כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שיא של מיליון נוסעים בנתב"ג בפברואר - אל על רשמה ירידה

ישראייר הכפילה את מספר הנוסעים בחודש שעבר • ארקיע תחל להפעיל טיסות סדירות בקו לבלגרד

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



חברות התעופה הישראליות הגדילו את נפח הנוסעים שלהם בכ-5% בפברואר הנוכחי בהשוואה לפברואר הקודם, נתון המצטרף לגידול כללי של 12% בתנועות הנוסעים בקרב כל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג, כך לפי נתוני רשות שדות התעופה. לראשונה נחצה רף מיליון הנוסעים בפברואר בנתב"ג.

אל על עדיין מחזיקה בשיעור גבוה של כ-32% מכלל הנוסעים בטיסות בינלאומיות, אך מדובר בירידה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז החזיקה בנפח של כ-35% מהטיסות. החברה הצליחה להגדיל את מספר הנוסעים שלה רק ב-1,330 נוסעים.

לעומתה, חברת התעופה הישראלית ישראייר הכפילה את מספר הנוסעים בפברואר הנוכחי, מ-10,223 נוסעים בפברואר 2016, ל-21,791 נוסעים בפברואר השנה. ארקיע העלתה גם כן את היקף הנוסעים אם כי בהיקפים נמוכים, מכ-9,000 נוסעים ל-11,730 נוסעים. יחד מטיסות כל החברות הישראליות כ-37.5% מהנוסעים בטיסות בינלאומיות מנתב"ג.

בתוך כך, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ אישר היום (א') לחברת התעופה ארקיע להפעיל טיסות סדירות ומטען בקו תל אביב – בלגרד, לאחר שעד כה ביצעה שתי טיסות שכר על בסיס שבועי (צ'רטרים). כיום ישראייר משמשת כמובילה נקובה בקו ומפעילה שלוש טיסות שבועיות ואל על גם מחזיקה גם כן בהרשאה לביצוע טיסות סדירות אך לא מפעילה טיסות בקו.

הסכם התעופה בין ישראל לסרביה אינו מגביל את מספר חברות התעופה שכל צד רשאי למנות ועד כה, מונו כמובילים נקובים בקו תל אביב - בלגרד, חברת ישראייר, חברת אל על והחברה הסרבית ג'אט. חברת ארקיע מתכוונת להפעיל בקו עד שלוש תדירויות שבועיות בין החודשים פברואר לדצמבר. הטיסות יבוצעו במטוסי אמבראר 195 ובואינג 757.

מנכ"ל חברת ארקיע, ניר דגן מסר כי "ארקיע החלה להפעיל טיסות שכר בקו בשנה שעברה שזכו להצלחה מרובה. עם קבלת האישור לטיסות סדירות תפעיל ארקיע 3 תדירויות שבועיות. ארקיע רואה בבלגרד יעד חופש אטרקטיבי לקהל הישראלי ושואפת להרחיב את הפעילות גם לתיירות סרבית לישראל", אמר דגן. גם שר התחבורה ישראל כ"ץ מסר כי "כניסת מוביל ישראלי נוסף בקו תעודד את התחרות ותוביל להוזלה של תעריפי הטיסה בין ישראל לסרביה. לדבריו, בשנת 2016, טסו בין שתי המדינות כ-55 אלף נוסעים וההערכה היא כי מספר הנוסעים צפוי לגדול במהלך 2017.
חברות התעופה נתבג רשות שדות התעופה אל על ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד