א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

רה"מ בבית המשפט: "שקר. לא היה ולא נברא"

בבית משפט השלום הסתיים הדיון בתביעת הדיבה שהגישו ראש הממשלה ורעייתו נגד העיתונאי יגאל סרנה שתיאר בפייסבוק כיצד שרה "השליכה" את ראש הממשלה מהרכב בעקבות ויכוח • רה"מ על דוכן העדים: "כל מה שהוא אמר זה שקר, לא היה ולא נברא"

נתניהו היום בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90
נתניהו היום בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90

ראה"מ בנימין נתניהו עלה לדוכן העדים בבית משפט השלום בתל אביב והכחיש את הדברים שפרסם נגדו ונגד רעייתו, העיתונאי יגאל סרנה: "כל מה שהוא אמר זה שקר, לא היה ולא נברא" אמר נתניהו.

רעייתו של ראה"מ העידה גם כן, ואמרה: "העיתונאים לא כותבים על מי שאני באמת. בשבילם אני אמצעי להפיל את ראש הממשלה, אני החוליה החלשה".

מדובר בתביעת דיבה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד סרנה, בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק לפני כשנה, ובו סיפר על מאורע שהתרחש לדבריו באישון ליל, שבו "השליכה" רעיית ראש הממשלה את בעלה מרכב השרד בתוך נסיעת השניים, בעקבות ויכוח שהיה לה עימו.

"כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה בכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד מאבטחים ומגנים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שיישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה. זה חלק מהחיים", כתב סרנה בפוסט שהוביל אותו לבית המשפט.

הזוג נתניהו, שכבר כך שקוע בחקירות עד לצוואר, לא אהב את הסיפור שכתב סרנה לגולשיו, והגיש נגדו תביעה בגין דיבה ולשון הרע - על סך 279,243 שקלים.

סרנה עצמו, הסביר בכתב ההגנה שהגיש כי "בפייסבוק יש כר נרחב לתיאוריות קונספירציה ולדמיון יוצר". לדבריו, הפוסט שכתב "בעיקרו הוא אמת וכי אם יש בו פרטים לא מדויקים הרי שהם נבלעים באמת הכללית של הפרסום, וכי גרעינו הקשה של הסיפור הוא אמת".

הזוג נתניהו אמר כי סרנה עשה "שימוש ציני ואכזרי במעמדם הרם של התובעים, תוך שהוא חודר לחייהם הפרטיים ומפרסם אודותיהם כזבים ותמונות ערוכות ומסולפות שלהם, במטרה להסית את הציבור כנגדם ולבזותם".

הפרשן הפוליטי של ערוץ 2, עמית סגל, כתב אמש: "במקרה אני קצת מכיר את השופט הזה. קוראים לו עזריה אלקלעי, והוא היה השופט בתביעה שהגיש נגדי חבר הכנסת אורן חזן בקיץ האחרון". לדבריו של סגל: "אלקלעי יבדוק שאלה מרכזית אחת: היה או לא היה? הושלך מהרכב או לא הושלך? ואם לא היה, האם הפרסום בפייסבוק היווה עיתונות אחראית? ובהנחה שלא, האם לכתוב זאת בפייסבוק היה בגדר הבעת דעה מותרת?"
בנימין נתניהו בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד