י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ניפוח משכנתאות: היועץ הוציא כ-17 מיליון ש"ח

חודש וחצי לאחר מעצרו של יועץ המשכנתאות אליהו מלכה, הוגש כתב אישום על קבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות מס הכנסה. על פי כתב האישום, יצר היועץ החרדי מצגי שווא, באמצעות מסמכים מזויפים, לפיהם לקוחותיו הנם בעלי יכולת כלכלית נאותה ויוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

חודש וחצי לאחר מעצרו של יועץ המשכנתאות אליהו מלכה, הוגש כתב אישום על קבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות מס הכנסה.

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אליהו מלכה, בן 38 תושב ירושלים. על פי כתב האישום, הנאשם עוסק במתן ייעוץ למשכנתאות ומפרסם עצמו בעיתונות שפונה בין היתר לקהילה החרדית.

על פי עובדות כתב האישום, בין השנים 2014-2016 הגיש אליהו מלכה מספר רב של בקשות למתן משכנתאות או הלוואות לבנקים שונים בשם לקוחותיו, במסגרתן יצר הנאשם מצגי שווא, באמצעות מסמכים מזויפים, כי הלקוחות של הנאשם, הנם בעלי יכולת כלכלית נאותה ויוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות או ההלוואות, זאת על אף שהלקוחות הנ"ל לא עמדו בתנאים הנדרשים לקבלת הלוואות.

במסגרת תכנית המרמה, פגש הנאשם את לקוחותיו וביקש מהם להמציא לידיו מסמכים, בין היתר: העתקים של שלושה תלושי שכר אחרונים של בני הזוג, תדפיסים המפרטים תנועות בחשבון עובר ושב של בני הזוג, וצילומי תעודות הזהות של בני הזוג. במסגרת התוכנית, זייף את המסמכים האמורים, על מנת שיעמדו בתנאי הסף לקבלת המשכנתאות או ההלוואות, כך שהמסמכים שיקפו בכזב, יכולות שכר ויציבות כלכלית של הלקוחות.

לאחר זיוף המסמכים והגשתם לבנק הרלוונטי, היה הנאשם מנהל משא ומתן מול הבנק, ללא נוכחות הלקוחות, עד לקבלת אישור הבנק. עם קבלת האישור, זימן הנאשם את הלקוחות לבנק, לחתימה על הסכם ההלוואה או המשכנתא. במעמד החתימה המתין הנאשם במסדרונות הבנק או מחוצה לו, עד לסיום התהליך - אז שילמו לו הלקוחות שכר טרחה בסך 2,000-20,000 ש"ח.

בעקבות תכנית המרמה, שכונתה פרשת ניפוח המשכנתאות וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הצליח הנאשם להונות את בנק לאומי בע"מ ואת בנק מזרחי טפחות בע"מ שאישרו את הבקשות של הנאשם, והעניקו ללקוחותיו משכנתאות בהיקף שלכ-16,800,000 ₪. הלוואות אלו לא היו נמסרות ללקוחות ללא מצגי השווא. הנאשם נהג כך ביחס לכ-23 לקוחות וקיבל מהם במרמה שכר טרחה בהיקף של למעלה מ-116,000 ₪.

כמו כן, הנאשם לא דיווח לרשות המסים על הכנסות מהפעילות המשכנתאות וכן מפעילות של השכרת דירות באומן, ביתר, בית שמש ירושלים וקריית גת, הכנסות בסך כולל של 589,790 ₪, ולא שילם מס הכנסה אשר היה חייב לשלם בגין קבלת הכנסות בהיקף האמור.
ניפוח משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד