כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

גפני על העסקה הישראלית הגדולה: בזכות הבחורים שלומדים תורה

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני פרש היום בפני חברי ועדת הכספים שבראשותו את תפיסתו האישית לגבי ההצלחה הישראלית המרגשת עם מכירתה של חברת מובילאיי לאינטל, בסכום של 15 מיליארד דולר • ומי התנגדה לדבריו? ח"כ רחל עזריה

גפני על העסקה הישראלית הגדולה: בזכות הבחורים שלומדים תורה
יעקב כהן

עסקת הענק הישראלית: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הפתיע הבוקר (שלישי) את חברי הועדה שבראשותו, ושלף הסבר על העסקה הדרמטית ועל רכישת מובילאיי על ידי אינטל העולמית. לדבריו של גפני, כבר לפני שנה היו מי שטענו כי המשק יקרוס בגלל תלמידי הישיבות, אולם הנה, בגלל שלומדים תורה - המשק הישראלי מתחזק באופן מפתיע.


"אני מבקש להתייחס לעניין של מובילאי ואינטל", אמר גפני בפתח דבריו, "היו אצלי ראשי החברה בימים האחרונים, אני כמובן מברך על כך, על העובדה שהמשק הישראלי הוא משק מאוד מאוד חזק, אני רוצה להגיד לכם, אתם נכנסתם אחרי לכנסת, המציאות הזו היא מציאות של גאווה גדולה – למדינת ישראל".

גפני פרש את הסברו האישי: "אני מבקש לומר לכם בהיבט האישי שלי. אני נמצא הרבה שנים בכנסת, ואמרו לי שאם יהיו פה תלמידי ישיבות, אמרו לי את זה לפני 20 שנה, המשק הישראלי יקרוס. כך אמרו לי לפני 20 שנה ואני התווכחתי, אמרתי שזה לא נכון ואין מציאות כזאת. נכון שאנחנו תלויים בניסים גדולים, חלק גדול מהתקציב הולך לביטחון, אנחנו מדינה מוקפת אויבים, אנחנו מדינה שלא כל כך מסמפתים אותה בעולם".

לדבריו של יו"ר ועדת הכספים: "בשעה שהבנקים בארה"ב קרסו, מאות בנקים, אירופה קרסה, אנחנו נשארנו יציבים עם משק ישראלי חזק. לפי אמונתי ולפי טעמי וקשה מאוד להתווכח על זה, בגלל שלומדים תורה הקדוש ברוך הוא עוזר לנו, אחרת אין לזה הסבר עניני איך באמת המשק הוא כל כך חזק".

חברת הכנסת רחל עזריה מ'כולנו', לא אהבה את הדברים של גפני וביקשה "שלא לחלק קרדיטים לקדוש ברוך הוא". לדבריה של עזריה, "אני מציעה לא להכניס את הקב"ה לדיונים, כי אז בדיוק מתחיל הדיון על האחוזים, כדאי להשאיר אותו בחוץ, אני חושבת שכולם, כל מדינת ישראל, עזרה לעסקה ולכולנו יש נקודות זכות בנושא".

גפני הסביר שוב את עמדתו, וחידד כי הוא לא התכוון לחלק קרדיטים - "אין סיבה שהמשק הישראלי חזק אם לא שהקב"ה עוזר בגלל שלומדים תורה, אני לא נותן קרדיט. לא זה מה שאמרתי, לא חילקתי קרדיטים".

לדבריו, "אם הייתי מדבר על קרדיטים אז היה דיון מאוד מעניין, אבל זה לא קשור למה שאמרתי. יש פה דיון אחר שהוא לא התקיים לעולם, אני את האמונה שלי אגיד – בכל עת שאני אמצא לנכון, אני אומר את זה בכל במה שאני מופיע, גם בגלובס וגם בכלכליסט, אני אומר את האמונה הזאת, זאת אמונה שאני מאמין בה, מדינת ישראל היא מדינה חלשה והיא הופכת להיות מדינה מאוד מאוד חזקה מבחינה כלכלית ולי יש עמדה בעניין הזה. אני לא מתכוון להסתיר אותה ואני אומר אותה".

כזכור, כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', ענקית השבבים אינטל נכנסה לתחום הרכב האוטונומי ורכשה את מובילאיי הישראלית ברכישה הגדולה אי פעם של חברה ישראלית. מובילאיי נסחרת לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר, ואינטל תשלם פרמיה של 40% - שווי של 15.3 מיליארד דולר לחברה, 63.54 דולר למניה. זה השווי שיראו המשקיעים, אך בנטרול המזומן שבקופת מובילאיי - 600 מיליון דולר - תשלם אינטל 14.7 מיליארד דולר. מחיר המניה של מובילאיי עומד על 47.3 דולר לפני ההודעה.
ישיבות משה גפני מובילאיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד