י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגראמר בנדבורנה: לחזור ליידיש ולהפסיק עם המוזיקה החדשה

הגראמר בטיש פורים בנדבורנה התייחס, בהוראת האדמו"ר, לשלושה נושאים בוערים: חזרה לשפת היידיש, לא להכניס את המוזיקה החדשה לחסידות ונגד פגעי הטכנולוגיה • כך זה נראה

הגראמר בנדבורנה: לחזור ליידיש ולהפסיק עם המוזיקה החדשה
שוקי לרר

בחצר חסידות נדבורנה נחגג הפורים בהתעלות מיוחדת בטיש 'משלוח מנות'. האדמו"ר עורר את חסידיו בעניין מעלת השמחה בעיקר בחג הפורים "שזה חובה גדולה ביום כזה גדול. ומי שקשה לו במצוה הזו והוא טרוד, אז שישתה עד שיהיה בשמחה" אמר הרבי, "אבל כל מצוות שתיה ביום כזה גדול זה טוב בתנאי שלא יגיע להתפרקות ולהוללות".

בטיש משתה היין נערך גראמן מיוחד על ידי הגראמר הרב דוד שובקס, כאשר השנה חולק הגרמאן לשלושה חלקים. החלק הראשון נערך‏ בעניין שפת היידיש, עליו עורר לאחרונה הרבי בפני בחורי החסידות. הגראמר ביקש על פי הוראת האדמו"ר, "שכל האברכים שיושבים פה בטיש ידברו בבתיהם רק בשפת היידיש שזה לשון טהורה".



"היום בדורנו משפחות שהיו מדברים יידיש עברו לשפת העברית שזה הביא קלקול גדול בבית" אמר הגראמר.

החלק השני נערך בנושא "השירים החדשים שנכנסו לאחרונה בדור, שצריך כל אב שמחתן לבדוק בזמר שלא יכניס את השירים של הרחוב לתוך השמחה בביתו".

החלק השלישי נערך בנושא 'פגעי הטכנולוגיה' "שבכל שנה ושנה צריכים לעורר זאת ביום כזה גדול בחג הפורים" אמר הגראמר והביא סיפורים על בתים רבים שנהרסו בעקבות שימוש במכשירים שאינם כשרים. לאחר מכן ערך הגראמר מחאה יחד עם כלל החסידים כשכולם זועקים 'גיוואלד'‏, ושרו 'תמחה את זכר עמלק' יחד עם מקהלת החסידות.

טיש משתה היין נמשך עד השעות הקטנות של הלילה כשלקראת חצות ביקש הרבי מהקהל לקרוא קריאת שמע לפני זמן חצות, על כך מקפיד האדמו"ר.

















































חסידות נדבורנה משתה היין שפת היידיש זמרים פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד