י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

למה שנהיה תלויים באלכוהול? טור לפורים

מרדכי רוט מסביר את הדינמיקה של האלכוהול בתוך הגוף, ואת העובדה שאנחנו לא ממש זקוקים לו

למה שנהיה תלויים באלכוהול? טור לפורים
מרדכי רוט

שיכור ולא מיין.

ידוע שפורים זהו יום גדול לפעול בו ישועות גדולות לכלל ולפרט.

יש מצווה בפורים מצוות שתיה עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי שאותו הרבה אנשים מקיימים בהידור רב עד למאוד. ניתן לראות כבר שבוע לפני פורים אנשים סוחבים שקיות קרטונים מלאים בקבוקים מכל הסוגים. פורים זהו יום נפלא למשווקי היין והאלכוהול.

בטוח שאנחנו לא בתקופת היובש.

תקופת היובש הייתה תקופה של שלוש עשרה שנה בין השנים 1920 ועד 1933. בתקופה זו נאסר ברחבי ארצות הברית על מכירה, ייצור, יבוא והעברה של משקאות חריפים מסיבות של בריאות ודאגה להתנהגות מוסרית של הציבור.

כשאדם שותה אלכוהול הוא משפיע על הדופמין שבמערכת העצבים, על ההתנהגות הקוגניטיבית וההתנהגותית, כגון קשב וריכוז, שליטה מוטורית, שיפוט, וכן מרגיע את הגוף במצבי לחץ. בטוח שכל יהודי שותה כדי לקיים מצוות עד דלא ידע בהידור רב וכן כדי להתקרב להשם יתברך.

ישנם אנשים שמכורים לאלכוהול לסמים, כשאדם שותה אלכוהול זה משפיע על הדופמין, נוצרת אצל האדם התניה שכל פעם שרע לו הוא הולך לשתות וככול שהמוח מתרגל לכמות הדופמין שמשתחרר מכמות אלכוהול. בפעם הבאה זה לא ישפיע על האדם והאדם יצטרך להגביר את כמות האלכוהול או הסם שהוא צורך.

אדם שטוב לו עם עצמו לא צריך את האלכוהול הוא כל דבר חיצוני כדי להגיע לרוגע ושמחה.
מחקרים רבים מוכחים שחשיבה חיוביות משפיעה על הדופמין והסרטונין שאחראים בין היתר על המצב רוח שלנו. חשיבה חיובית ובריאה משנה את רמת השיחרור של הדופמין והסרטונין.

הנפש שלנו שהיא כמו שריר עם נתחיל להרים משקולות לא נראה את מסת השריר גדולת תוך יום לאחר חודש חודשיים נתחיל לראות תוצאות כך גם בנפש אנחנו מתחילים לשנות את הגישה השלילית כלפי עצמינו וכלפי העולם לא נראה שינוי תוך יום נתחיל לראות רק אחרי תקופה של אימונים בעקביות ובנחישות.

כמטפל אני רואה שוב ושוב כמה גישה חיובית ושמחה יכולה לשנות חיים שלמים ללא גבול וללא צורך באלכוהול ותוספות לוואי נוספים. בואו תנסו הפורים הזה תפחיתו את כמות השתייה ובמקום זה תחשבו מחשבות של אומץ של שמחה של אהבה של ביטחון של שלום של סליחה. לא תאמינו כמה תרגישו אחרת, הדופמין והסרוטונין שלכם יעלה ויקפוץ מעלה מעלה גם ללא יין וודקה ושאר סוגי השתייה השונים.

מחשבות טובות וחיוביות נשארות לנצח השפעת האלכוהול מתפוגגת מהר מאוד ולמה שנהיה תלויים בעזרים חיצוניים כדי להרגיש טוב עם עצמנו? לא עדיף שפשוט נעשה עבודה עצמית שתיתן לנו הרגשה טובה ותישאר ככה לתקופה ארוכה? מאחל לכל עם ישראל פורים שמח וכל יום ויום בשנה שמחים ומאושרים. שנהיה שיכורים משמחה ולא מיין.
מרדכי רוט אלכוהול פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}