ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מייסד מוביליאיי: "זה לא הכסף, אנחנו באמת רוצים לשנות את העולם"

אמנון שעשוע במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה ונשיא אינטל: "לאינטל יש את התשתיות והמשאבים שלנו אין" • נתניהו: "ללא כלכלה חופשית ועם ביורוקרטיה חונקת לא נגיע לשום מקום"

נתניהו וראשי מובילאיי ואינטל (יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו וראשי מובילאיי ואינטל (יונתן זינדל, פלאש 90)



“אני אומר משהו מעט מוזר - זה לא הכסף, מה שאנחנו רוצים זה לשנות את העולם. והחיבור עם אינטל מבטיח את זה” - כך אמר הערב מייסד מובילאיי פרופ’ אמנון שעשוע במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא אינטל בראיין קרזניץ’ ושותפו של שעשוע, זיו אבירם.

בתשובה לשאלה מדוע בכלל למכור את החברה, לאחר שהצליחה להגיע להישגים בעולם ולשווי של 10 מיליארד דולר, אמר שעשוע כי זו הדרך הנכונה להרחבת הפעילות. “מאז ההנפקה שלנו התרחבנו לאזורים רבים - מיפוי, מערכות נהיגה שונות - וזה לוקח זמן. לאינטל יש את התשתיות והמשאבים שלנו אין. אם אנחנו רוצים לשנות את העולם ולהיות שחקן מפתח אנחנו חייבים לחשוב על זה כתעשייה כוללת ולא כמוצר - וזו הסיבה למיזוג”, ציין. קרזניץ’ הוסיף כי “יחד נוכל לבנות דברים מהר יותר וזול יותר”.

נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים ואמר כי מדובר ביום חג לכלכלת ישראל ולירושלים בפרט. “ישראל הופכת במהירות למעצמת טכנולוגיה מתקדמת. זה לא במקרה, זה החזון שאנחנו מקדמים וזה שילוב של כלכלה החופשית וטכנולוגיה מתקדמת. כמובן שללא המוחות שיש לנו לא נגיע רחוק - אבל ללא כלכלה חופשית ועם ביורוקרטיה חונקת גם כן לא נגיע לשום מקום”.

בתשובה לשאלת מדיניות המיסוי של החברות אמר נתניהו כי “הפחתת מסים מסייעת לצמיחה וצמיחה נותנת לנו תקציבים. ככל שאני מפחית את שיעורי המס אני מקבל יותר בצמיחה - ובמדיניות הזאת הצלחנו לצמוח ב-4%-5% בשנה. אני שמח שחברות ענק מגיעות לישראל ואני מעריך שאם הניהול המאקרו כלכלי של ישראל היה פחות טוב - לא בטוח שהיינו רואים אותן פועלות פה”.

שר הכלכלה אלי כהן הוסיף כי “הבשורה החשובה פה זה לא כמה מס נכנס, החשוב הוא שישראל הופכת למוקד ידע בינלאומי בתחום הרכב האוטונומי. בשורה חשובה נוספת היא קליטה של 3,300 עובדים חדשים בישראל בתעשיית ההיי-טק”.

נתניהו נשאל באשר לחסם הרגולציה בענף הרכב ואמר, “אעשה כל מה שאני יכול כדי לפתור את נושאי הרגולציה - כך שישראל תוביל את מהפכת הרכב האוטונומי בעולם”. על היעדר פעילות כמו של חברת אובר בישראל אמר - “אני אדבר עם שר התחבורה על נושא אובר - מזמן לא שוחחתי איתו בעניין ואני חושב שזה חשוב”.

נתניהו הוסיף כי תעשיית הרכב המתחדשת תהיה יעד עבור מדינת ישראל בדיוק כמו תחום הסייבר. לדבריו, "השקענו הרבה מאוד בסייבר והגענו לעמדה מובילה בעולם. כעת אנחנו מקבלים תעשייה חדשה - הרכב. זה ייצר עוד מקומות עבודה ואנחנו נקדם חלק מהכספים לכיסם של האזרחים. השקעה כזאת תביא להשקעות נוספות כך שיש כאן בשורה לנושא הצמיחה שבזכותה אנחנו מממנים את הצרכים של אזרחי מדינת ישראל כמו רווחה, בריאות וחינוך".

נשיא אינטל בראיין קרזניץ’ בירך על המעמד. “זה כבוד להיות פה עם כזאת קבוצה של אנשים. זו הרכישה הכי גדולה בישראל - והשנייה הכי גדולה שלנו אי פעם. עולם המכוניות האוטונומיות יביא דברים מדהימים לעולם - כמו בטיחות, ערים חכמות וניצול טוב יותר של אנרגיה. יחד עם מובילאיי נוביל את זה מישראל. אני מאמין בחדשנות שמגיעה מישראל. אנחנו כחברה רואים את עצמנו כישראלים כמו שאנחנו אמריקאים, עם פעילות בכל הארץ".

קרזניץ’ הודיע כי כל פעילות הרכב של אינטל תובל מירושלים ותנוהל על ידי שעשוע. “אנחנו רואים את זה כדרך להאיץ את התעשייה הזאת וזו גם ההזדמנות של ישראל להוביל את המהפכה הזאת ולהגדיר את הסטנדרט של התעשייה בעולם”, אמר.

בהמשך לדבריו של שעשוע, אמר זיו כי החזון של מובילאיי מהקמתה היה הרצון לפתור את בעיית תאונות הדרכים.”ישנם 1.5 מיליון הרוגים ו-50 מיליון פצועים בשנה - כאשר 93% מהסיבות לכך הם הגורם האנושי. אני שמח שאינטל התגייסה להגשמת החזון. מדינת ישראל תהיה הדוגמה למאבק בתאונות הדרכים. לאחר העסקה אנחנו קרובים יותר לחזון כי רתמנו את אינטל הענקית לחזון הזה. המרכז של הרכב האוטונומי הגדול בעולם יהיה בישראל וזה כבוד גדול וגאווה".
מוביליאיי אינטל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד