ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חשיפה: הפגישה החשאית של הרבנים עם ראש העיר ברקת

לקראת ההצבעה על התקציב העירוני מחר בישיבת מועצת העיר י-ם, ועל רקע הפרסום הצפוי ביממה הקרובה של דו"ח הביניים המלא של ועדת הסטטוס קוו שהוקמה - חושף 'בחדרי', שתי פגישות חשאיות שהתקיימו סביב הסאגה הסוערת • כל הפרטים

חשיפה: הפגישה החשאית של הרבנים עם ראש העיר ברקת

מתיחות דרמטית בירושלים, לקראת ההצבעה על התקציב העירוני מחר בישיבת המועצה וזאת על רקע מאבק השבת שנחשף והובל ב"בחדרי חרדים" ועל רקע הפרסום הצפוי ביממה הקרובה – של דו"ח הביניים המלא של ועדת הסטטוס קוו שהוקמה על ידי ראשי המפלגות החרדיות.

"בחדרי חרדים" חושף כי השבוע התקיימו שתי פגישות חשאיות סביב הפרשה הסוערת. הפגישה החשאית והדרמטית שפרטיה נחשפים כאן לראשונה, התקיימה השבוע ביום ראשון בשעות הצהרים, בהשתתפות, הגר"ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה; ראש ישיבת סלונים ובנו של האדמו"ר, הגר"מ ברזובסקי; הגר"ב סולוביצ'יק מרבני 'דגל התורה' בירושלים - וראש העיר ניר ברקת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הפגישה התקיימה בסמינר הישן בירושלים, לאחר שהגר"ב סולוביציק הגיע ערב קודם לכן (מוצ"ש) במיוחד, למעונו של הגר"ד יוסף בישיבת יחווה דעת, במטרה להיוועץ עמו על עמדת ההנהגה הרוחנית במאבק השבת בירושלים.

בנוסף, חושף "בחדרי חרדים" כי אמש, לאחר צאת חג הפורים, התקיימה פגישה חשאית נוספת בביתו של הגר"ב סולוביציק בירושלים בהשתתפות סגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת בעקבות פגישתם של הגר"ב סולוביציק והגר"מ ברזובסקי - ביום שישי בת"א - עם חבר צוות הסטטוס קוו עו"ד יצחק מירון - וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

הפגישות החשאיות בין הרבנים ובין הגר"ב סולוביצ'יק לסגן השר פרוש, נקבעו לאחר פרסום ראשי הפרקים של דו"ח הביניים, בישיבה בשבוע שעבר עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, על פיהם, לא ניתן לקבוע כי אכן נרשמה הפרה חמורה בסטטוס קוו בבירה, בתקופת כהונתו של ראש העיר ברקת.

כזכור, פרסום ראשי הפרקים הכה בתדהמה את חברי מועצת העיר החרדים בירושלים, אשר טענו כי גם אם מבחינה משפטית לא ניתן להגדיר את המציאות בבירה כהפרה של הסטטוס קוו, בכל זאת ניתן להצביע על מאות אירועים שמומנו על ידי העירייה למרות חילולי השבת שנרשמו בהם.

בעקבות כך וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ביקשו הרבנים להיפגש ישירות עם ראש העיר ברת ועם עו"ד מירון, בכדי לשמוע מהם את הפרטים ואת הטענות שלא הייתה הפרה בסטטוס קוו העירוני. יצוין, כי בעקבות טיסתו היום של הגר"ב סולוביציק לחו"ל – הוא ביקש לקיים בדחיפות את הפגישות בימים האחרונים.

יודגש, כי הפגישה בין הגר"ב סולוביצ'יק לסגן השר פרוש, באה לאחר שמאחורי הקלעים, 'שלומי אמונים' בהובלתו של פרוש, מובילה את הפרשה המסובכת, ואת המאבק על קדושת העיר ירושלים והשבת. כניסתו של פרוש לתפקיד 'המבוגר האחראי', נכפתה עליו, לאחר שראה שהשרים והח"כים החרדים האחרים מובילים קו פשרני יותר, זאת בעקבות פרסום ראשי הפרקים של דו"ח הביניים.

בהמשך לפגישת פרוש עם מירון אמש, הערב תתכנס מזכירות 'אגודת ישראל' במשכנה שברחוב פרס 2 בירושלים, שם יעלו על השולחן המסקנות והאופציות שבכוחן למנוע בעתיד חילולי שבת בבירה על ידי העירייה.

סלע הדיונים כעת מתמקד בשאלה המרכזית: האם להכריח את ראש העיר ברקת להכניס לבסיס התקציב את התנייתו בהעדר חילולי שבת ובהעדר מימון מחללי השבת על ידי העירייה. "בחדרי חרדים" חושף, כי בשאלה הזו גופא - דנו ראשי המפלגות החרדיות בפגישתם עם ברקת, ומי שדרש את הכנסת הסעיף המתנה לתקציב, היה ח"כ גפני. מנגד, דרעי וליצמן היו מתונים יותר וטענו כי לא יהיה לדבר סוף וכי אם נכניס סעיף שכזה לתקציב העירוני בירושלים, גורמים רבניים ידרשו להכניס סעיף זהה גם בזירה הארצית, בעת המו"מ הקואליציוניים שיתקיימו בעתיד עם המפלגות החרדיות.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" נודע, כי הקו שכעת מתגבש בקרב הרבנים והנציגות החרדית - הוא שהנציגים החרדים לא ידרשו את הכנסת הסעיף המתנה, זאת מהחשש שהמהלך לא יעבור מבחינה משפטית, אולם בכל זאת הנציגים ידרשו שכל העברה תקציבית - ולא משנה מה גודלה - תעבור לאישור בוועדת הכספים ולאחר מכן במועצת העיר כשהנציגים החרדים והדתיים שמהווים רוב מוחץ יוכלו להתנגד להעברות הבעייתיות, ולא כפי שנהג ברקת עד כה לאשרר העברות קטנות בוועדה עוקפת בה יש לו שליטה מלאה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי קיימת אחידות ברורה בין כלל הנציגים בירושלים, ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל, וכל מהלך יבוצע על ידי כולם יחדיו.

כעת, שעות לפני פרסום דו"ח הביניים המלא, ויממה לפני הדיון וההצבעה על התקציב, ניתן לחתוך עם סכין את המתח בלשכות הנציגים החרדים בירושלים, האם ירושלים הולכת למשבר חריף ולהתנגדות חרדית עזה לתקציב, או שכאמור - נוסחה חדשה תישלף, התקציב יעבור ומאבק השבת שנחשף ב"בחדרי חרדים" – יגיע אל סופו.
שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד