ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"מגמה מכוונת": סערת התכנים הרפורמיים במערכת החינוך הגיעה לכנסת

מתקפה חריפה בכנסת נגד משרד החינוך שמאפשר לרפורמים לשלוט בתכנים לימודיים רבים בבתי הספר הממלכתיים. מלכיאלי: 8% מהעם כופים את התכנים שלהם על כלל האוכלוסיה שבחלקה הגדול מסורתית. גפני: "המכרז הוטה לטובת הרפורמים"

"מגמה מכוונת": סערת התכנים הרפורמיים במערכת החינוך הגיעה לכנסת
יונתן זינדל פלאש 90

מתקפה חריפה הבוקר נגד משרד החינוך שמאפשר לרפורמים לשלוט בתכנים לימודיים רבים בבתי הספר הממלכתיים.

לאחר מספר תחקירים שנערכו ובעיקר לאחר דברים שפורסמו ב'יתד נאמן', על פיהם, תכנים רבים שנלמדים בבתי הספר הממלכתיים – נשלטים על ידי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים, נערך הבוקר דיון בנושא בוועדת החינוך.

בדיון, תקף חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי את הרפורמים ואת משרד החינוך ואמר: "אני יושב כאן ואני פשוט יוצא מדעתי, התנועות הרפורמיות בסקרים שלהם בעצמם אומרים שהם 8 אחוזים מהעם כאן. החינוך הממלכתי ברובו משרת אנשים מסורתיים שקשורים לדת. מכון הרטמן מצהיר שהוא רוצה לנתק את היהדות מהאורתודוקסים. הם אומרים ש'קצה נפשם', מישהו בדק האם 'קצה נפשם?', מישהו עשה סקר האם עם ישראל ברובו - לא רק בבני ברק, רוצה להתחתן כמו ש-3,000 שנה התחתנו? האם עם ישראל חושב שזוהי היהדות האמיתית?"



מלכיאלי המשיך לתקוף: "אתם כל הזמן מדברים ואמרים לנו 'אתם המונופול על היהדות', רבותי, היהדות שלנו - היא 3,000, אתם באתם לא יודע מתי, ומאיזה שנה, ואני באמת מתפלא על משרד החינוך שעומד בראשו אדם דתי שנותן בכלל במה לאנשים שמייצגים כל כך מעט בעם, עם כל כל הרבה כסף".

"דיברתי עם מנהלי בתי ספר", הוסיף מלכיאלי הבוקר בדיון, "זה לא החינוך שהילדים שלהם רוצים, כפו את זה על הילדים, ההורים לא בודקים את התכנים, הם סומכים על משרד החינוך של מדינת ישראל, הילד מהבית הדתי מגיע ומקבל דברים הפוכים, כל מיני אמירות ורמיזות וכל כל הרבה שנאה ליהדות המקורית. מכאן צריך לפנות למשרד החינוך, אפשר לקרוא לזה דת אחרת, אין בעיה, אבל זה לא יהדות".

קודם לכן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תקף אף הוא ואמר: "אנחנו נמצאים בפני תופעה חדשה, הנוהג שבעולם במשטר דמוקרטי - ובמקרה הזה אנחנו מדברים על משרד החינוך – עושים מכרז ומי שזוכה הוא מקנה את הנושא לתלמידים ולאנשים שזכאים לקבל את השירות הזה. מתברר שבשנים האחרונות, בעיקר התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, עם הרבה מאוד כסף שמגיע לעניין הזה, השתתפו במכרזים הללו באופן שכמעט לא הייתה ברירה אלא שיזכו במכרז".

גפני הוסיף: "בדקו את העניין הזה והתברר שיותר ויותר זה נעשה במגמה מכוונת בכדי להשתלט על התכנים במשרד החינוך, ולהביא את הנושא הרפורמי והקנסרבטיבי לתלמידים ולהורים. אם אכן הדברים נכונים והם נכונים – המציאות תהיה שאנחנו נבוא בעוד מספר שנים ובעצם משרד החינוך והפעילות והתכנים שלו - יהיו רפורמים שהרוב לא רוצה את זה, והחברה הישראלית לא מעוניינת בזה".

"נקום יום אחד ויתברר לנו שעם כסף רב הצליחו לחדור בכל מיני אופנים לתוך משרד החינוך ואנחנו נצטער על העניין הזה בטרם יהיה מאוחר. אבל זה לא הולך לקרות. אני מכיר את משרד החינוך שנים רבות, אני יודע איך הדברים מתנהלים ולפי מה שראיתי, בעובדות, זה נעשה באופן מאוד מתוחכם עם הרבה מאוד כסף".

נציג הרפורמים גלעד קריב לא הסתיר את התוכנית של הקהילות הרפורמים להשתלט על כלל החינוך בישראל: "את 8 בתי הספר היסודיים שלנו - אנחנו מתכוונים להפוך ל-20 בתי ספר, את 50 גני הילדים שלנו שרובם ממלכתיים ועירוניים נהפוך ל-100 גנים, לא נשרת בעוד 5 שנים רק ב-100 בתי ספר ממלכתיים אלא נשרת ב-1000 בתי ספר. חברים מתחיל מאבק על דמותו של החינוך הממלכתי, ובמאבק הזה אנחנו באמת מתכוונים להפוך את המציאות שבה זרם אחד לא יהיה מונופול על היהדות".

קריב הוסיף כי "מכיוון שיתד נאמן פתחו מחלקת תחקירים וצריך לברך אותם על כך, אני רוצה להציע שהתחקיר הבא של יתד נאמן יהיה על אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים האשכנזיים".

מארגון חותם הנלחם נגד הכנסת תכנים רפורמיים בבתי הספר, אומרים: "צר לנו שמשרד החינוך מאפשר לקבוצת מיעוט הנמצאת בשוליים של החברה הישראלית, להשפיע על החינוך של ילדי ישראל. רובו של הציבור, כולל בחינוך הממלכתי, מעוניין ביהדות אותנטית ולא בחיקויים הבאים לידי ביטוי בתכנית תרבות יהודית ישראלית ושאר שיתופי הפעולה עם התנועה הרפורמית. אנו מציעים למשרד החינוך להנפיק נתוני אמת בהתאם לחוק חופש המידע ולא לנסות להסתיר את האמת מהציבור".
הרורמים גלעד קריב משה גפני מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד