כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

טרור התרעות השווא בארה"ב: המשטרה חושדת כי מדובר באדם בודד

בתקופה האחרונה, סובלים קהילות יהודיות רבות מארה"ב מטרור חדש - התרעות שווא על פיגועים על בסיס יומי • בשעות האחרונות, פרסמה המשטרה הפדרלית בארה"ב הודעה, לפיה ככל הנראה, אדם אחד עומד מאחורי כל התראות השווא על הפצצות במרכזים היהודיים

טרור התרעות השווא בארה"ב: המשטרה חושדת כי מדובר באדם בודד
השומרים

טרור ההטרדות: בתקופה האחרונה, סובלים קהילות יהודיות רבות מארה"ב מטרור חדש - התרעות שווא על פיגועים על בסיס יומי.

בשעות האחרונות, פרסמה המשטרה הפדרלית בארה"ב הודעה, לפיה ככל הנראה, אדם אחד עומד מאחורי כל התראות השווא על הפצצות במרכזים היהודיים.

מדי יום מתקבלות במרכזים היהודיים ברחבי ארה"ב הודעות המתריעות על פצצה שנמצאת בבנין, ושוכני המקום המבוהלים ממהרים להתפנות.

היום, היה זה תורו של מוזיאון הילדים היהודי בקראון הייטס שבניו יורק. הודעת מייל אנונימית שהגיע למשרדי המוזיאון היהודי הקפיצה את האחראים שקיבלו את ההודעה שבה נכתב "יש פצצה בבנין" המוזיאון הממוקם מול מרכז חב"ד העולמי 770 המפורסם, פונה מאנשים.

לאחר שהבניין נסרק, הורשו למבקרים לשוב אליו. גם הודעה זו התבררה כהתרעת שווא שמצטרפת למעל 100 הודעות השווא שהתקבלו בחודשים האחרונים במרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב.

ההודעות מגיעות בדרך כלל באמצעות שיחת טלפון אנונימית שבו המתקשר מדווח על פצצה בבנין, לפעמים האיום נשלח על ידי שליחת מייל או הודעה לחשבון הפייסבוק של המרכז היהודי, מהרגע שההודעה מתקבלת יוצרים המרכז קשר עם המשטרה שמיד מורה על פינוי הבנין, לאחר כמה שעות מתברר שההודעה שווא וכל המפונים חוזרים לבנין,

התראות השווא גורמות לסבל וזעם רב בקרב האנשים שנאלצים להתפנות מהבנינים. בחלק מן המקרים מדובר במעונות יום לילדים, כשההנהלה מודיעה להורים שלא יביאו את ילדיהם למעון בשל ההתרעה, מה שגורם להורים להיות חסרי אונים ללא יכולת לצאת למקום עבודתם. התרעות שווא היו גם כלפי מרכזי כינוס ואולמות אירועים שמשתתפיהם פונו מהרגע להרגע. נראה המתקשרים האנונימיים הבינו שזהו נשק יעיל נגד יהודים ולא מפסיקים להשתמש בו.

מאות הודעות שמתקבלות באתרי אינטרנט קהילתיים וברחבי הרשת החברתית בארה"ב, מספרות על חוסר אונים וטרטור אין סופי, כשכמעט בכל ריכוז יהודי במדינה התקבלו התרעות על פצצות שמתבררות כהתראות שווא.
ארצות הברית טרור התרעות שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד