כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נעצרו מתכנני פיגועי ירי נגד אזרחים וכוחות הביטחון

הותר לפרסום: שתי חוליות טרור שביצעו שורה של פיגועים בהם נפצעו אנשי ביטחון נעצרו ובחקירתם בשב"כ עלה כי תכננו לבצע פיגוע ירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים

צילום אילוסטרציה: הדס פרוש פלאש90
צילום אילוסטרציה: הדס פרוש פלאש90

הותר לפרסום: שתי חוליות טרור שביצעו שורה של פיגועים בהם נפצעו אנשי ביטחון נעצרו ובחקירתם בשב"כ עלה כי תכננו לבצע פיגוע ירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים.

בפעילות שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל, ובמסגרת המאמצים לסיכול חוליות טרור מקומיות, נעצרו בינואר 2017, שתי חוליות שתכננו לבצע פיגועי טרור באזור הכפר א-ראם שבסמוך לירושלים ובאזור כביש 60 הסמוך לאל ערוב.

העצורים הם חברי חוליית טרור שפעלו בשם ארגון "גדודי חללי אל אקצא", הזרוע הצבאית של ארגון הפת"ח. חברי החוליה ביצעו פעילות טרור נרחבת באזור הכפר א-ראם שבסמוך לירושלים.

החקירה בשב"כ חשפה כי חברי החוליה תושבי הכפר א-ראם, היו מעורבים בידוי מטען צינור, ממנו נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון באוקטובר 2016 ובשורה ארוכה של אירועי טרור, בהם יידויי מטעני צינור, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון. כמו כן, התכוונו חברי החוליה לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון באזור.

עוד נעצרו ונחקרו, פעילי חמאס ממחנה הפליטים אל ערוב שבגזרת חברון. במהלך החקירות בשב"כ, נחשפה חולית חמאס שפעלה לבצע פיגועי ירי לעבר אזרחים ישראלים או לעבר כוחות צה"ל הנוסעים על כביש 60 הסמוך לאל ערוב.

ראש החוליה הוא אחמד עבד אלרחמן חסן אבו סל, בן 25, פעיל חמאס, תושב מחנה הפליטים אל ערוב. נכלא בעבר בגין פעילות חמאס בה לקח חלק. גייס לשורותיה את מהנד והיה אמור להשיג אמצעי לחימה לטובת הפיגועים. עצור נוסף הוא מהנד ג'בר מחמד אבו סל, בן 28, פעיל חמאס, תושב מחנה הפליטים אל ערוב.

תוצרי חקירתם של המעורבים הועברו לגורמי התביעה הצבאית, לשם הגשת כתב אישום בעניינם.

חשיפות החוליות והפעילויות אותן תכננו לבצע, מצביעה על המוטיבציה הגבוהה של פעילי טרור לבצע פיגועים חמורים וממחישה את רמת האיום הגבוהה הנשקפת מהם. "שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו בצה"ל ובמשטרת ישראל, ימשיכו לפעול במטרה לחשוף ולסכל מבעוד מועד את פעילותן של חוליות טרור, בכללן פעילות גורמי טרור עממי" נמסר.
פיגוע ירי שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד