כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

העיתונאית הדס שטייף נעצרה ע"י המשטרה

עיתונאית גל"צ, הדס שטייף, נעצרה כשהגיעה לסקר את שריפת מחסן הזיקוקים במושב פורת בשרון • המשטרה: "לצערנו בחרה הכתבת לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה"

מתוך התיעוד של וואלה חדשות
מתוך התיעוד של וואלה חדשות

העיתונאית הדס שטייף, נעצרה כשהגיעה לסקר את שריפת מחסן הזיקוקים במושב פורת בשרון.

בשעות הבוקר (ג') המאוחרות פרצה שריפת ענק במחסן זיקוקים במושב פורת בשרון. עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף שהגיעה לסקר את השריפה, נעצרה על ידי שוטר שטען כי הפריעה לו במילוי תפקידו.



"הגעתי לצומת מושב פורת בכוונה לסקר את הארוע" אמרה שטייף לאחר שחרורה, "השוטר עצר אותי ואמר לי שאני לא יכולה להכנס. אמרתי לו שאני עיתונאית אך הוא אמר שלא מעניין אותי. התחלתי לנסוע, הוא נעמד מול האוטו שלי ואמר את מנסה לדרוס אותי".

"את עצורה של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו" תועד השוטר אומר לשטייף, אולם זו השיבה "אני לא מפריעה, אתה מפריע לי". השוטר נשמע אומר לחבריו "זה משגע אותי, היא עוצרת בגופה את האמבולנס". שטייף לא נותרה חייבת ואמרה לו "אתה שקרן".

בהמשך, היא נאזקה באזיקים על ידי השוטר לאחר שהוכנה לניידת המשטרה. לטענת שטייף, השוטר נכנס לרכבה והסיע אותה "אחר כך טען שהפרעתי לתנועה, בהמשך אמר שהפרעתי לכוחות ההצלה. כל שניה אמר לי משהו אחר...". זמן קצר לאחר מכן היא שוחררה.

בגלי צה"ל אמרו כי מדובר באירוע חריג ביותר. הדס שטייף היא כתבת מנוסה ביותר ומוערכת וכמי שסיקרה אלפי אירועים, "אנו סומכים על שיקול דעתה בשטח". עוד הוסיפו "לשמחתנו האירוע הסתיים במהירות, אך נדרוש לקבל הבהרות מהמשטרה על הצעד החריג בו נקטה כנגד עיתונאי שמילא את תפקידו".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע שריפה אשר לווה בפיצוצי חומרים נפיצים וחומרים דליקים נוספים ועל כן הורחקו כלל השוהים במקום למעט כוחות ההצלה שהורשו להיכנס לזירה במטרה להציל חיים. גם כלי התקשורת לא הורשו להתקרב לזירת האירוע מחשש לחייהם.

"לצערנו בחרה הכתבת לא להישמע להנחיות השוטרים בזירה תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה. למרות האמור, מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה ויש מקום לנהוג באיפוק ובשיקול דעת מירבי ועל כן הוחלט לשחררה לאלתר ונסיבות האירוע ייבדקו".
הדס שטייף משטרת ישראל מושב פורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד