ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מאבק השבת הוכתר בהצלחה; צפו ב'נאום השבת' של ניר ברקת

לאחר מאבקים רבים, מו"מ מתיש, פגישות חשאיות וועדת סטטוס-קוו אחת, 'מאבק השבת' בי-ם הוכתר בהצלחה • צפו בברקת עושה סוף למאבק ב"נאום השבת" במליאה: "מבין את חשיבות השבת. ירושלים עיר קדושה" • כל הפרטים

ניר ברקת (שלומי כהן, פלאש 90)
ניר ברקת (שלומי כהן, פלאש 90)

ניצחון השבת בירושלים: ראש העיר ניר ברקת נשא בשעה האחרונה (רביעי) נאום בישיבת המועצה שצפויה לאשר את התקציב העירוני - בו הוא התחייב לדרישת הנציגות החרדית - שמעתה, כל ההעברות התקציביות למינהלים הקהילתיים והחברות העירוניות שאושרו עד כה בוועדה המקצועית למסירת עבודות, יבואו גם לאישור מועצת העיר, ובכך תהיה לנציגים החרדים יכולת שליטה על התקציבים – במידה והמינהלים ימשיכו לחלל שבת.

ראש העיר התייחס להקמת ועדת הסטטוס קוו, שהוקמה על ידי ראשי המפלגות החרדיות – בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים", ואמר כי "לאחרונה, לאור הרגישות, הקמתי ועדה בעצה אחת עם ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בכנסת, ובגיבוי של הנציגים כאן במועצת העיר, כדי לבחון לעומק את נושא הסטטוס קוו".

(נאום השבת של ניר ברקת)

ברקת התייחס למפגשים שלו עם הרבנים, שנחשפו ב"בחדרי חרדים", ואמר כי "במקביל לזה אני מקיים שיח ישיר עם רבנים מובילים על מנת ללמוד את דעתם באופן ישיר ולהעמיק את ההידברות". לדבריו, "ועדת מנכל העיריה ועו"ד יצחק מירון, תמשיך בעבודתה עד שתגבש המלצות. אני מברך על המלצת חברי הוועדה לנסות ולהגיע להסכמות בעניין. זו הדרך שאני מאמין בה".

כאמור, הוא התחייב כי "לצד זה, למען הגברת השקיפות, אנחנו נביא במהלך השנה את ההעברות התקציביות למינהלים הקהילתיים והחברות העירוניות שמאושרות בועדה המקצועית למסירת עבודות, לאישור מועצת העיר. הציפייה שלי שהדבר יגביר את האמון והתאום בין כלל הסיעות".

לדבריו, "הדבר ייעשה בכפוף להנחיות היועמ"ש, ועל פי הנחיות משרד הפנים ומתוך אמון מלא בדרג המקצועי ובעבודתו הזוכה לשבחים מכל חברי המועצה".

בתחילת דבריו אמר ברקת: "כראש העיר ירושלים, כאיש ציבור, כירושלמי, אני מבין היטב את עובדת היותה של ירושלים עיר קדושה. היא בירת העם היהודי כי כאן בעיר הזו שכן בית המקדש, ירושלים היא עיר הקודש כי במרחק מאות מטרים מכאן, עומד לו הכותל המערבי, שהוא ההוכחה הטובה ביותר לנצחיותה וקדושתה של ירושלים כבר אלפי שנים".

"אני גם מבין היטב, בצורה עמוקה ופנימית את חשיבות השבת בעם ישראל. את העובדה שהשבת מהווה סמל לאומי, ויום שבתון יחודי לאומה הישראלית בעולם כולו. לצד זאת, בירושלים ציבורים שונים, כולם רצויים, כולם אוהבי ירושלים", הוסיף ברקת.

"האתגר העומד בפניי כראש העיר הגדולה והחשובה בישראל, הוא האיזון הנכון והרגיש, בין דמוקרטיה לדת, בין חול לקודש, בין הזכויות של כלל הציבורים שחיים בעיר, חרדים, דתיים, מסורתיים, חילונים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, תושבים ומבקרים.
"לאיזונים אלו אנחנו כולנו נדרשים להידברות, להתחשבות הדדית, למציאת מכנה משותף. זו אינה קלישאה. בירושלים זו אינה המלצה. בירושלים זה חובה. עבורי זה דרך חיים.

"אני באמת מאמין בכל ליבי שירושלים שייכת לכל השבטים, לכלל עם ישראל. ירושלים לא חולקה לשבטים- כי היא שייכת לכל השבטים. ותפקידי הוא למצוא את האיזון. למצוא לתת ולספק את השירות ואת הצרכים של כל הציבורים.

"זו משימה כבדת משקל ורבת אחריות. ולכן אני משקיע בזה שעות. ולומד את ההבדלים הרגישויות והדקויות. אני מבין את ההבדל בין טבורה של העיר לשאר האזורים. אני מבין את הרגישות המיוחדת הטמונה בפרהסיא.

"איני מקל ראש ואיני בורח מאחריות כלפי כלל תושבי העיר. אלחם שכל תושבי העיר המיוחדת הזאת יחיו זה לצד זה. שאף שבט לא יוותר עליה. יותר עשייה – יותר התחשבות. זהו החוסן הירושלמי היחודי שלנו. זה הסיבה שאנחנו יודעים להתמודד עם טרור. עם מאבקים", אמר ברקת בנאומו הערב.

בכך מגיע לסיומו מאבק השבת שנוהל בחודשים האחרונים והנציגים החרדים צפויים לתמוך בתקציב. לדברי גורם בכיר בעירייה, נאום השבת של ברקת עבר את אישור הרבנים.
ניר ברקת ירושלים מאבק השבת חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד