י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלי ששמנו לב: עלייה דרמטית ב'טפטוף' הרקטות בעוטף עזה

ככה בדיוק מתחיל "טפטוף" - רקטה אחת - בלי נפגעים לעבר שטח פתוח, שעוברת כמעט ללא מענה והופכת מהר מאוד ל"גשם" של רקטות • זה מה שמתרחש בחודש האחרון בעוטף עזה עם עלייה דרמטית ב'טפטוף' הרקטות • כל המספרים

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

הדיווח שהתקבל אמש (רביעי) היה דיווח שגרתי. רקטה שוגרה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האיזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" לא הופעלה מאחר והרקטה שוגרה לשטח פתוח. צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי.

עם זאת, נראה כי בחודשיים האחרונים חלה עלייה דרמטית ב"טפטוף" הרקטות לעבר אזור עוטף עזה. עם פרסום דו"ח צוק איתן התגאו ראש הממשלה והשרים בכך שמאז המבצע נרשם שקט בגזרה. לדבריהם, מדובר בתקופה השקטה ביותר מאז ההתנתקות.

אלא שמאז, כאמור, חלה התחממות ממשית באזור ו"הטפטוף" הופך אט אט ל"גשם", שנענה בתגובה פושרת יחסית עם "פינג פונג" מטופש בין צה"ל לחמאס. אז הנה רשימת האירועים שהתרחשו רק בחודש האחרון באזור:

• בשבוע שעבר חשף כוח צה"ל שני מטעני חבלה שהונחו ליד גדר המערכת בגבול רצועת עזה, בסמוך לשכונת סג'עייה ובדרום הרצועה, שנועדו לפגוע בחיילי צה"ל.

• לפני כשבועיים, ביום חמישי, פתחו מחבלים באש לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. בתגובה, צה"ל, באמצעות כלי טיס וטנקים, השמיד שתי עמדות של חמאס בעיירה בית לאהיא ברצועת עזה.

• יום קודם לכן שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית חוף אשקלון.

• יומיים קודם לכן שוגרה רקטה נוספת שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בתגובה, צה"ל תקף חמש מטרות של חמאס. ארבעה בני אדם נפגעו.

• לפני כשלושה שבועות התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

• שבוע קודם לכן שוגרו שתי רקטות מחצי האי סיני סמוך לגבול מצרים והתפוצצו באזור המועצה האזורית אשכול. השיגור בוצע בעקבות טענות של ארגון הטרור דאעש כי מטוס ישראלי חיסל חמישה מאנשי הארגון ברפיח המצרית.

בתוך כך, סוכנות הידיעות 'שיהאב' דיווחה אמש כי מטוס ללא טייס תקף כלי רכב אזרחי בלב סיני. על פי הדיווח, המכונית נהרסה כתוצאה מהתקיפה אך הנהג הצליח לברוח.

כאמור, שיגורי הרקטות בחודש האחרון הלכו וגברו. ראש הממשלה, שר הביטחון והמערכת הביטחונית אומרים שוב ושוב כי חמאס לא מעוניין בהסלמה, אך בשטח הדברים נראים אחרת לחלוטין. האם אנחנו לקראת הסלמה משמעותית בגבול עזה? ימים יגידו.
רקטות עזה חמאס טפטוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד