הוא זה שהביא את חברת החשמל לקיים מחקר מעמיק, שתוצאותיו סוקרו בהרחבה בפני דרעי על ידי יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל והמנכ"ל עופר בלוך.

מבדיקת חברת החשמל עולה כי מתוך אלפי בתי האב במגזר החרדי המשתמשים כיום בגנרטור בשבת, רבים מהם פועלים תוך סכנת נפשות של ממש מאחר ומחוברים באופן פיראטי. בכירי חברת החשמל הציגו לדרעי תיעוד שבו נראים חוטי חשמל יוצאים בין בניינים בבני ברק, ארונות חשמל פרוצים שיש בהם סכנת התחשמלות גדולה, ופרסומים בתקשורת על שתי ילדות מבני ברק שהתחשמלו בעקבות כך.

הנתונים המדאיגים והמסוכנים הביאו כאמור את חברת החשמל ליזום פתרון מהפכני, שאם יצא לפועל - מאות אלפי חרדים יחוברו אוטומטית לגנרטור בשבת.




בשלב זה התכנית עדיין בחיתוליה, כאשר על השולחן מונחות שלוש אופציות על האופן שבו היא תיושם בפועל. האופציה הראשונה - כפי שקיים במודיעין עלית, גנרטור יחבר באופן אוטומטי את העיר כולה. אופציה שניה - חיבור כל בנין לגנרטור בודד שיוצב באופן בטוח וכל חיבורי החשמל יעברו דרכו. אופציה שלישית שהונחה על השולחן - חיבור תושב בודד לגנרטור, כלומר, מעבר בין האספקה הרגילה לאספקה חיצונית, פתרון שלא מומלץ כרגע על ידי חברת החשמל.

יו"ר החברה רון טל סיפר במפגש עם דרעי כי הוא נכנס יחד עם הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שעודד אותו ותמך בו להוציא לפועל את המיזם המהפכני. כאמור, כעת חושף "בחדרי חרדים" תיעוד בלעדי מדבריו וברכתו של הגר"ח קנייבסקי לסגן שר האוצר כהן.
איציק כהן חברת חשמל אריה דרעי גנרטורים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד