ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

"תלמידי החינוך החרדי הם השקופים של משרד החינוך"

בדיון שנערך היום (ג) בועדת החינוך, שעסק בדיווח השנתי לחוק זכויות התלמיד, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי כי "משרד החינוך רואה בתלמידי החינוך החרדי סרח עודף. הם השקופים של הנהלת משרד החינוך"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בדיון שנערך היום (ג) בועדת החינוך, שעסק בדיווח השנתי לחוק זכויות התלמיד, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי כי "משרד החינוך רואה בתלמידי החינוך החרדי סרח עודף. הם השקופים של הנהלת משרד החינוך".

לפי סעיף 6 לחוק זכויות התלמיד מחויב שר החינוך למסור לוועדת החינוך דיווח על מספר הרחקות התלמידים לצמיתות שבוצעו במערכת החינוך. בשנת 2016 ביקש מרגי להגיש לו דו"ח מפורט הכולל נתונים ופילוחים לפי מגזרים. מהדו"ח עולה בשנת תשע"ו הורחקו 98 תלמידים לצמיתות מבתי הספר.

מנהלת היחידה לאקלים מיטבי וצמצום במשרד החינוך הגב' הילה סגל, הציגה בפני חברי הוועדה דו"ח מפורט ובו התפלגות הנתונים לגבי תלמידים שהורחקו לצמיתות בשנת תשע"ו ממנו עולה שבמגזר החרדי הורחקו רק 8 תלמידים לצמיתות הדו"ח מדבר על כלל התלמידים בחינוך החרדי שאליהם מתייחס חוק חינוך מדובר בגילאי 18-3.

מרגי אמר: "מדובר בנתון שאינו משקף את המציאות. ואם אלו הנתונים שהצליח משרד החינוך לאסוף על הנעשה בחינוך החרדי המסקנה ברורה עבור משרד החינוך התלמידים החרדים הם שקופים היחס אליהם הוא כאל סרח עודף. לא ניתן להציג נתון שאינו מתכתב עם המציאות" אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי.

לאור הנתונים, קרא מרגי למשרד החינוך לבדוק את ההרחקות לצמיתות גם במוסדות החינוך החרדיים של המוכר שאינו רשמי. הוא קרא למשרד החינוך להכין מסמך מעמיק לגבי הרחקות במוסדות חינוך חרדיים שיכלול את כל התלמידים שחל עליהם חוק חינוך חובה.
יעקב מרגי חינוך מוכר שאינו רשמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד