י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מזכירות אגו"י התכנסה; 'החילונים מתוחכמים'

מאבק השבת שנחשף ב'בחדרי': מזכירות 'אגודת ישראל' מתכנסת כעת בבית אגו"י, לדון בחילולי השבת בבירה, לקראת תקציב העירייה שצפוי לעלות להצבעה בישיבת מועצת העיר: "יש הרבה קואליציות שעובדות למען חילול ירושלים, והן פועלות בתחכום. הן יודעות היכן הפרצות"

מזכירות אגודת ישראל, הערב
מזכירות אגודת ישראל, הערב

מאבק השבת שנחשף ב'בחדרי': מזכירות 'אגודת ישראל' מתכנסת כעת (שלישי) בבית אגו"י ברחוב פרס 2 ירושלים, לדון בחילולי השבת בבירה ובעמדת הנציגות החרדית מול ראש העיר ניר ברקת, לקראת תקציב העירייה שצפוי לעלות להצבעה בישיבת מועצת העיר.

את האסיפה פתח סגן שר החינוך מאיר פרוש, המשמש כיו"ר המזכירות, שאמר כי "יש חילולי שבת בירושלים ומן הראוי להתכנס לשמוע ולהחליט".

יוחנן וייצמן, חבר מועצת העיר, הוסיף כי "יש מגמה עירונית להרס הדת והשבת בירושלים. יש כמה הצעות על השולחן, אולם הם בבחינת הרע במיעוטו. ניתן לדרוש יותר". מיכל הלברשטאם, חבר מועצת העיר, אמר בנוסף כי "ההצעה לפיה כל חודש יעלו דיונים - לא מעשית. אי אפשר לארגן מאבק כל חודש".

יעקב הלפרין, חבר המועצה, טען בדיון כי "עו"ד מירון רואה הכול בעין משפטית. אנחנו רוצים יותר". גם שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר, אמר כי "יש הרבה קואליציות שעובדות למען חילול ירושלים, והן פועלות בתחכום. הן יודעות היכן הפרצות".

רוזנשטיין הסביר כי "איפה הבעיה ואיפה האתגר כפי שמירון רואה אותו. ניקח את מינהל נווה יעקב. הפך מחילוני לחרדי. הבריכה שם עובדת בשבת. סטטוס קוו. בא מינהל בית הכרם ורוצה לעשות גם אירוע בשבת. למה לא מותר? אבל כשיש מכה שכל המינהלים עושים אירועים זו מגיפה. אז נכון שיש בריכות שפועלות. אבל עובדתית לא היה בעבר".

עוד פירט רוזנשטיין: "יש מתחם התחנה. הפכו את זה למרכז בילויים. חילוני אומר לי: יש מה לעשות בשבת. יש מתחם התחנה. בא מירון ורוצה לבדוק חוקית אבל הבעיה שקשה להצביע על נקודה קונקרטית. מירון פורס מינהלים שפועלים שנים. שבת תרבות מותר, אז אם אין רמקול מותר. מה? נשלח אנשים כל שבת לבדוק?".

קודם לכן היום, פרסמו מספר רבנים, ובראשם רבה של העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצאל, מכתב שבו הם קוראים לחברי המועצה שלא לתמוך בתקציב התומך בחילולי שבת.

מלבד הרב נבנצאל, על המכתב חתמו הרבנים, הרב דב ליאור, המקובל הרב בניהו שמואלי,הרב צבי טאו, הרב עמי שטרנברג, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי, הרב אליהו מדינה והרב משה חיים שלזינגר.
מאבק השבת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד