ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

השבת ניצחה; הנציגים מגיבים: "אף אחד לא השיג את מה שהוא רצה"

לאחר 'נאום השבת' של ראש העיר ניר ברקת, נאום ששם סוף למאבק השבת בירושלים, הנציגים החרדים מגיבים • צביקה כהן: "כל צד לא הגיע למה שהוא באמת רוצה בתוך ליבו. ההידברות ניצחה" • יוסי דייטש: "מברך את ראש העיר" • וידאו

סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן (יונתן זינדל, פלאש 90)
סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר "נאום השבת" של ראש העיר ניר ברקת, נאום ששם היום (רביעי) סוף למאבק השבת בירושלים, הנציגים החרדים הגיבו במליאת המועצה, שכבר אישרה את תקציב העירייה.

"היום נוכחנו לדעת כי יש אפשרות לדבר ולקדם את רעיון ההידברות" אמר סגן ראש העיר צביקה כהן מש"ס. "אני רואה את זה כפריצת דרך גדולה מאוד שנושאת פירות. אין ספק שכל צד לא הגיע למה שהוא באמת רוצה בתוך ליבו, אבל עצם ההידברות והתוצאה מביאה את העיר למקום אחר לגמרי".



כהן הוסיף, "ראינו שיש אפשרות לדבר, להביא רעיונות ולבצע אותם בשטח. אני רוצה להגיד לך ראש העיר שאנחנו מברכים על הרעיון הזה. ההידברות תמיד תביא לתוצאה חיובית".

סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר: "לאורך כל הדורות אנשים עלו לירושלים בגלל הקסם של השבת. הולכים ברחוב וחשים בשבת. כולנו עדים למאבקים שהיו בחודשים האחרונים. אני רוצה לברך אותך ראש העיר. יש לנו משימה מאוד חשובה - איך אנחנו גורמים לשמור יותר על קדושת השבת בירושלים, איך אנחנו גורמים לאנשים לאהוב יותר את השבת".

דייטש וברקת (יעקב כהן, פלאש 90)צילום: דייטש וברקת (יעקב כהן, פלאש 90)
דייטש וברקת (יעקב כהן, פלאש 90)

חבר המועצה יוחנן ויצמן, שהיה ממובילי המאבק, אמר: "אני מקווה שכל ההצהרות יהפכו למעשים. לראש העיר אני רוצה להגיד - אולי יש כאלו שאמרו לך שיש לי משהו נגדך באופן אישי. אני רוצה לומר שאני איש של בעד, בעד השבת. תקבל את זה איך שאתה רוצה. אני שמח שהגענו לתוצאות טובות".

חבר המועצה אליעזר ראוכברגר אמר: "אני רוצה לברך אותך ראש העיר. עברנו כמה חודשים עם מאבקים והגענו עד לכאן במאמצים לא קטנים. אני לא אוהב את המילה "מאבק השבת". אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים לחזק את שמירת השבת בירושלים. באנו ממקום טוב, ממקום של דאגה לירושלים ודאגה לשבת. ירושלים צריכה להיות שונה. אני מברך על המילים החמות שלך על השבת.

"ירושלים היא לא תל אביב ולא חיפה, היא עיר מיוחדת במינה שהשבת בה צריכה להיות אחרת. צריכים להרגיש ולחוש את השבת. לא יכול להיות ששבת תיראה כמו יום רגיל. זה מה שרצינו".

ראוכברגר הוסיף ופנה לברקת: "גיליתי התעלות גדולה מצדך, הבנה ויצירתיות בשביל להגיע לפתרונות שאנחנו יכולים לבוא ולומר שהשבת בירושלם תהיה באמת שבת".

כאמור, מוקדם יותר הערב נשא ראש העיר ניר ברקת נאום בישיבת המועצה בו הוא התחייב לדרישת הנציגות החרדית - שמעתה, כל ההעברות התקציביות למינהלים הקהילתיים והחברות העירוניות שאושרו עד כה בוועדה המקצועית למסירת עבודות, יבואו גם לאישור מועצת העיר, ובכך תהיה לנציגים החרדים יכולת שליטה על התקציבים – במידה והמינהלים ימשיכו לחלל שבת.

ברקת אמר בין היתר: "כראש העיר ירושלים, כאיש ציבור, כירושלמי, אני מבין היטב את עובדת היותה של ירושלים עיר קדושה. היא בירת העם היהודי כי כאן בעיר הזו שכן בית המקדש, ירושלים היא עיר הקודש כי במרחק מאות מטרים מכאן, עומד לו הכותל המערבי, שהוא ההוכחה הטובה ביותר לנצחיותה וקדושתה של ירושלים כבר אלפי שנים".

ברקת הוסיף, "אני גם מבין היטב, בצורה עמוקה ופנימית את חשיבות השבת בעם ישראל. את העובדה שהשבת מהווה סמל לאומי, ויום שבתון ייחודי לאומה הישראלית בעולם כולו. לצד זאת, בירושלים ציבורים שונים, כולם רצויים, כולם אוהבי ירושלים".
עיריית ירושלים מאבק השבת צביקה כהן ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד