י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בהובלת דרעי: הדרישות החרדיות הסופיות; ברקת לא יאלץ לחתום לרבנים

על רקע מאבק השבת שנחשף ב'בחדרי', הערב תתכנס ישיבת המועצה בירושלים להצבעה על התקציב. 'בחדרי' חושף את מסמך הדרישות הסופי של הנציגות החרדית מראש העיר ברקת, זאת לאחר שיחת ועידה שקיים השר דרעי עם סגני ראש העיר

ברקת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ברקת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: הדרמה בעיצומה - הערב תתכנס ישיבת המועצה בירושלים להצבעה על התקציב העירוני, וזאת על רקע מאבק השבת בבירה שנחשף ב'בחדרי חרדים'. 

'בחדרי חרדים' חושף את הדרישות הסופיות של הנציגות החרדית מראש העיר ניר ברקת, זאת לאחר שיחת ועידה שקיים שר הפנים אריה דרעי עם סגני ראש העיר, צביקה כהן, יצחק פינדרוס ויוסי דייטש לפני שעה קלה.

על פי הדרישות הסופיות שמוביל השר דרעי - יוותרו הנציגים החרדים על הדרישה מברקת להתחייב בכתב לרבנים שהעייריה לא תממן חילולי שבת - ובמקום זאת הוא יצהיר בישיבת המועצה שתתקיים הערב בנושא התקציב, כי כל העברות התקציביות למינהלים קהילתיים וחברות עירוניות לא יועברו בועדה למסירת עבודות אלא בועדת כספים ויינתן חופש הצבעה לחרדים - אם הם יחששו כי קיימים חילולי שבת באותם מרכזי תרבות.

מנגד, ביהדות התורה עדיין נשמעים קולות אחרים. לדברי חברי המועצה, מי שיכריע בנושא יהיו גדולי ישראל והרבנים.

בנוסף, נושא הפרהסיה של השבת בירושלים שמקבל ביטוי באותן מסעדות שמניחות שולחנות וכסאות בקרן הרחוב - העירייה תתחייב לאכוף הכנסת השולחנות והכסאות לתוך החנויות, במידה והיועץ המשפטי לעירייה לא יסכים לכך - הרי שיביאו חו"ד מוסכמת של עורך דין חיצוני שיחליט האם ניתן לאכוף את העניין.

אם ברקת יקבל את מסמך הדרישות שנחשף כאן לראשונה - הרי שהנציגים החרדים צפויים להצביע הערב בעד התקציב העירוני, זאת כאמור, למרות אי אלו קולות שנשמעים בשעה זו נגד המהלך שמוביל כאמור השר דרעי.

כזכור, מאבק השבת בירושלים נחשף והובל על ידי "בחדרי חרדים" בחודשים האחרונים, לאחר שגדולי ישראל, האדמו"ר מגור, נשיא המועצת חכם שלום, ורבני 'דגל התורה' בירושלים ובראשם הגר"ב סולוביציק הורו לנציגים החרדים במועצת העיר ולנציגים בכנסת - לצאת במאבק חסר פשרות, זאת לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף את רשימת החנויות והמסעדות שנפתחו בתקופת ברקת.

בעקבות כך, הקימו ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, צוות ייחודי המורכב משני חברים, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון - שאת ראשי הפרקים במסקנות הביניים של הצוות הם פרסמו בשבוע שעבר, על פיהם - לא ניתן להוכיח כי אכן הייתה הפרה בסטטוס קוו בעיר בתקופת ברקת.

בעקבות כך, נחשף כאמור ב'בחדרי חרדים' על מרתון פגישות חשאיות שקיימו הרבנים מכל החוגים עם ברקת ועם עו"ד מירון, וזאת כאמור בכדי לגבש את העמדה החרדית לקראת ההצבעה על התקציב הערב.

בנוסף, היום שיגרו חברי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת בא"י", הרב משה יאדלר, הרב צבי אודסר והרב אמיר קריספל, מכתב עידוד וחיזוק לחברי המועצה החרדים. במכתבם כתבו חברי הוועדה: "היום בעת הצבעתכם על תקציבי העירייה השונים, אנו מבקשים לחזק ולעודד אתכם כי יש לזכור תמיד שאתם שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן.

"אלפי שלומי אמוני ישראל נתנו את קולם לכם ולהצלחתכם. זכרו בכל משא ומתן להעלות את כבוד השבת כי לכך נבחרתם", כותבים חברי הוועדה לחברי המועצה החרדים.



מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד