כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תקנון הצניעות בכנסת: מכפלת החצאית בגובה הברך

כשלושה חודשים מאז סערת מחאת הצניעות בכנסת בעקבות סירוב כניסה לעוזרת פרלמנטרית "לא צנועה" יצא היום מסמך מתוקן שעושה סדר חדש בקוד הלבוש • בסיוע גורמים מקצועיים נכתב נספח ובו המלצות, בין היתר על קו המכפלת של החצאית

משכן הכנסת. צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90
משכן הכנסת. צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90 צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90



כמעט שלושה חודשים לאחר סערת קוד הלבוש במשכן הכסת, יצאו היום (חמישי) תקנות חדשות עם המלצות אפשריות לסוגי לבוש אותן יהיה על כל באי המשכן, לכבד. מי שיפר את התקנון, יאלץ להסתפק בסירוב כניסה לבית הנבחרים.







בנספח שצורף למכתב הרשמי, הומלץ סגנון לבוש עסקי רשמי - מקצועי, עם פירוט:



וכן סגנון לבוש עסקי נינוח:




כזכור, בחודש חשוון האחרון, הוכרז בכנסת על תקנון לבוש חדש ובו דרישה ללבוש צנוע, ללא חצאיות קצרות וגופיות. התקנון לא התקבל באהדה על ידי כל באי המשכן, וחודש לאחר שיצא, נתקלה שקד חסון, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) בסירוב כניסה מצד השומר, מאחר ולא ענתה על קוד הלבוש. מקרה זה עורר סערה חריפה בכנסת, נערכו הפגנות סוערות אותן סיקרנו ב'בחדרי חרדים' ומאז ועד היום נערכו דיונים סוערים אודות התקנון.

היום, כאמור, הגיע המסמך המתוקן.

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני בתגובה להמלצות הלבוש בכנסת:
"אני שמחה שהמשבר נפתר על הצד הטוב ביותר. אני שמחה שהגענו להידברות מכבדת שנתנה מקום לכל הקולות והצדדים בכנסת והגענו לסיכום מאוזן שמכבד את כל הנוגעות והנוגעים בדבר ואת משכן הכנסת".

ח"כ שלי יחימוביץ': "הקץ לדיונים המוסרניים על רגליהן החשופות של עובדות הכנסת. צר לי שיועצות פרלמנטריות ועובדות הכנסת נאלצו לעבור השפלה וביזוי בעודן מעוכבות מחוץ לכנסת כאחרונות הפושעות. ההחלטה המובנת מאליה שהתפרסמה היום מפרטת קוד לבוש מכובד וטריוויאלי. אף אחד לא ימדוד את אורך החצאית של מי שעובדת בכנסת ולא ימנעו מאישה להיכנס למקום עבודתה בשם צניעות ושמרנות גרידא. טוב שהכנסת נזכרה שתפקידה הוא בין השאר, להגן על נשים ובהחלט לא למשטר ולהחפיץ אותן".
תקנון צניעות תקנות צניעות משכן הכנסת מחאת הצניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד