י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בכיר במשטרה: "כל חברה ממשלתית שאנחנו נוגעים בה - השחיתות מבצבצת ועולה"

במשטרה חושדים: חבר ועד בתעשייה האווירית "ניהל" את החשודים בפרשת השחיתות - והפך את התעשייה האווירית לעסק הפרטי שלו • עוד בעצורים: מנהל סניף בנק הפועלים לשעבר שבו נוהלו חשבונות של עובדים בתעשייה האווירית

צילום אילוסטרציה פלאש 90
צילום אילוסטרציה פלאש 90



"כל חברה ממשלתית שאנחנו נוגעים בה השחיתות מבצבצת ועולה" – כך אומר גורם בכיר במשטרה שמעורה בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית. "הריקבון והריח נמצא איפה שאנחנו נוגעים. חברות ממשלתיות שהפיקוח עליהן לא חזק עושות בכספי ציבור כאוות נפשן והחגיגות שם נמשכות".

במשטרה מדגישים כי מאז שעות הבוקר, כשהחקירה הפכה לגלויה, ממשיכות להתגלות פרשיות שחיתות נוספות שלא ידעו עליהן עד לרגע זה. במשטרה מנסים לגייס עד מדינה מרכזי מתוך התעשייה האווירית במטרה להגיע גם למקומות ודרגים גבוהים יותר.

החקירה שמנהלת להב 433 מתמקדת בשלב זה בחבר ועד בתעשיה האווירית, ששמו נאסר לפרסום.

במשטרה טוענים כי אותו חבר ועד הוא החשוד המרכזי שניהל את החשודים והפך את התעשייה האווירית לעסק הפרטי שלו. חבר הוועד, כך חושדים, מינה "מספר אדיר" של מקורבים ואנשי סודו לתפקידים בחברה - חלקם אנשים שלא מתאימים לתפקיד ואינם עומדים בתנאי הקבלה לתפקיד. על פי החשד, חבר הוועד היה זה שדאג לתפור מכרזים לחברות שהיטיבו איתו ודאג שרק אותן חברות יהיו אלו שיזכו במכרזים.

מנהל סניף בנק הפועלים לשעבר, שבו נוהלו חשבונות של עובדים בתעשייה האווירית נעצר גם הוא. החשד הוא שמי שנמנה על מקורביו של אותו חבר ועד זכה באופן מיידי להלוואות בתנאים שאינם מקובלים בבנקאות הישראלי ובסכומים שלא תואמים את יכולות ההחזר שלהן. במשטרה אומרים כי הבנק פעל מתוך מטרה לשמר את הקשרים עם חבר הוועד כמי שיכול להשפיע על העובדים בבחירת הבנק והמשך העבודה מולו.

יחידת להב 433 של המשטרה עצרה הבוקר (ד') 13 חשודים, בהם בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית. בין העצורים בכיר לשעבר בצה"ל ואחד הדירקטורים בתע"א - תא"ל במיל' אמל אסעד, איש ציבור בכיר בעדה הדרוזית. על פי החשד, הוא פעל בצורה פלילית לצורך קידום האינטרסים של חברת דרוזנט שהוקמה ב-2015 ומשמשת כספקית של תע"א.

עצור נוסף הוא מנכ"ל חברת דרוזנט, אנואר סעב, גם הוא קצין צה"ל בדימוס בדרגת אלוף-משנה, שכיהן כמפקד חטיבת עודד. השופט עמית מיכלס מבית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם ביום אחד.

בדיון בהארכת מעצרם אמר נציג המשטרה כי בידי המשטרה יש תרשים זרימה מסודר שמפרט את מסלול הכספים שעברו בפרשה.

דוברת בנק הפועלים מסרה בתגובה: "איננו רשאים להגיב בנושא".
תעשייה האווירית פרשת השחיתות עד מדינה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד