כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מהומות בדרום קוריאה: הנשיאה הודחה הלילה

נשיאת דרום קוריאה המכהנת הודחה על ידי בית המשפט; מהומות פרצו מחוץ לבית המשפט, ושני מפגינים נהרגו

דרום קוריאה
דרום קוריאה

חשש לכאוס במדינה הדרום קוריאנית - שני מפגינים מתו בדרום קוריאה לאחר שנפצעו בהפגנה נגד פסיקת בית המשפט החוקתי, שהדיח את הנשיאה פארק ג'ן הייאה: הנשיאה המכהנת פארק הודחה הלילה (שישי) מתפקידה בחשד למעורבותה בפרשת שחיתות. מיד לאחר הדחתה, אלפים מתומכיה יצאו להפגין נגד ההחלטה.

לאחר ההחלטה החליט שר ההגנה הדרום קוריאני, האן מין קו, להגביר כוחות בגבול עם המדינה השכנה צפון קוריאה, מחשש לפרובוקציות אפשריות מצידה של הצפון שתנסה לנצל את המצב אליה נקלעה דרום קוריאה.

בפעם הראשונה בהיסטוריה מאז כינונה של דרום קוריאה כמדינה דמוקרטית, הודחה נשיאה מכהנת.
החלטת בית המשפט טלטלה את דרום קוריאה, מה שהוציא בהם מאות אלפי בני אדם שהפגינו שבוע אחר שבוע. המניע להפגנות הייתה פרשת שחיתות ענקית, בה מעורבים חברים בצמרת הממשלה יחד עם אנשי עסקים.

הנשיאה פארק שהודחה שיתפה פעולה עם וושינגטון בקידום עמדה תקיפה נגד תכנית הגרעין של השכנה מצפון. נפילתה של פארק תיתן כוח לאופוזיציה במדינה, שמנהיגיה מעוניינים לשקם את היחסים עם השכנה מצפון, מהחשש לעימותים באזור.

התובע שמונה לפרשה קבע כי הנשיאה פארק קיבלה שוחד מחברת סמסונג כדי להבטיח את שליטתו של המנכ"ל בתאגיד. לפי מסקנות החקירה היא שיתפה ]פעולה עם צ'וי סון-סיל, חברתה של פארק שנחשדה במעורבות בקבלת שוחד מבכירי הממשלה ומאנשי עסקים. סיל נעצרה בשנה שעברה יחד עם ארבעה בכירים נוספים בחברת סמסונג, והם הואשמו במתן שוחד ובמעילה.

מה ששבר את גב הגמל ופיצץ את הסיפור הגדול היה הפרסום כי הנשיאה פארק אפשרה לחברתה הקרובה צ'וי לשכתב עבורה נאומים ולהתערב בענייני המדינה, על אף שלא נשאה בתפקיד רשמי. לפי הדיווחים, פארק וצ'וי נהגו ללחוץ על ארגונים עסקיים גדולים לתרום לשתי קרנות שהקימו כדי לקדם את ההחלטות המדיניות של הנשיאה.
דרום קוריאה נשיאה מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד