כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אפקט טראמפ? ארה"ב פנתה לירדן: הסגירו את המחבלת מהפיגוע בסבארו

בעקבות תביעה של אזרחית אמריקנית, הגישה ארצות הברית בקשת הסגרה לטרוריסטית שסייעה בביצוע הפיגוע בסבארו, ושוחררה בעסקת שליט

הפיגוע בסבארו, צילום: נתי שוחט, פלאש90
הפיגוע בסבארו, צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט פלאש90

אתמול (שלישי) פנה משרד המשפטים האמריקני לירדן בבקשה להסגיר את אחלאם תמימי לידי רשויות החוק בארה"ב, זאת לאחר ששוחררה בעסקת שליט.

הטרוריסטית אחלאם תמימי הסיעה באוגוסט 2001 מחבל מתאבד לירושלים, הורידה אותו סמוך למסעדת סבארו בעיר, ושם הוא התפוצץ בתוך מסעדה ורצח 15 בני אדם. חלק מהנרצחים היו אמריקנים, בין ההרוגים היו גם שבעה ילדים ואישה בהריון, ו-130 בני אדם נוספים שנפצעו. תמימי קיבלה 16 מאסרי עולם, אך היא שוחררה בעסקת שליט ועברה לגור בירדן.

תמימי, אזרחית ירדנית, הסיעה את המחבל עז א-דין שוחייל אל מסרי למסעדה בירושלים, הם נפרדו בכניסה למסעדת סבארו. המחבל המתאבד נשא עליו מנשא גיטרה ממולכד יחד עם חגורת נפץ שכללה מסמרים וברגים וכדוריות ברזל. לאחר שחרורה מהכלא חזרה תמימי לירדן ושם הפכה לכוכבת טלוויזיה ולסמל המאבק נגד ישראל. בראיון לאתר האינטרנט של חמאס לאחר שחרורה אמרה - "זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך אמונה באללה, ואני לא מתחרטת".

בין העשרות הרבים שנפצעו בפיגוע נמנתה חנה נחנברג, שהפכה לצמח בעקבות פציעתה הקשה, והיא כבר במצב של צמח יותר מ-15 שנה. ארגון שורת הדין המייצג בין היתר את בני משפחתה של נחנברג פנה לארה"ב בבקשה להסגיר את המחבלת ולהגיש נגדה תביעה על חלקה ברצח אזרחים אמריקנים בפיגוע. כאמור, אתמול הודיע משרד המשפטים האמריקני כי בקשת הסגרה תונח על השולחן. כמו כן, נציגים מטעם המשרד הגיעו לישראל לעדכן את משפחות קורבנות הפיגוע על המשמעות של ההחלטה.

עו"ד ניצנה לייטנר, מייסדת ויו"ר ארגון "שורת הדין" אמרה כי "שחרורה על ידי ישראל הוא אקט מקומם, אסור לשכוח שמדובר ברוצחת ילדים שהביעה שמחה על המעשה, ולא התחרטה עליו, אני מקווה שממשל טראמפ ירדוף אחרי טרוריסטים שרצחו אמריקנים. יש לציין שבהיבט המשפטי, ירדן חתומה על הסכם הסגרה עם ארה"ב כך שניתן לחייב את ירדן להסגיר את המחבלת תמימי לארה"ב, לצורך העמדתה לדין גם בחלוף קרוב לעשרים שנה מהפיגוע".
סבארו ירדן שליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד