ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

חשיבות מרכז הפנים - מידע חיוני על ניתוחי אף

במסגרת פרויקט 'לובי נשי' ומרפאות מוסקונה אנחנו מסקרים את עולם היופי והאסתטיקה בכתבה הבאה תקבלו את כל המידע הנחוץ על ניתוחי אף • החומר שמובא לפניכם מבוסס על ניסיונו האישי של ד"ר רוני מוסקונה, כמנתח פלסטי מומחה מהמובילים בעולם שביצע למעלה מ-15,000 ניתוחי אף

חשיבות מרכז הפנים - מידע חיוני על ניתוחי אף



ניתוח אף הנו הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר במרפאתנו עם רמת שביעות רצון גבוהה במיוחד ביחס למקובל ברפואה. ניתוחים אלה כוללים ניתוחי אף ראשוניים או ניתוח אף חוזר (חולים שנותחו אצל רופא אחר ומגיעים לביצוע תיקון ניתוח אף נוסף אצלי).

לאחרונה אנו מבצעים יותר ויותר ניתוחים מסוג זה, הסיבה העיקרית לכך היא ניתוחי אף מבוצעים לצערנו גם ע"י רופאים חסרי הכשרה מתאימה בתחום זה.

לגבי מחיר ניתוח אף, יש לציין כי מנותחים רבים בוחרים מנתח על סמך הצעת מחיר לניתוח אף זולה יותר ולא טורחים לברר את הניסיון וההכשרה הספציפית לביצוע סוג זה של ניתוחי אף. כאן המקום להדגיש שלמעשה, ניתוח אף נחשב בקרב המנתחים הפלסטיים כאחד הניתוחים המורכבים ביותר הדורש בין השאר ראיה אסתטית תלת ממדית, הבנה עמוקה של הפיזיולוגיה הנשימתית, ניסיון רב וכישרון כירורגי מיוחד בתחום ספציפי זה.

מקובל בעולם שרופא מתחיל לקבל תוצאות טובות באופן קבוע, רק לאחר ביצוע של לפחות 500 ניתוחי אף. לכן חשוב ביותר לבחור מנתח פלסטי מתאים ולא לרוץ אחרי מחיר זול (לכן יש האומרים כי "זול זה תמיד יקר").

בל נשכח שאף הוא האיבר היחיד בגוף שכמעט ולא ניתן להסתרה או להסוואה ולכן תוצאה גרועה של ניתוח אף תראה תמיד.

שיחת ייעוץ טרם ניתוח אף

חשיבותה של שיחת ייעוץ טרם ניתוח אף רבה, כמו בכל ניתוחים פלסטיים, אבל במיוחד בתחום ניתוחי אף. בשיחה זו אנו שומעים מה מפריע לכם מבחינת מראה האף ודרכי הנשימה ומנסים להתרשם ולהבין מה תהיה צורת האף הסופית שתמצא חן בעיניכם. הדגש העיקרי אליו אנו מתייחסים בייעוץ ובהתבוננות איך ליצור אף טבעי ופרופורציונלי לפנים, האף צריך להיות חלק מהאישיות של אותו אדם ולהשלים את תווי הפנים לדוגמה: לפנים ארוכות נתאים אף מעט ארוך יותר. המטרה הסופית בניתוח אף היא להשרות למנותח להרגיש בנוח עם המראה החדש ובמילים אחרות שסביבת המנותח מחמיאה למראה ולהופעתו החיצונית אך אינה מודעת לכך שביצע ניתוח אף ואינה יכולה לשים את האצבע על השינוי.

בבדיקת האף (הסתכלות מדוקדקת נחשבת בדיקה בכירורגיה פלסטית), מעריכים את סוג העור ומתרשמים מהמבנה הפנימי של הסחוסים והעצמות. בעקבות השיחה הראשונית אנו מבצעים הדמיה ממוחשבת של האף. אנו מאמינים שהדמיה הינה אמצעי חשוב ביותר להבנת רצונו של המנותח והתאמת הציפיות לתוצאה הסופית.

ההדמיה אינה מהווה התחייבות כלשהי לגבי התוצאה הסופית, אלא מהווה אמצעי נוסף להבנה הדדית ולהתאמה מדויקת יותר בין ציפיות המטופל והתוצאה.

עד היום ביצענו למעלה מ-17,000 הדמיות ממוחשבות ולא הופנתה אלינו אפילו טענה אחת שהמציאות אינה תואמת את ההדמיה. נהפוך הוא, רוב המנותחים מעידים שהתוצאה הסופית עולה על מה שראו בהדמיה.


הדמיה: משמאל "לפני", באמצע ההדמיה ומימין התוצאה הסופית

אנו יודעים שרופאים רבים מביעים דעה מנוגדת לשלי והדבר נובע משתי סיבות:

1. אין להם ניסיון בביצוע הדמיות ממוחשבות.
2. ההדמיות כולן מבוצעות רק על ידי ד"ר מוסקונה (לא ע"י הפקידה), במהלכן מתאים את התוצאה לנתונים האישיים של כל מנותח, מצביע על מגבלות השיטה ומגיע להבנה מלאה עם המטופל.
הפרטים הטכניים של הניתוח כמו משך הצום, בדיקות, זמן הגעה וכו' אינם חלק מפגישת הייעוץ והם ילובנו עם המזכירות ו/או היועצות לאחר הפגישה.

מהו ניתוח אף

ניתוח אף מבוצע בבית חולים תחת הרדמה מקומית עם טשטוש עמוק בנוכחות מרדים מומחה. במהלך ניתוח אף,

המטופל/ת אינו/ה חש/ה דבר. ניתוח אף נעשה דרך הנחיריים, במהלכו מתוקן השלד הפנימי של האף, עצמות וסחוסים, ואינו כולל שינוי ללא בעור החיצוני.

קיימות 2 שיטות עיקריות לבצוע הניתוח:

ניתוח אף קלסי - ניתוח זה מבוצע דרך הנחיריים ללא סימן חיצוני. רובם המכריע של ניתוחי האף מבוצעים בשיטה זו.
ניתוח אף פתוח - שיטה מורכבת יותר לביצוע ניתוח אף, המחייבת צלקת חיצונית בין הנחיריים. שיטה זו מאפשרת גישה טובה יותר אל הסחוסים בקצה האף אבל מלווה בנפיחות ממושכת יותר ואחוז סיבוכים גבוה יותר בידיים לא מיומנות.
אנו מבצעים שיטה זו רק בניתוחים חוזרים, במהלך תיקון ניתוח אף, או במהלך תיקונים מורכבים אחרי פציעות.

ניתוח אף רפואי

כאן המקום להדגיש שבאחוז גבוה של ניתוחי אף אנו מבצעים פעולות לשיפור הנשימה עקב בעיה ידועה מראש או כטיפול מונע הופעת קושי נשימתי לאחר הניתוח.

ההחלמה מניתוח אף משולב שונה מהמהלך לאחר ניתוח אסתטי רגיל. בניתוח זה אנו משאירים טמפונים מיוחדים בעומק האף למשך מספר ימים, ומחייבים לקחת טיפול אנטיביוטי. חשוב להדגיש כי לא כל הפרעות הנשימה באף נובעות משינויים מבניים (סטייה של המחיצה או בליטה של הקונכיות) חלקן נובע מהתעבות הרירית כמו בנזלת אלרגית ואותן אי אפשר לתקן בניתוח.

אי לכך אחוז ההצלחה בניתוחים רפואיים באף אינו עולה על-90%- 85% אצל המנתחים המנוסים והטובים ביותר העוסקים רק בסוג זה של ניתוח.

תכופות אנו נשאלים: "האם יש צורך בהפרדה של שתי הפעולות?"

לדעתנו, ניתוח אף משולב אצל מנתח מנוסה ומיומן בתחום ניתוחי האף יכול להביא לחסכון ניכר בסבל ובזמן, בהשוואה לביצוע שתי פעולות נפרדות.
בפגישת הייעוץ נבדק גם התחום הנשימתי ונבחן הצורך בביצוע ניתוח אף משולב אסתטי ורפואי כאחד.

הרדמה בניתוח אף

אנו מבצעים את רובם המכריע של ניתוחי האף תחת הרדמה מקומית עם טשטוש עמוק. הדבר מחייב כמובן נוכחות מרדים צמוד בחדר ניתוח ומיומנות הן של המנתח והן של המרדים בשיטה זו.

אנו מודעים לכך שמנתחים רבים ומרדימים רבים עוד יותר מעדיפים לבצע את הניתוח תחת הרדמה כללית, שיטה זו אינה פסולה אבל לדעתנו היא גורעת מהאפשרויות של המנתח להתייחסות מלאה לפרופיל מבנה הפנים בעת הניתוח שהרי בהרדמה כללית מוכנס צינור הנשמה לפה, המכוסה ע"י סדינים סטריליים, כיסוי המסתיר חלק מהפנים.

לפני מספר שנים ביצענו עבודה מדעית על כ - 1,000 ניתוחי אף שבה השווינו בין שיטות הרדמה שונות.

המסקנה הייתה שמעל 95% מהחולים שעברו את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש לא הרגישו דבר בעת הניתוח ויתרה מזאת, כמעט כולם לא זכרו כלל את הפעולה בחדר ניתוח והתעוררו רק בחדר התאוששות.

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בפיתוח תרופות המשמשות לטשטוש, הן מבחינת משך הפעולה הקצר שלהן. (לדוגמה, וליום פועל כ-20 שעות לעומת הדור השני מאותה משפחה הפועל רק 3 שעות) והן מבחינת הבטיחות שלהן והשפעתן גם על טשטוש הזיכרון. בעקבות זאת השימוש בהן התרחב מאוד לכל תחומי הרפואה. אין ספק שאם הניתוח מבוצע ע"י צוות מיומן יתרונות ההרדמה המקומית עם טשטוש עולים בהרבה על אלו של הרדמה כללית.

מחיר ניתוח אף

השאלה הראשונה של רוב המטופלים בשיחת הטלפון היא כמה עולה ניתוח אף? כמו שאנו אוהבים לחסוך בדברים רבים, הנטייה הראשונית שלנו הינה גם לחסוך גם בניתוחים פלסטיים ובניתוח אף. יש לזכור שמדובר באף שלך, איבר חשוב הממוקם במרכז הפנים.

ניתוח האף ילווה אותך כל חייך ולכן חשוב מאוד לא לחסוך ולא ללכת לזול ביותר.

ככל שהניתוח יבוצע על ידי מנתח פלסטי מומחה בעל ניסיון ומיומנות גבוהים יותר, כך הסיכוי שיצא ניתוח מוצלח ואת/ה תהיי מרוצה מן התוצאה עולה. בסופו של דבר, עלות זולה מתבררת כיקרה.
לצערנו אנשים רבים באים למרפאותינו לניתוחי תיקון, מרביתם עקב הרצון ההתחלתי לחסוך כסף. ניתוח תיקון אף מורכב ומסובך הרבה יותר ולכן גם עלותו כמעט כפולה.

החלמה מניתוח אף

היום הראשון לאחר ניתוח אף הנו הקשה ביותר. לאחר מכן, ההתאוששות הופכת קלה יותר. לאחר כשבוע ימים באים לביקורת להסרת הסד ונשארים עם פלסטרים במשך יומיים אותם מורידים לבד. עם הפלסטרים ניתן להתקלח כרגיל.

לאחר כשבוע עד עשרה ימים ניתן לחזור לשגרה וללכת לעבודה. פעילות גופנית ניתן לבצע לאחר כחודש ימים. יש להימנע משהייה ממושכת בשמש, לחבוש כובע ולהשתמש במקדם הגנה.

ניתוח אף משולב עם ניתוח סנטר

ישנם מקרים בהם על מנת ליצור פרופיל וחזית מושלמים יש צורך לעבות את הסנטר. בדר"כ הדרך האידאלית הינה ע"י ניתוח בהחדרת סיליקון קשיח לסנטר או ע"י הזרקת חומצה הילרונית - פעולה שיש צורך לחזור עליה מעת לעת. אומנם רוב האנשים גברים ונשים הסובלים מבעיה של סנטר שקוע לא מודעים אליו, אך בעת תיקונו כל מבנה הפנים משתנה ומאפשר לאף החדש ליצור מראה טבעי ופרופורציונלי לפנים.

למידע נוסף על ההכנה לניתוח אף וההחלמה אחריו כנסו לעמוד
שאלות ותשובות על ניתוח אף




גלריית תמונות לפני ואחרי>>

פרטי יצירת קשר:

מרפאת רמת אביב, ברודצקי 43 טל: 03-7442828
מרפאת חיפה, שדרות סיני 2 טל: 04-2844992

פייסבוק: מרפאות מוסקונה ניתוחים פלסטיים ואורי מוסקונה טיפולים משלימים

אינסטגרם: Moscona_clinics
מרפאות מוסקונה ניתוח פלסטי ניתוח אף דיסקרטיות יחס אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד