י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"נמאס לאנשים מסטנדאפיסטים" • הרב לסרי בראיון וידאו פורימי ל'בחדרי'

"יש מרימים את הווליום ויש מורידים את הווליום, אבל השמחה הבסיסית, לעולם לא יוצאת מעם ישראל. כי עם ישראל הוא עם שצומח כל הזמן, ושמח זה צומח" • משמח הלבבות הרב מיכאל לסרי בראיון פורימי מיוחד ב'בחדרי' • צפו

"נמאס לאנשים מסטנדאפיסטים" • הרב לסרי בראיון וידאו פורימי ל'בחדרי'

בראיון וידאו מדמיע ומצחיק ל'בחדרי חרדים', מסביר הרב לסרי על מהות השמחה בפורים ובכל השנה. צפו ושמחו:

כשאנחנו מסתכלים על הכנסים והאירועים שהרב עורך במהלך ימות השנה, נראה שבכל הרצאה והרצאה, הרב משתדל לעשות פורים בפני עצמו.
"נכון. כי באמת כל השנה כולה, יהודי צריך להיות שמח. כתוב: 'מי שנכנס אדר מרבים בשמחה. ומי שנכנס אב ממעטים בשמחה'. לעולם לא כתוב שצריכים להיות עצובים, אלא ממעטים ומרבים, כלומר יש שמחה בסיסית – יש מרימים את הווליום ויש מורידים את הווליום. אבל השמחה הבסיסית, לעולם לא יוצאת מעם ישראל. כי עם ישראל הוא עם שצומח כל הזמן, ושמח זה צומח. אם אדם לא יהיה שמח, הוא תקוע, עצוב, וסגור. אין דבר כזה בתורה, לא כתוב בתורה שיש איסור להיות עצובים. אבל העצבות מביאה את כל העבירות שבתורה, והשמחה מביאה את כל השמחות שבתורה".

הפעילות של הרב בכל השנה, סוחפת את כל הציבור כולו – חרדים, חילונים, ודתיים. מאיפה זה מגיע?
"נכון. רוב האנשים שמזמינים אותי להרצאות, אינם שומרי תורה ומצוות. כי לאנשים כבר נמאס מהסטנדאפיסטים של היום, שכל מילה שנייה שלהם זה ניבול פה ודיבור גס. הציבור בישראל רוצה היו, הרצאות איכותיים ונקיים, עם מסר".

הרב מצליח לשלב בהרצאות שלו את הכל, יעוץ, זוגיות ושמחה
"אכן. מכיוון שבעצם, השמחה נמצאת בכל תחומי החיים. אין שום דבר שהשמחה לא נוגעת שמה. גם בעצבות".

יום השנה לפטירתו של הבן שלכם - שמעון יוחאי ז"ל, שטבע למוות ל"ע בחוף היום באשדוד - יחול בקרוב. גם חמותך נפטרה בשנה האחרונה. איך עברה השנה על הרב ובני המשפחה?
"איך עובר השנה על יהודי – יהודי שיש לו את היסודות הברורים של עם ישראל, ומה צריך יהודי לעשות. אז כל דבר בעולם, וכל שינוי, צריך לדעת איך לקחת אותו. גם אם זה דברים שרודפים אחד אחרי השני. לדוגמא: 'איש תקשורת בכיר, שנכנס לכלא והתאבד. למה? תמשיך לחיות – אפשר להמשיך הלאה'.

"אדם שלא מתאמן על שינויים בחיים, ולא יודע שהעולם הזה, הוא עולם של תלאות, אז כל דבר שיעבור עליו, יכול להרוג אותו . אך אדם שמתכונן, שום דבר לא יכול לעמוד נגדו, שום שינוי בחיים. אדם יהודי צריך לדעת. שהקב"ה עושה הכל לטובתו. אני אמרתי בהלוויית בני שמעון יוחאי: 'זה שלקחת לי את הילד, עשית את הדבר הטוב ביותר בעולם. כי אבא לעולם לא יעשה דבר רע לבנו. ואני סומך עליך. וזה הדבר הטוב ביותר לי לאישתי וילדיי'. אז ממילא, כל השנה כולה אדם צריך להבין איך לקחת כל דבר, ושהכל מהקב"ה".


לסיום, מדבר הרב לסרי על מהות חג הפורים, והסביר כמה פנינים מהמגילה בשילוב בדיחות.
הרב לסרי פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד