י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אקמאי: טעינת עמודי אינטרנט בישראל - המהירה בעולם

על פי מדידות החברה, מהירות הגלישה הממוצעת בישראל בחיבור קווי היא בפועל 14.4 מגה־בייט לשנייה - הרבה פחות מהחבילה הממוצעת שאותה רוכשים הלקוחות מחברות התשתית וספקיות האינטרנט

אקמאי: טעינת עמודי אינטרנט בישראל - המהירה בעולם



אקמאי, חברת האצת תוכני האינטרנט הגדולה בעולם, פירסמה בשבוע שעבר את דו"ח מצב האינטרנט לרבעון הרביעי של 2016. דו"ח זה הוא המוסמך ביותר לעניין מהירויות הגלישה האמיתיות בעולם, והמדידה מבוססת על רשת השרתים הנרחבת של אקמאי.

בכל הקשור למהירויות הגלישה, ישראל אינה בולטת לטובה בדו"ח ומדורגת במקום 27 במהירות הגלישה הממוצעת. בדו"ח הקודם, לחציון הראשון של 2016, ישראל דורגה במקום 28, כך שמדובר בעלייה צנועה של מקום אחד.

על פי מדידות החברה, מהירות הגלישה הממוצעת בישראל בחיבור קווי היא בפועל 14.4 מגה־בייט לשנייה - הרבה פחות מהחבילה הממוצעת שאותה רוכשים הלקוחות מחברות התשתית וספקיות האינטרנט, אך שיפור תוצאה של 12% מול הנתון לפני שנה.

הגידול במהירות הגלישה הישראלית יכול להיות מוסבר גם ברפורמה בפס הרחב (רפורמת השוק הסיטוני), שיוצרת הוזלת מחירים בתחום האינטרנט והופכת את המהירויות הגבוהות לנגישות יותר לצרכן.

ייתכן שהרפורמה השפיעה לטובה גם על מהירות הגלישה. למשל, בשל פרויקט "הסגמנטציה" שמבצעת חברת HOT בשנה האחרונה ונמצא לקראת סיום, שבמסגרתו פחות לקוחות מתחלקים על אותו רוחב פס.

על פי אקמאי, מהירות הגלישה הסלולרית בישראל עומדת על 9.4 מגה־בייט לשנייה, נתון נמוך ביחס למרבית מדינות אירופה. כך, בבריטניה למשל, מהירות הגלישה הסלולרית היא 27 מגה־בייט לשנייה ובגרמניה 22 מגה־בייט לשנייה.

מה שמפתיע בדו"ח אקמאי הם הנתונים לגבי מהירות טעינת עמוד — נתון חדש שאקמאי הוסיפה בשני הדו"חות האחרונים, ומבוסס על מדידות בפועל בקרב משתמשים. טעינת עמוד אינטרנט בישראל היא המהירה בעולם ועומדת על 1.4 שנייה בממוצע. נתון מפתיע נוסף הוא שמהירות טעינת עמוד סלולרי מהירה יותר מטעינת עמוד באינטרנט השולחני, ועומדת על 0.9 השנייה לעמוד בממוצע, נתון השני רק לתוצאה בערב הסעודית. נתון זה חריג מכיוון שברוב שווקי העולם טעינת דף אינטרנט בסלולר אטית יותר מבמחשב, מה שאקמאי מכנה Mobile Penalty.

ההבדל בין מהירות הגלישה הנמוכה יחסית בישראל לבין מהירות טעינת העמוד המרשימה דורש בירור, אך ייתכן כי הספקיות בישראל עושות שימוש מושכל בטכנולוגיות של קירוב תכנים (CDN) שמאיצות את מהירות טעינת העמודים.
מהירות גלישה אינטרנט קווי ספקיות אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד