י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערה באירופה: יהודים לא יוכלו לחבוש כיפה?

האם יאסר על יהודים לחבוש כיפה באירופה? בית הדין האירופי לצדק בפסיקה מעוררת סערה • כל הפרטים

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

האם יאסר על יהודים לחבוש כיפה באירופה? פסק דין שניתן לאחרונה בבית הדין האירופי לצדק (ECJ) מעורר סערה גדולה בקרב הקהילות היהודיות באירופה. על פי הפסיקה, "מעסיקים יכולים לאסור על עובדיהם ללבוש סמלים דתיים גלויים במקום העבודה".

הפסיקה המדוברת ניתנה בנוגע לעתירות שהגישו שתי נשים מוסלמיות - אחת מצרפת והשנייה מבלגיה, שפוטרו ממקום עבודתן לאחר שסירבו להוריד את כיסוי הראש שלהן.

אחת העובדות, סמירה אקביטה, עבדה כפקידת קבלה בבלגיה ופוטרה ממקום עבודתה מכיוון שהגיעה לעבודה עם כיסוי ראש. לאחר שפוטרה היא הגישה תביעה בבית משפט בבלגיה בטענה "לאפליה דתית". בית המשפט פנה לבית הדין האירופי לצדק כדי לקבל הבהרה בנושא אפליה של האיחוד האירופי.

בנוסף, בית המשפט האירופי פסק גם במקרה נוסף של חברה צרפתית שפיטרה מהנדסת תוכנה שסירבה להסיר את כיסוי הראש שלה.

למרות שהפסיקה המשפטית דנה בנושא כיסוי הראש של הנשים המוסלמיות, הפסיקה, מטבע הדברים, יכולה להשליך על אנשי הקהילות היהודיות בנוגע לחבישת כיפה במקום העבודה.

"אנו סבורים שהחלטת בית המשפט תפגע ביהודים שמקפידים ללכת עם סממנים יהודיים. אנחנו מתכוונים להיאבק בהחלטה ושוקלים שיתוף פעולה עם גורמים מוסלמיים במאבק משפטי וציבורי", כך הגיב מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודיים באירופה', הרב מנחם מרגולין, לפסיקה.

הרב מרגולין, דחה בתוקף את האפשרות שיהודים יסתירו את יהדותם. "יהודים צריכים לחוש ביטחון ולשאת בגאווה כל סממן דתי ככיפה, מגבעת וציצית בכל מקום באירופה, ועל רשויות הביטחון בכל עיר ומדינה לאבטח את אורחות חייהם ולשמור על ביטחונם", אמר.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, תקף את ההחלטה: "החלטת בית משפט מסמנת מגמה של הגבלת חופש הדת שתהיה לה השלכות חמורות לכל הדתות, לאו דווקא למוסלמים. הוועידה מוחה נגד החלטה זו ופונה לכל האירופאים לא לתת לקיצוניות ולגזענות להשתלט שוב על אירופה".
כיפה כיסוי ראש אירופה חופש דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד