י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביבי לא נואש מסגירת 'תאגיד השמאל'. צפו

כשהוא חוזר פעם אחר פעם על המשפט "עוד לא מאוחר מדי לתקן", ולמרות שהדברים כבר סופיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לא אמר נואש על סגירת "תאגיד השמאל", כפי שהוא מכנה אותו. בערב גיבוש לחברי הקואליציה אמר נתניהו: "אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל ישארו בלי פיקוח ציבורי" • צפו

בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

כשהוא חוזר פעם אחר פעם על המשפט "עוד לא מאוחר מדי לתקן", ולמרות שהדברים כבר סופיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לא אמר נואש על סגירת "תאגיד השמאל", כפי שהוא מכנה אותו. בערב גיבוש לחברי הקואליציה, שנערך הערב (רביעי), אמר נתניהו כי הקמת התאגיד הייתה טעות וכי עדיין לא מאוחר לתקן זאת.

"בכל תחום ותחום יש הישגים גדולים מאוד. גדולים מאוד. יש מקום אחד שלא תשמעו על כך: בתקשורת לא תשמעו על כך. בתקשורת תשמעו שהכל רע במדינה, שהבידוד מזהיר, הכל בהתרסקות. בתקשורת, בכלל, יש דברים מוזרים. יש שם כל מיני סיפורים באמת מוזרים".



נתניהו התייחס למקרה של עיתונאית התאגיד שצייצה מחדש ציוץ שהילל מחבל: "שמעתי על עובדת, במה שאמור להיות תאגיד השידור הציבורי, שמהללת מחבל - זה תאגיד השידור הציבורי שממומן על ידי כספי משלם המיסים. היא מהללת מחבל. מה הם עושים? הם לא מפטרים אותה, הם משעים אותה. אני שואל את עצמי, על חשבון משלם המיסים?".

נתניהו "הכה על חטא" ואמר: "אני רוצה להגיד לכם בגלוי: ההחלטה להקים את השידור הציבורי התקבלה בממשלה הקודמת, היא לא התקבלה בממשלה הזאת. ואני הייתי ראש הממשלה ואני אומר לכם, אני נושא באחריות, בסוף, על החלטה שאני אומר לכם ביושר - החלטה שגויה. ורצינו לתקן אותה, כי אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. ולצערי לא הגענו להסכמות. אני אומר את זה לאלה שמפגינים בחוץ. מפגינים שם עובדי רשות השידור. גם שגיאה אפשר לתקן, זה לא מאוחר מדי".

נתניהו הוסיף: "אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל יישארו בלי פיקוח ציבורי. אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל! אין דבר כזה. מאות עובדים, חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מדיי לתקן. לא מאוחר מדיי לתקן. ואני אומר לידידי משה (שר האוצר כחלון. י.ג.), בוא נשלב ידיים - בוא נעשה את התיקון הזה. לא מאוחר מדיי לתקן, גם במסגרת התקציב. כי העובדים האלה מוכנים, הם אומרים לנו - אנחנו מוכנים לעשות את כל התיקונים, להצטמצם, לקצץ. לא מאוחר מדיי לתקן. מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון לדבר הזה. זה ראוי, זה הכרחי".

נתניהו המשיך ושם את כל הפוקוס בנאומו על נושא התקשורת, כאילו כל שאר הבעיות במדינה כבר נפתרו, ואמר: "אני חייב להגיד שיש דבר אחד שכן הסכמנו עליו, וצחי הנגבי הוביל את זה ויגיש את זה מחר, וזה חוק תקשורת שימנע מצב כזה שגופים ציבוריים יהיו ללא פיקוח וגם שיגדיל את התחרות בתקשורת. עם ישראל מייחל לזה, הוא רוצה לראות קצת גיוון. ואת הגיוון נשיג לא על ידי שליטה אלא על ידי תחרות ועוד תחרות, כי היום כשאתה פותח את הטלוויזיה, חוץ מזה שאתה רואה את דוד ביטן, אתה פותח אתה שומע שמאל, פותח ערוץ שני - שמאל, פותח ערוץ שלישי - שמאל מראיין את שמאל. רוצים גיוון, רוצים תחרות, ואני חושב שגם את זה נשיג".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אם אנחנו נדע לשלב ידיים, להמשיך לעבוד ביחד, אנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל שנים רבות - לטובת אזרחי מדינת ישראל. אנחנו פה בשביל זה, אנחנו נעשה את זה ונמשיך לעשות את זה. תודה על שיתוף הפעולה, תודה על הידידות".
בנימין נתניהו ערב גיבוש תאגיד השידור תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד