כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סנונית ראשונה? רב ברמת בית שמש יוצא נגד תוקפי החיילים החרדים

לאחר שקיצונים ריססו כתובות גרפיטי ברמב"ש ג', כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' - יצא רב הקהילה במכתב גינוי חריף במיוחד נגד המרססים בגנות החיילים החרדים, ואסר עליהם להיכנס לבית הכנסת שבראשותו • צפו במכתב התקדימי

סנונית ראשונה? רב ברמת בית שמש יוצא נגד תוקפי החיילים החרדים

תקדים במאבק המנע נגד הפגיעה בחיילים החרדים - הרב שמעון טברסקי, רב קהילת "קול יהודה" ברמת בית שמש ג', פרסם הודעה המגנה את הפגיעה בחיילים החרדים המגיעים עם מדים להתפלל. בנוסף, גינה הרב את כתובות הגרפיטי שרוססו על קירות בית הכנסת ודרש מהמתפללים לכבד את כל באי המקום - "מי שהשחית אין לו מחילה".

ביממה האחרונה פרסם הרב טברסקי מכתב לתושבי רמת בית שמש ג' וכתב כך - "מקום זה מיועד לכל אחד ואחד מעם ישראל. ואין רשות להדביק או לכתוב דברי הסתה וגנאי על הקירות בכל צורה שהיא". לסיום הוסיף הרב כי "מי שהשחית אין לו מחילה, ואסור לו להיכנס לבית הכנסת הזה".

בית הכנסת קול יהודה בראשות הרב טברסקי הוא בבית כנסת שמשרת את כל המגזרים - חסידים, ליטאים וכיפות סרוגות. מכתבו של הרב טברסקי פורסם בעקבות הקולות שהושמעו לאחרונה בשכונה נגד חיילים חרדים, ובין היתר בעקבות סערת כתובות הגרפיטי "צבא זה שמד", "די לקצר ולצמוד". שרוססו על קירות בית הכנסת, כפי שפורסם לראשונה לפני שבוע ב'בחדרי חרדים'.

מקורבי הרב טברסקי אומרים בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "לאחר שראינו את התנהגותם של מספר תושבי השכונה, שיצאו בקול תרועה נגד חיילים חרדים. ואף היינו עדים לתליית בובות בדמות חיילים חרדים ברחבי העיר. והעובדה שילדים חרדים מחופשים לחזירים עם מדי צה"ל, בנסיון להשחיר את החיילים החרדים. וגם כתובות הנאצה בגנותם של החיילים החרדים שרוססו על קירות בית הכנסת - פנינו לרב טברסקי בבקשה שיגנה את הארועים הללו".

לדבריהם: "הרב נענה לבקשתינו, ואכן פרסם הודעה ברורה שמגנה את ההסתה נגד לובשי המדים. הרב אמנם לא פירט בהודעה כדי לא "להרגיז" כמה קיצונים שינסו להתנכל אליו, אך מדובר בתקדים שרב קהילה חשובה מפרסם מכתב גינוי, בתקווה שעוד רבנים יצאו חוצץ נגד אלו המבזים את חיילי צה"ל".

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי בעקבות תליית בובות בדמות חיילים חרדים בירושלים ובבית שמש במהלך חג הפורים, משטרת ישראל הגישה בקשה לפרקליטות המדינה לחקור את תליית הבובות בדמות חיילי צה"ל, בחשד להסתה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות המקרים האחרונים התקבל האישור המיוחל והמשטרה פתחה בחקירה. מדובר בפעם הראשונה שבמשטרה מקבלים אישור לחקור עבירת הסתה נגד חיילים חרדים.





רמת בית שמש ג הרב שמעון טוורסקי גרפיטי חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד