כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כפי שנחשף: רגע לפני ההצבעה הדרמטית במליאת העיר: אלו דרישות הרבנים מברקת

מרתון הפגישות שנחשף ב'בחדרי חרדים' לא מסתיים - הצדדים מנסים למצוא את המתכון למניעת פיצוץ בין החרדים לברקת • בניסיון להימנע מהסעיף המתנה, עולות דרישות אחרות למניעת חילול שבת: התחייבות בכתב ועצירת הוועדה העוקפת

ברקת עם הרב עמאר. צילום: הגר"ש עמאר וברקת
ברקת עם הרב עמאר. צילום: הגר"ש עמאר וברקת

מאבק השבת שנחשף ב"בחדרי" לקראת הכרעה: ראש העיר ניר ברקת מקיים בשעות האחרונות שיחות רצופות עם כלל חברי הסיעות בקואליציה העירונית. מהבוקר ישב עם סיעת יהדות התורה, סיעת בני תורה, סיעת ש"ס וסיעת התעוררות במטרה להוביל פשרה מוסכמת עד לדיון על תקציב העירייה שיתקיים מחר בערב באולם מועצת עיריית ירושלים.

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" הבוקר, הקו שמתגבש בשעות האחרונות בקרב הרבנים והנציגות החרדית - הוא שהנציגים החרדים לא ידרשו את הכנסת הסעיף שיתנה את התקציב בהעדר חילולי שבת, אולם מנגד, הנציגים ידרשו שכל העברה תקציבית למינהלים הקהילתיים - ולא משנה מה גודלה - תעבור לאישור בוועדת הכספים ולאחר מכן במועצת העיר כשהנציגים החרדים והדתיים שמהווים רוב מוחץ יוכלו להתנגד להעברות הבעייתיות כמידי חודש בחודשו, ולא כפי שנהג ברקת עד כה לאשרר העברות קטנות בוועדה עוקפת – 'וועדת מסירת עבודות הפטורות ממכרז' שבה יש לו שליטה מלאה.

בנוסף, הרבנים, ובראשם הגר"ב סולוביצ'יק דורשים שברקת יתחייב להם בכתב שהשבת תישמר ותתבצע אכיפה מוגברת לעסקים ולמסעדות שמפרות את החוק, ובפרט, אלו שמחללים את השבת בפרהסיה ומעמידים כסאות ברחובה של עיר.

כזכור, הבוקר נחשף ב"בחדרי חרדים" כי השבוע התקיימו שתי פגישות חשאיות סביב הפרשה הסוערת. הפגישה החשאית והדרמטית שפרטיה נחשפים כאן לראשונה, התקיימה השבוע ביום ראשון בשעות הצהרים, בהשתתפות, הגר"ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה; ראש ישיבת סלונים ובנו של האדמו"ר, הגר"מ ברזובסקי; הגר"ב סולוביצ'יק מרבני 'דגל התורה' בירושלים - וראש העיר ניר ברקת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הפגישה התקיימה בסמינר הישן בירושלים, לאחר שהגר"ב סולוביציק הגיע ערב קודם לכן (מוצ"ש) במיוחד, למעונו של הגר"ד יוסף בישיבת יחווה דעת, במטרה להיוועץ עמו על עמדת ההנהגה הרוחנית במאבק השבת בירושלים.

בנוסף, חשף "בחדרי חרדים" כי אמש, לאחר צאת חג הפורים, התקיימה פגישה חשאית נוספת בביתו של הגר"ב סולוביציק בירושלים בהשתתפות סגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת בעקבות פגישתם של הגר"ב סולוביציק והגר"מ ברזובסקי - ביום שישי בת"א - עם חבר צוות הסטטוס קוו עו"ד יצחק מירון - וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

הפגישות החשאיות בין הרבנים ובין הגר"ב סולוביצ'יק לסגן השר פרוש, נקבעו לאחר פרסום ראשי הפרקים של דו"ח הביניים, בישיבה בשבוע שעבר עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, על פיהם, לא ניתן לקבוע כי אכן נרשמה הפרה חמורה בסטטוס קוו בבירה, בתקופת כהונתו של ראש העיר ברקת.

כזכור, פרסום ראשי הפרקים הכה בתדהמה את חברי מועצת העיר החרדים בירושלים, אשר טענו כי גם אם מבחינה משפטית לא ניתן להגדיר את המציאות בבירה כהפרה של הסטטוס קוו, בכל זאת ניתן להצביע על מאות אירועים שמומנו על ידי העירייה למרות חילולי השבת שנרשמו בהם.

בעקבות כך וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ביקשו הרבנים להיפגש ישירות עם ראש העיר ברת ועם עו"ד מירון, בכדי לשמוע מהם את הפרטים ואת הטענות שלא הייתה הפרה בסטטוס קוו העירוני. יצוין, כי בעקבות טיסתו היום של הגר"ב סולוביציק לחו"ל – הוא ביקש לקיים בדחיפות את הפגישות בימים האחרונים.

בהמשך לפגישת פרוש עם מירון אמש, הערב תתכנס מזכירות 'אגודת ישראל' במשכנה שברחוב פרס 2 בירושלים, שם יעלו על השולחן המסקנות והאופציות שבכוחן למנוע בעתיד חילולי שבת בבירה על ידי העירייה.
דרישות החרדים מאבק השבת בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד