ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מזכיר הממשלה לאריה דרעי: הפרסום על התחייבות נתניהו לרפורמים - מעוות

בעקבות הפרסום אמש על התחייבותו של נתניהו לרפורמים על כך שיקדם את מתווה הכותל, סערו הרוחות בצמרת ההנהגה הפוליטית החרדית, ודרעי שיגר דרישת הבהרה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן • מזכיר הממשלה מרגיע - הכל בסדר

מזכיר הממשלה לאריה דרעי: הפרסום על התחייבות נתניהו לרפורמים - מעוות
אריה דרעי בסוד שיח עם נתניהו צילום: פלאש 90

בעקבות הפרסום אמש (ראשון) ב'הארץ' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב אתמול לראשי הרפורמים ליישם את מתווה הכותל, פנה השר אריה דרעי למזכיר הממשלה צחי ברוורמן וביקש הבהרה לדברים שפורסמו.

דרעי שאל ברוורמן - "האם זו מתנת פורים למפלגות הנאמנות ביותר לנתניהו?" ברוורמן השיב לשר דרעי כי "הפרסום מעוות. זה לא מה שרה״מ אמר בפגישה. נתניהו אמר רק שהוא מחויב למצוא פתרון והוא יימצא".

כזכור, אמש פורסם כי בפגישת ראש הממשלה נתניהו עם ראשי התנועה הרפורמית הוא הצהיר כי הוא מחויב למתווה הכותל שאושר בממשלה, בתמיכת הסיעות החרדיות שלאחר מכן חזרו בהן. נתניהו אף התחייב לעשות כל מאמץ כדי לפתור את המשבר עם הסיעות החרדיות.

על פי הדיווח, הפגישה של מנהיגי התנועה הרפורמית במשרד ראש הממשלה הייתה אמורה להתקיים עם יועצו המדיני של נתניהו יונתן שכטר. ראש הממשלה היה צפוי להגיע לכמה דקות רק כדי לברך את חברי המשלחת, אולם חצי שעה אחרי תחילת הפגישה הוא נכנס וניהל שיחה של שעה עם ראשי התנועה הרפורמית.

עוד דווח כי בפגישה נכח השר צחי הנגבי ונתניהו עדכן את ראשי התנועה הרפורמית כי מינה את הנגבי לשמש כמגשר בינם לבין המפלגות החרדיות. "אני מחויב למתווה הכותל ולכן מיניתי את הנגבי ואנחנו נעשה הכל כדי שתימצא פשרה", אמר נתניהו לחברי המשלחת, כך על פי הדיווח ב"הארץ". נתניהו, על פי הדיווח, אמר כי הוא מתנגד להתבטאויות מתסיסות מצד הנציגים החרדים, הוא דואג לגנות אותן וכי "גם בעתיד אם יהיו התבטאויות כאלה אני אגנה אותן".

ראשי התנועה הרפורמית ביקרו את נתניהו על הבנייה בהתנחלויות, על אישור חוק המואזין וחוק ההסדרה. נתניהו טען מנגד כי הבנייה בהתנחלויות אינה מכשול לשלום זאת מאחר והבנייה נעשיתה על שטח מזערי וניתן למצוא לכך פתרון במו"מ. נתניהו אף הגן על חוק ההסדרה ואמר כי פינוי עפרה ועמונה נעשה רק בגלל החלטת בית המשפט. בנוגע לחוק המואזין השיב נתניהו: "אתם בניו-יורק שומעים מואזין?"
דרעי נתניהו רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד