י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הקלה בעונשו של "אלאור אזריה הבריטי"

החייל הבריטי אלכסנדר בלקמן - "אלאור אזריה הבריטי" - שבשנת 2011 ירה במחבל טליבאן פצוע באפגניסטן, נשלח למאסר עולם. היום המיר בית המשפט את העבירה שבה הורשע - מרצח להריגה. כתוצאה מהפסיקה הוא צפוי לקבל הקלה בעונשו

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

החייל הבריטי אלכסנדר בלקמן - "אלאור אזריה הבריטי" - שבשנת 2011 ירה במחבל טליבאן פצוע באפגניסטן, נשלח למאסר עולם. היום (רביעי), המיר בית המשפט את העבירה שבה הורשע - מרצח להריגה. כתוצאה מהפסיקה הוא צפוי לקבל הקלה בעונשו.

מדובר בהחלטה של בית המשפט לערעורים בלונדון שהמיר את העבירה שביצע לדרגת הריגה בלבד. חמשת השופטים קבעו כי החייל סבל מבעיה נפשית שכונתה "הפרעת הסתגלות".

בדומה לסיפור עם החייל הישראלי אלאור אזריה, שירה במחבל פצוע, בשנת 2013 נגזר על בלקמן מאסר עולם עם עונש מינימום של עשר שנות מאסר. בהמשך הופחת עונשו לשמונה שנות מאסר, אך בעקבות הפסיקה היום של בית המשפט לערעורים, ייערך בקרוב דיון נוסף בעניינו בו ייקבע עונשו החדש של בלקמן.

אשתו של בלקמן אמרה כי היא "שמחה על ההחלטה והמטרה כרגע זה להשיג הפחתה משמעותית בעונש".

כמו במקרה אלאור אזריה, שפילג את החברה הישראלית, גם המקרה של החייל הבריטי פילג את החברה הבריטית ורבים קראו לשחררו. בלקמן תועד יורה מטווח קצר במחבל פצוע ומצטט מהמחזה "המלט" של שייקספיר: "אתה משוחרר בזה מכבליך הגופניים... זה לא משהו שאתה לא היית עושה לנו". האירוע הפך לתקדים מאחר שזו הייתה הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שחייל בריטי מורשע ברצח שבוצע בשדה הקרב.
אלאור אזריה אלכסנדר בלקמן בריטניה רצח הריגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד