כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

זעם בארה"ב: הרפורמים מתערבים בהחלטות מדינת ישראל

ארגון JCV - "הקואליציה למען ערכים יהודיים", פרסם הודעה חריפה נגד תנועת הרפורמים על רקע ביקורם של כ-30 מנהיגים רפורמים בישראל. מחר (א') צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, להיפגש עם המשלחת בהובלת נשיא התנועה הרפורמית, ריק ג'ייקובס

נתניהו. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90
נתניהו. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

זעם בארה"ב על הרפורמים: "מתערבים בהחלטות של מדינת ישראל ומחזקים את אויביה הגרועים ביותר".

ארגון JCV - "הקואליציה למען ערכים יהודיים", פרסם הודעה חריפה נגד תנועת הרפורמים על רקע ביקורם של כ-30 מנהיגים רפורמים בישראל. מחר (א') צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, להיפגש עם המשלחת בהובלת נשיא התנועה הרפורמית, ריק ג'ייקובס.

בהודעה חריפה שפרסם ה-JCV, מגנה הארגון היהודי-אמריקני בחריפות את צעדיהם של הרפורמים נגד מדינת ישראל וקורא לראש ממשלת ישראל "ללמוד ממנהיגיה הראשונים של ישראל ולהתעלם מהלחץ הרפורמי". ההודעה החריפה הגיעה על רקע גינוי שפרסמה התנועה הרפורמית לחוק שעבר בשבוע שעבר בכנסת ולפיו, תיאסר הכניסה לארץ על פעילי BDS ולאחר פגישה שקיימה משלחת רפורמית בשבוע שעבר אצל אבו מאזן ברמאללה.

בהודעה של הארגון JCV מוזכר כי בראיונות שקיים השגריר הפלסטיני בארה"ב לאחר הפגישה של התנועה הרפורמית עם אבו מאזן, הוא ציין כי "הרפורמים והפלסטינים רואים "עין בעין" את הסוגייה המדינית".

בדברים שנאמרו על ידי ראשי התנועה הרפורמית, ברמאללה אצל אבו מאזן, נאמר כי התנועה הרפורמית רואה את פעילות ארגון הBDS כדבר לגטימי על אף שהארגון קורא לחרם רשמי על מדינת ישראל. בעקבות הדברים אומר הרב יעקב מנקן יו"ר ארגון ה-JCV כי "דברי רבאיי ג'ייקובס, רבה של התנועה הרפורמית לא הגיוניים בעליל, מביכים, ונטולי בסיס רציונלי, אם כי די אופייניים לתנועה שנואשת לשכוח את ההיסטוריה היהודית" הוסיף.

רב נוסף של ארגון ה-JCV, הרב דב פישר, אומר בתגובה לצעדם של הרפורמים לתמוך בחרם על מדינת ישראל: "כשאזרח ממדינה זרה מתערב בעיניני מדינה אחרת זה בלתי מתקבל על הדעת. יש עוד מדינות שאסרו על אזרחים ממדינות אחרות להכנס לשטחן ואף אחד לא גינה אותן".

עוד הוסיף הרב פישר: "התנועה הרפורמית תמיד היתה נגד מדינת ישראל, מראשית הקמתה של המדינה היהודית. למרבה הצער זה נמשך עד היום".
הרפורמים JCV בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד