כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גרמניה, הולנד ודנמרק יבנו אי מלאכותי שיספק חשמל ל-80 מיליון בני אדם

האי, שיוקם על שרטון דוגר בים הצפוני, יהיה מוקף באלפי טורבינות רוח שיוכלו להפיק עד 100 ג'יגה וואט חשמל

הדמייה: Energinet.dk
הדמייה: Energinet.dk



גרמניה, הולנד ודנמרק חשפו תוכנית משותפת לבניית אי מלאכותי ענק בלב הים הצפוני שיכלול חוות טורבינות רוח שיספקו חשמל ל-80 מיליון בני אדם.

הפרויקט השאפתני יוקם על שרטון דוגר - הממוקם פחות או יותר במרכזו של הים הצפוני בין דנמרק, גרמניה, בריטניה, נורווגיה ובלגיה - ויוכל לספק חשמל לכל אחת ממדינות אלו. האי, ששטחו צפוי להיות כשישה קמ"ר, גם יכלול נמל ים ושדה תעופה.

אי חוות הרוח המתוכנן - פרויקט משותף של טנט (TenneT), חברת החשמל הלאומית של הולנד הפועלת גם בגרמניה, ושל חברת ההולכה הלאומית הדנית אנרגינט די-קיי (Energinet.dk) - יאפשר להוזיל את מחירי החשמל ללקוחות, נאמר בהודעה שפירסמה אנרגינט אתמול.

"יתכן שזה נשמע קצת משוגע ומזכיר מדע בדיוני, אבל אי על שרטון דוגר עשוי לאפשר לאנרגיית רוח בעתיד להיות זולה ויעילה הרבה יותר", אמר המנהל הטכני של אנרגינט, טורבן גלר נילסן.

אנרגינט ציינה כי בטווח הארוך ניתן יהיה להפיק 70 עד 100 ג'יגה וואט חשמל באמצעות אלפי טורבינות רוח שיקיפו את האי - כמות שוות ערך לצריכת החשמל של לפחות 80 מיליון אירופאים.

טנט, שהודיעה בראשונה ביוני על התוכנית לבניית האי המלאכותי, תחתום ב-23 במארס באופן רשמי עם אנרגינט על חוזה להתחיל בבדיקת היתכנות של הפרויקט.
ים הצפוני שרטון דוגר אי מלאכותי חוות טורבינות רוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד