א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בית המשפט יכריע: האם שרה זרקה את ביבי מהרכב באישון ליל

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו יעידו הבוקר במשפט התביעה אותו הם מנהלים נגד עיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה, שתיאר בפייסבוק כיצד שרה "השליכה" את ראש הממשלה מהרכב בעקבות ויכוח

ראש הממשלה נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

לא בכל יום ראש ממשלה מכהן ישב יחד עם רעייתו על דוכן העדים בבית המשפט, במסגרת משפט שמתנהל בתביעת הדיבה שהגיש הוא ורעייתו נגד עיתונאי, בגין פוסט שפרסם בפייסבוק.

הבוקר זה יקרה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ישבו על דוכן העדים וינסו לשכנע את השופט עזריה אלקלעי כי עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגאל סרנה עבר את הקו העיתונאי המותר בזה שפרסם פוסט ברשת החברתית שבו הוא סיפר לפני כשנה על מאורע שהתרחש, כביכול, באישון ליל, שבו "השליכה" שרה את בעלה ראש הממשלה מרכב השרד, בגלל ויכוח שהיה לה עימו.

"כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה בכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד מאבטחים ומגנים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שיישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה. זה חלק מהחיים", כתב סרנה בפוסט שהוביל אותו לבית המשפט.

הזוג המלכותי, שבין כה עסוק בחקירות עד לצוואר, לא אהב את הסיפורים שמספר סרנה לגולשיו, והגיש תביעה נגדו בגין דיבה ולשון הרע - על סך 279,243 שקלים.

סרנה עצמו, הסביר בכתב ההגנה שהגיש כי "בפייסבוק יש כר נרחב לתיאוריות קונספירציה ולדמיון יוצר". לדבריו, הפוסט שכתב "בעיקרו הוא אמת וכי אם יש בו פרטים לא מדויקים הרי שהם נבלעים באמת הכללית של הפרסום, וכי גרעינו הקשה של הסיפור הוא אמת".

הזוג נתניהו אמר כי סרנה עשה "שימוש ציני ואכזרי במעמדם הרם של התובעים, תוך שהוא חודר לחייהם הפרטיים ומפרסם אודותיהם כזבים ותמונות ערוכות ומסולפות שלהם, במטרה להסית את הציבור כנגדם ולבזותם".

הכתב הפוליטי של ערוץ 2 עמית סגל היטיב לחדד את הצבעוניות שבדיון הבוקר בבית המשפט: "במקרה אני קצת מכיר את השופט הזה. קוראים לו עזריה אלקלעי, והוא היה השופט בתביעה שהגיש נגדי חבר הכנסת אורן חזן בקיץ האחרון". לדבריו של סגל: "אלקלעי יבדוק שאלה מרכזית אחת: היה או לא היה? הושלך מהרכב או לא הושלך? ואם לא היה, האם הפרסום בפייסבוק היווה עיתונות אחראית? ובהנחה שלא, האם לכתוב זאת בפייסבוק היה בגדר הבעת דעה מותרת?"
יגאל סרנה שרה נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד