כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בפורים? שוחרר רוצח 7 הבנות מבית-שמש

המחבל הירדני שרצח שבע תלמידות מבית ספר דתי בבית שמש, בעת שטיילו בנהריים - שוחרר הלילה, בטרם סיים לרצות 25 שנה

דקאמסה. פייסבוק
דקאמסה. פייסבוק

דיווחים מירדן על שחרורו מהכלא של אחמד דקמסה, חייל ירדני טרוריסט שרצח לפני 20 שנה שבע ילדות ישראליות בעת שהיו בטיול בנהריים, התקבלו בכאב גדול אצל המשפחות שבנותיהן נרצחו. הטרוריסט אמר לתקשורת בגאווה "נכנסתי לכלא כחייל וכעת הבנים שלי חיילים"

לפני 20 שנה ב-13 במרץ 1997 ירה חייל ירדני, אחמד מוסא דקמסה, על קבוצת ילדות תלמידות כיתות ז' וח' מבית הספר הדתי אמי"ת מבית שמש, שהיו בטיול שנתי ב"אי השלום" בנהריים. דקמסה רצח שבע תלמידות, ופצע שש אחרות, מהן שתיים באופן קשה.

הצבא הירדני הודיע לאחר הטבח שמדובר בחולה נפש. לאחר מספר ימים הודיע חוסיין, מלך ירדן שהוא מתנצל אישית, קטע ביקור בספרד והגיע לביקור בישראל, במהלכו ביקר בבתי הורי התלמידות בעת שישבו שבעה בבית שמש.

בנוכחות כלי תקשורת הביע המלך התנצלות בשם ממלכת ירדן, כשהוא כורע על ברכיו, כמו כן ביקר את הפצועות בבית החולים, והורה על מתן פיצוי כספי למשפחות הנפגעות.

הרוצח נידון בבית דין צבאי ירדני למאסר עולם, שבירדן משמעותו בדרך כלל 25 שנות מאסר עם עבודת פרך. עונש המוות הקיים בחוק הירדני לא הושת עליו, בנימוק שבריאותו הנפשית הייתה מעורערת בעת ביצוע המעשה.

כאמור אתמול בלילה ב-12 למרץ 2017, שוחרר דקמסה מהכלא לאחר 20 שנות מאסר. שיחרורו בוצע בכוונה תחילה באישון לילה על מנת לא לקיים חגיגות נצחון וצהלות שמחה, אבל בכל זאת, ברשתות החברתיות פורסמו תיעודי חגיגות ניצחון מבחילות של אזרחים ירדנים עם הרוצח.

"אין ספק שזה יום לא נוח ולא טוב עבורנו, זה עושה לנו רע וחלחלה בכל הגוף, המחשבה שהבנות שלנו לא יחזרו, אבל הוא עכשיו יחזור לביתו ולחייו כאילו לא קרה כלום", כך אמר אבי אחת הנרצחות.

העיתון הירדני "א-רד" ציטט מדבריו של דקמסה לאחר ששב לביתו: "נכנסתי לכלא כחייל
וכעת אני מחשיב אותי ואת הבנים שלי כחיילים, חיכיתי 20 שנה לרגע השחרור כדי לחבק את משפחתי"
הרצח בנהריים שבע התלמידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד