כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כל הסיפורים של לייבל'ה: מהדורת ערב פורים

והשבוע בלייבל'ה: על איזו רוטציה חתמו גפני ואלקין? דקה לפני שבלום וריבלין עוזבים את 'קול-ברמה' את מי הם מברכים? וגם, מה הניחו אנשים מול דלתו של לייבל'ה והאם עליו להתחיל לחשוש?

כל הסיפורים של לייבל'ה: מהדורת ערב פורים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

פוליטיקה וכנסת
בצל סערת השבת שהתמוססה, שם לייבל'ה פעמיו לכנסת ישראל בציפייה לשבוע שגרתי ואפור. אך עד מהרה הובהר לו שזה הולך להיות אחד משהבועות היותר מעניינים שידעה הכנסת. הסיבה: השבוע חגגו יום הולדת "בהפתעה" ליו"ר ש"ס. לייבל'ה שקיבל הודעת ביפר להגיע לחדר הסיעה, חשב שהוא מעשרה ראשונים וגילה שם את כל העולם מחוייכים ומרוצים.

לייבל'ה לא ממש טעם מהמטעמים שהוגשו ליום ההולדת, זאת מפני שטרם הגיעו לחדר של ש"ס, הוא סעד במזנון. במזנון הבחין לייבל'ה באיש מרכז הליכוד הכל יכול נפתלי זאבי. מי שהתנדב לצלם אותו היה דווקא השר חיים כץ מחלק ה'קמחא דפסחא'.





כמיטב המסורת פגש לייבל'ה במזנון ביו"ר של ועדת הכספים סועד את ליבו עם שייע טננהויז, הרל"ש של סגן השר פרוש, שבעברו היה מנהל בישיבת גרודנא האשדודית. לייבל'ה מעריך שהדיון נוהל על נאומו בחצר חסידות פיטסבורג במוצ"ש האחרון. נאום זה הוא סוג של סגירת מעגל של גפני שחזר סמוך לישיבה בה למד בימי חורפו. (בקיץ הוא היה בחיזוק).





ובעוד גפני טועם דבר מה, צפה לייבל'ה בצמוד של גפני והאיש הכי קרוב אליו, שלומי פולק. סוגר דילים כלכליים לטובת המדינה או לכל הפחות לטובת המשפחה עם הצמוד של משה כחלון, נדב שיינברגר. לייבל'ה מקווה שלא לקחו מס במזנון הכנסת על צלחת שלישית.





יצא לו לייבל'ה למרפסת הכנסת, שם נערכה תפילת ערבית יחד עם כל הכתבים והעוזרים שויתרו על מעריב במקום מגוריהם ונשארו לתפילה בכנסת. כשיו"ר הכספים גפני ניגש לפני התיבה וסוף סוף שימש באמת כשליח ציבור. התפילה הייתה ברוטציה שכן השר אלקין נמצא באבל ובחיוב, גפני היה חזן עד שמונה עשרה ואלקין תפס פיקוד מהקדיש והלאה. לייבל'ה מגיש לכם וידאו מהרוטציה וכמובן שולח לבוז'י וללבני את הוידיאו הנ"ל למען ידעו כיצד זה מתבצעת רוטציה אמיתית.



לייבל'ה חוזר מיד למסיבת יום ההולדת של השר דרעי שהגיע לגיל 58 - חגיגת יום הולדת ראשונה בלי אלי ישי. בחגיגה צפה לייבל'ה באחדות בה נראו המזכ"ל והמנכ"ל משוחחים. לייבל'ה תיעד את גואטה וביטון והבטיח להם כי תמונה כזאת ידובר בה רבות. לייבל'ה חיפש כיתוב על העוגה 'מזל טוב לשר התורה, התקשורת, הפריפריה והגליל'. אך כנראה שבאף קונדטוריה ל היה מספיק קרם לטקסט הארוך.



פינת הממים
המאייר ויוצר הממים של לייבל'ה אף הוא נרגש מיום ההולדת והכין עוגה מפוארת, אלא שבמקום דובדבנים הונחו בצלי גינה חריפים, מי שלא מתרגש מיום ההולדת פשוט שולף בצל.





וכזה צוות תקשורת לייבל'ה לא ראה מזמן באירועי סיעת ש"ס, הפעם לייבל'ה ראה את ההשתוקקות של העיתונאים. בינהם הצמד 'גרודקה גדסי' שעוד ידובר בהם רבות ונצורות. כמו גםן את יקי אדמקר, הכתבים נראו כשהם מתעדים כל רגע למען הקוראים המצפים או, לכל הפחות למען יקבלו עשרות לייקים ברשתות החברתיות.





יצא לו לייבל'ה ממשכן הכנסת אל רחבת החנייה, שם פגש את "איפה בבציק" מסיים עוד יום עבודה בכנסת ישראל וממהר לביקור פתע באחד המרכזים הרפואיים יחד עם הבוס הגדול.





בקצה החנייה הבחין לייבל'ה בדודי וורצמן החתן הטרי, כשהוא עומד שבועיים אחרי חתונתו בלילה בחניון הכנסת בגפו כשהוא דופק על חזית רכבו. (או כפי שנהוג להגיד, 'קול דודי דופק'). מסתבר שהמצבר הלך. ללייבל'ה נודע כי משמר הכנסת התחשב בחתן הטרי והזעיק למקום שלל סוגי כבלים.





ואפרופו כבלים, חבר הכנסת איתן כבל נצפה לאחר מעריב בדיוק ב-21:30 בשעה שהחלה התוכנית 'ארץ נהדרת'. שם פטפטו הכתבים, גרודקה, גדסי, שניאור רוזן וחיים רבינוביץ עם כבל על ההקלטות שנחשפו, בהם נשמע מדבר כמו שצריך. כבל נהנה מאוד מדמותו הסאטירית. ולמרות שמדובר בחיקוי, כבל נהנה לראות את דמותו מככבת על המרקע ולא את דוד ביטן.





ואם כבר הזכרנו את שניאור רוזן, נספר כי מי שהגיע לבקרו ולברכו בלשכתו המעוטרת בתמונת הרבי, הוא הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן בכבודו ובעצמו. לייבל'ה אומר כי סופסוף רואים שלשניאור יש יראת כבוד ממישהו חי.





השבוע השיקה סיעת ש"ס המחודשת בירושלים את נציגיה החדשים, השלל חולק מחדש במעונו של בעל ההלכה ברורה וחבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף, הגורם הדומיננטי מאחורי המהלכים המדוברים. לאחר הישיבה התקבצו כל חברי הסיעה ונכנסו לשיעורו המרכזי של הגר"ד יוסף על מנת לשתות את דבריו בצמא, לידי לייבל'ה הגיעו התמונות של התלמידים החדשים שזכו גם להקשיב לשיעור תורה וגם להרוויח נקודות ציבוריות או אשיות, על קבלת מרות ההנהגה הרוחנית של התנועה.







תקשורת בכל מכל קול
סוף שבוע מטלטל עבר לייבל'ה עם היוודע דבר עריקתם של צמד הפרשנים הנשכני יעקב ריבלין ואבי בלום, בתחילה חשב לייבל'ה כי אלו שמועות שאין בהן בלום אך עד מהרה התבררה הידיעה לאשורה, הצמד עורק. אם לומר את האמת, את לייבל'ה זה לא טלטל כל כך ואף רמז על כך בעבר במדור בו אתם קוראים. אולם דבר העריקה תפס אנשים רבים לא מוכנים, ביניהם ראשי התחנה בה שידרו השניים שנים רבות.

ועוד בהנהלת רדיו קול ברמה, ההנהלה עובדי הרדיו וגם לייבל'ה, מברכים את הגב' אושרת מועלם לרגל מינויה לתפקיד סנמכ"לית שיווק ומכירות של הרדיו. יממה לאחר שבלום וריבלין הודיעו על עזיבה ברדיו הם כתבו למועלם "נאחל לה הצלחה רבה וסייעתא דשמייא בתפקידה החדש". הגב' מועלם כנראה השיבה להם "כנ"ל...."

ויאיר שרקי הכניס בליל שישי את הברנז'ה בטוויטר ללחץ כבד, הסיבה: תמונה שלו ללא הפאות המסולסלות המיתולוגיות פורסמה ברשת על פי המידע כלל הנראה ממסיבת פורים של חדשות ערוץ 2, לייבל'ה נותן לגולשים לשפוט מה יותר מתאים.





אחרי שכתב את ספרו האוטוביוגרפי של המיליארדר המנוח ממקסיקו, הסופר והעורך של 'בקהילה' שלמה קוק התלווה לאיש העסקים צבי רייזמן בטקס ממלכתי בו קיבל את פרס שר הבריאות בגין ספרו 'רץ כצבי' על ענייני פוריות בהלכה. האם לייבל'ה יזכה לחבוק ספר חדש בקרוב? ימים יגידו.





בשבת האחרונה התקבצו בכירי עורכי הדין החרדים לשבת התחזקות במלון רמדה בירושלים ועל הדרך זכו להרצאות מכלל בכירי מערכת המשפט בישראל. מי שהצליח קצת להשתחרר מהלחץ של ההחלטות בעניין החקירות של ראש הממשלה הוא היועץ מנדלבליט שנפגש עם חבריו עורכי הדין החרדים ועם סגן יו"ר לשכת עורכי הדין מנחם מושקוביץ.





על פי רוב, התקשורת אצל לייבל'ה היא עניין של ימי החולין, אך הפעם מדווח לייבל'ה על שבת תקשורתית במלון מלכת שבא באילת. המלון חידש את פניו עם אפשרות אוכל למהדרין ולשם התקבצו ובאו לסוף שבוע כמה עיתונאים והוגי דעות בישראל, לצד מני גירא שוורץ ושמעון ברייטקופף נראה גם מענדי גרוזמן (שאגב לא חש בטוב ולא משדר את תוכניתו ב'כאן') כמו כן נצפה האיש והתיירות מקול חי, קובי פינקלר, כולם הופתעו לטובה לגלות מלון מהדרין בעיר הכי רחוקה בישראל.

ודיווח לסיום בענייני תקשורת. לייבל'ה מדווח על ביקור רבני, הפעם זה שייך למרצה הגדול הרב עידו ובר. שהגיע עם בנו וסגן עורך משפחה אריה ארליך, ללשכתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. ללייבל'ה נודע כי השניים הגיעו לברך ולהתברך.



עכשיו תורה של עיר התורה
מה פתאום אני מדווח בבני ברק רק על פקקים? תהה לייבל'ה השבוע , הנה ידיעה חמה על בני ברק שלא קשורה לנושא. השבוע חזה לייבל'ה באחדות בין ארגוני ההצלה הרבים. לייבל'ה בעודו צועד ברחבי עיר התורה ראה את המתנדב הבכיר של איחוד הצלה, עוזי ברק. משוחח עם איש 'הצלה' חיים שזורי מתווך דירות ענק. לייבל'ה קלט אותם ביחד ומכריז בזאת על האחדות בין הארגונים.





למחרת שמע לייבל'ה על עוד טיסה של הראיס של בני ברק חנוך זייברט שכבר נמצא באוויר יותר מביבשה, לייבל'ה שהפסיק לספור את מספר הטיסות מתחילת הקדנציה ועבר לספור את המינויים הדרמטיים של ראש העיר בעירייה, שמע על כך שזייברט אירס את בנו עם תושבת בלגיה ולשם הוא נסע, על הדרך כמובן קפץ זייברט למסעדה המקומית והצטלם עם בעל החנות. שהתרגש מבואו ראש עיריית התורה והחסידות וההערינג, בעל המסעדה טוען כי התקשה לזהות את זייברט ללא הדיילים מסביב.





ועוד בעיריית בני ברק, לייבל'ה שמע על מינוי מוצלח בעירייה, העסקן המוכשר יהושע (שייעל'ה) וינברגר, דוברה הבלתי נלאה של חסידות בעלז המעטירה, מי ששומר על המושג "כבוד בית בעלזא" מונה למנהל מקדם תעסוקה בעיריית בני ברק. לייבל'ה וכל הציבור הרחב שנהנים מעזרתו הגדולה לכל איש ואיש מאחלים הצלחה וסיעתא דשמיא עד בלי די.

פונה לו לייבל'ה לאיזור אחר באיזור המרכז. בצל הרישום האזורי בעיר אלעד הראה ראש העיר לאברכים הליטאים איך מגייסים כסף ובמהירות. במוצאי שבת נערך ערב התרמה לבית הכנסת הליטאי 'דרך החיים' באלעד שנמצא בהרחבה ושיפוץ, העסק כנראה זז בעצלתיים עד ששרוליק תפס את המיקרופון והחל להסתובב בין השולחנות ושנורר את הנאספים, הם הגיעו ל 1.200.000 ₪. מי שנראה יוצא מכליו היה הרב שלום בער סורוצקין שישב שם והציע לשרוליק לבוא לעבוד אצלו כשמסיים בעירייה. אך זה נראה שהוא לא מסיים כל כך מהר.



פינת המזל טוב
הזמנה מהודרת נחתה השבוע על שולחנו של לייבל'ה, המזמין יאיר יגאל רווח שמחתן את בנו אברהם. התאריך :תחילת השבוע לא הזה אלא הבא, רווח גם יחגוג את שמחת אירוסיו עם הגב' אדמקר ובהזמנות זאת לייבל'ה מודה לצוות אפיקים שדאג לכתוב על ההזמנה "ידידי" היא ריגשה אותו מאד. לייבל'ה תמיד שאף להרחיב אפיקים.

ואפרופו אפיקים בדלת ביתו של לייבל'ה באחת מערי הארץ (לייבל'ה לא חושף מחשש להטרדת מערצים, גם ככה לא קל) והנה נחת בקבוק ויסקי עם כוסית זכוכית, כנראה לכבוד פורים. לייבל'ה חשב שזה עוד תתני"ק הדופק בדלת והופתע לגלות בקבוק עם הכיתוב 'וויסקי_זה_ibbls' כמאמר ה'האשטג' של מנהל מחלקת יחסי הציבור באפיקים הבנש"ק ציקי פרנק, לייבל'ה רק מקווה כי מחלקת היח"צ לא שלחה שמפנייה וורודה לראש הממשלה, הוא מספיק מסובך.





מזל טוב גם לרב ישראל משה פרידמן, חבר מועצת העיר. שאירס ברביעי בערב את נכדו בן לבנו העסקן אהרן פרידמן מהעיר אשדוד.

ועוד בבעלזא אחרון, מזל טוב ליו"ר קהל מחזיקי הדת של בעלזא, הרב מרדכי בריסק. לרגל יום הולדתו בשבת הקרובה יובל שנים. לייבל'ה מאחל מזל טוב עד מאה ועשרים.

על שלושה עולמות המדור עומר ושלושתם חגגו השבוע, שרשרת שמחות משולשת נסגרה בשני בערב. עולם הרבנות, עולם החסד והעולם הפוליטי. מדובר באירוסי בנותיהם של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, השר לשעבר אריאל אטיאס ויו"ר ארגון "עזר מציון" חנניה צ'ולק. הגאון הרב שמואל רבינוביץ אירס את בתו עם החתן ישראל ספרין מירושלים, תלמיד הישיבה הכלל חסידית 'חיי משה' בהר נוף. יו"ר ארגון 'עזר מציון', הרב חנניה צ'ולק, אירס את בתו הדסה רחל, עם החתן יוסף אברמוביץ משכונת שיכון ה' בבני ברק, תלמיד ישיבת 'בית מדרש עליון'. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

והשר לשעבר מש"ס, ואיש העסקים כיום, אריאל אטיאס. אירס את בתו השנייה עם החתן אוריאל זעפרני מביתר עילית, תלמיד בישיבת נתיבות חכמה (וולפסון) בירושלים. שמחת האירוסין נערכה למחרת בירושלים ולייבל'ה מאחל כמובן מזל טוב.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן המסור איש אגודת ישראל הרב נחמן ניימן, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ומתאם קשרי קהילה במכבי להולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה ייעדר מהשלום זכר בקלויז בברכפלד עקב התחייבויות קודמות ובעזרת ה' בברית נבוא לקבל את אליהו הנביא ולהעמיס תמונות למדור.





ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת מני חדד (אלי ישי) לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. הפעוטה הגיעה אחרי שלושה בנים, קצת חבל כי עוד בן אחד הם היו עוברים את אחוז החסימה.



לייבלה רכילות חרדית משה גפני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד