כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לראשונה: המוהלים התכנסו וביקשו לדעת איך לשפר?

הרבנות הראשית לישראל ערכה השבוע כנס ראשון מסוגו לשיפור עבודת המוהלים בישראל, והענקת כלים מקצועיים לעבודת המוהלים

לראשונה: המוהלים התכנסו וביקשו לדעת איך לשפר?
ארנון בוסאני

יום עיון ראשון מסוגו למוהלים נערך השבוע על ידי הרבנות הראשית לישראל - בכנס נטלו חלק מאות מוהלים מכל רחבי הארץ המוסמכים על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים שברבנות הראשית ובמשרד הבריאות.

את הערב פתח מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן אשר הדגיש בפני המוהלים את החשיבות של במתן שירות אדיב וחשיבות בהסברה לאם התינוק על תהליך הברית בכללותו. "אתם השגרירים של היהדות וידה הארוכה של הרבנות הראשית ועל כן עליהם לכבד את מעמדה ולתת לציבור את השירות בכל הכבוד הראוי. ברית המילה הוא המפגש הראשון במעגל חיי האדם בינו לבין שירותי הדת ועל כן חשיבותו רבה".

השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי פנה אל המוהלים ושיבח את עבדותם וציין כי מאז כניסתו לתפקידו הוא פועל כדי לשפר את שירותי הדת בישראל תוך התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל והגורמים הרלוונטיים ברבנות הראשית. בדבריו ציין כי נדרש לחזק את מעמדם של המוהלים המוסמכים, בזמן שגורמים שונים עוסקים בלהכפיש את עבודת הקודש של המוהלים.

הרב משה מורסיאנו מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית ציין כי מטרתו של ערב העיון הינה הזדמנות עבור המוהלים להתרענן בהנחיות הוועדה ולהתעדכן בחידושים ההלכתיים והרפואיים שנמסרו על ידי הרבנים והרופאים אשר השתתפו בכנס.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו מסר שיעור הלכתי בפני המוהלים ובפתח דבריו התייחס לאחוז הסיבוכים הנמוכים שיש בבריתות המילה העומד על 0.003% (מתוך 65,000 בריתות שנערכו בשנת 2016 התגלו 46 סיבוכי ברית בלבד) וציין לשבח את פעולת ועדת המוהלים הבין – משרדית.

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף מסר בפני המוהלים שיעור הלכתי בענייני מילה ובפתח דבריו ציין את החשיבות הרבה שעל המוהל לחזור ולשנן את ההלכות ופרטיהן בכדי שיהיה בקי בהלכות המילה ובפרט בחידושים ההלכתיים והטכנולוגיים.

בנוסף, התייחס הראשון לציון לניסיונות הנשמעים לאחרונה לחוקק חוק אשר יגביל את עבודת המוהלים, כן התייחס להיבט חקיקת חוק בארץ ישראל אשר עלול לפגוע על קיום מצוות ברית המילה בחוץ לארץ.



















































































כנס מוהלים הרבנות הראשית לישראל הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד