י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה יעלה בגורל התיק נגד רבה של ראשל"צ?

כשנה לאחר הגשת כתב האישום נגד הגאון רבי יהודה וולפא, רבה הראשי של ראשון לציון, נראה כי התיק נגדו עומד לפני סגירה. כך לפחות טוען פרקליטו של הרב • כל הפרטים

מה יעלה בגורל התיק נגד רבה של ראשל"צ?
הגאון הרב יהודה וולפא צילום: משה גולדשטיין

כשנה לאחר הגשת כתב האישום נגד הגאון רבי יהודה וולפא, רבה הראשי של ראשון לציון, נראה כי התיק נגדו עומד לפני סגירה. כך לפחות טוען פרקליטו של הרב.

בבית משפט השלום בראשון לציון התקיים היום (רביעי) דיון בעניינו של הרב וולפא בפני השופט רפי ארניה. פרקליטו של הרב, עו"ד ניר יסלוביץ', אמר במהלך הדיון כי שוחח אתמול עם קצינת המבחן שהעבירה לפרקליטות המדינה תסקיר תוך המלצה לעכב הליכים בנוגע לרב. לדברי פרקליטו, בפרקליטות מתכוונים לסגור את התיק מחוסר ראיות.

מדובר בבקשה שהגיש עו"ד יסלוביץ' ליועץ המשפטי לממשלה לעיכוב הליכים מפאת גילו של הרב ובעקבות הכפירה המוחלטת של הרב בכתב האישום. במסגרת זו, בוצע תסקיר שירות המבחן בו הרב הציע למסור שיעורי תורה במסגרת שעות לציבור - וזאת ללא הרשעה.

השופט ארניה אמר כי לאור דברי הסנגור באשר להמלצת המבחן, אינו רואה הצדקה לקבוע דיון להוכחות כפי שביקשה הפרקליטות, "שכן בהחלט ייתכן שאם היועץ המשפטי לממשלה יורה על עיכוב הליכים (התשובה אמורה להגיע עד לחודש מאי א.ש.), הדבר עלול להשפיע על מתווה התיק".

עו"ד ניר יסלוביץ פרקליטו של הרב אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הדיון כי "אני סמוך ובטוח כי היועץ המשפטי לממשלה יביא לסיום הסאגה המיותרת במסגרתה רב העיר ראשון לציון, מוותיקי הרבנים במדינתנו, הואשם בכתב אישום מיותר שטוב לו שלא היה בא לאוויר העולם. הנני בטוח שהרב יוכל להתפנות כעת לעניינים שבקדושה בהתאם לתפקידו הנכבד".

מדובר בפרשה שהחלה בשנת 2009, כאשר מפקח כשרות בשם נתנאל ברזילי התלונן במשטרה כי רב העיר ראשון לציון מבצע עבירות פליליות במסגרת תפקידו כרב העיר ובעקבות כך הרב זומן לחקירה במשטרה. על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנה, הרב פנה לברזילי ואמר לו כי יעכב את חתימתו על תעודות שהנפיק לבתי עסק בעיר, אלא אם יבטל את התלונה שהגיש כנגדו.

בשנת 2011 הרב נחקר שוב במשטרה ושכר את שירותיו של עו"ד יוסי פאר בניסיון לגשר בין השניים. על פי כתב האישום, באמצעות מקורב אחר ביקש שברזילי ישלח מכתב למשטרה, בו יציין כי "הידיעות אשר הועדו נגד הרב וולפא במשטרת ישראל נבעו מטעות וכבר בחקירה הוכח שאינן נכונות. אני מתנצל ומבקש את סליחתו של הרב". למרות שהמכתב לא הגיע למשטרה, החקירה בעניינו של הרב הסתיימה והתיק נסגר. כתב האישום שהוגש מתייחס להטרדת העד על ידי הרב ועורך דינו.

לפני כחצי שנה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי פרקליטו של הרב הגיש בקשה לביטול כתב האישום זאת מאחר וגורמים רבים ברבנות הציעו מיוזמתם לערוך סולחה בין הרב לברזילי, וללא כל קשר לתלונה במשטרה נגד הרב. לראייה, הביאו את דבריו של הרב משה נחשוני שהצהיר - "אני הצעתי לפתוח דף חדש. הלכתי לרב וואלפא, אמרתי בוא, עשיתי איזה נוסח שנתי יחתום, יפתח דף חדש ויכבד את הרב.. כתבתי שהם פותחים דף חדש. יכול להיות, אני לא זוכר, שאמרתי שהוא יתנצל בפני הרב, אני חשבתי שהתיק נסגר ונגמר הסיפור. הנושא לא היה תיק ולא הלשנה.. אני חושב שזה מה שהייתי צריך לעשות כרב". לשאלה האם כתב את הנוסח לבד השיב בחיוב.

לטענת הרב, היוזמה להסכם הסולחה נעשתה לעיני כל בעוד תיק החקירה שהתנהל כנגדו נסגר בטרם עו"ד פאר פנה לברזילי משכך אין עסקינן בהטרדת עד. יתירה מזאת, ברזילי הוא זה שפנה בטלפון לעו"ד פאר ואף הוקיר תודה לעו"ד פאר על הרצון לעשיית שלום לפיכך לא נטען לטעון שברזילי הוטרד באופן כלשהו.

כמו כן הרב טען טענת הגנה מן הצדק מאחר והמשטרה התעלמה מכך שנמסר להם תקליטור במסגרתו עולה כי ברזילי הוא זה שאיים על הרב ועל הרבנית ז"ל שבאם הרב לא יתפטר אזי ברזילי ימרר את חייו.

הרב טען בנוסף כי ברזילי גנב מסמכים מהמועצה הדתית על מנת להעלים את הדוחות המזויפים שהוגשו על ידו. וזאת בשעה שהמשטרה העדיפה מטעמים שרירותיים שלא להעמיד לדין את ברזילי מתוך התנהלות שרירותית ומקוממת.

השופט אברהם אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציין אמר כי "לצורך קביעת מותב דיוני, אני מקבל את הכפירה הכללית בכתב האישום".

על מנת לסבר את האוזן, באופן כללי, קבלת תסקיר שירות מבחן בתיקי עיכוב הליכים הוא עניין שבשיקול דעת. תסקירים מוזמנים כאשר מקבל ההחלטה מבקש לקבל תמונה רחבה יותר, מגורם מקצועי, בטרם קבלת ההחלטה. התסקיר מהווה לרוב כלי עזר מטעם גורם מקצועי, הבוחן נתונים רלוונטיים לצורך קבלת החלטה.
יהודה וולפא ראשון לציון כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד