י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שופט פדרלי הקפיא את הצו החדש של טראמפ

שוב הוקפא הצו של טראמפ - הפעם על ידי שופט פדרלי מהוואי, שהקפיא אף את צו ההגירה המרוכך של הנשיא האמריקני שיצא לאחר הקפאת הצו הקודם

טראמפ, רויטרס
טראמפ, רויטרס

שופט פדרלי ממדינת הוואי הקפיא אמש (רביעי) את הצו המרוכך של טראמפ בנוגע לאיסור כניסת מוסלמים לארה"ב, לאחר שאת הצו הקודם שאסר זמנית על כניסת אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארה"ב הקפיא שופט פדרלי אחר מניו יורק.

כאמור, לאחר שהצו הקודם הוקפא בטענה שהוא לא חוקי, שוב זה קורה לטראמפ - שעות ספורות לפני שנכנס לתוקף הצו החדש שאוסר על כניסת אזרחים משש מדינות, ושרוכך באופן שלא יפגע במוסלמים שכבר נמצאים באופן חוקי בארה"ב, שוב הוקפא הצו, מה שגרם לטראמפ להגיב בכעס ולומר כי מדובר "בהתערבות משפטית חסרת תקדים".

טראמפ, שקיים עצרת במדינת טנסי בזמן שההחלטה התקבלה, אמר בפני תומכיו: "רבים חשים כי זו דוגמה להתערבות משפטית חסרת תקדים, המהלך גורם לנו להיראות חלשים". הוא הוסיף כי הוא מתכוון להילחם בהחלטה: "אקח את זה עד לבית המשפט העליון, אם אצטרך. אנחנו ננצח".

כזכור, הצו המחודש היה אמור לאסור במשך 90 יום על אזרחי שש מדינות מוסלמיות שרוצים לחדש את הוויזות שלהם להיכנס לארה"ב. בניגוד לנוסח הקודם, בצו החדש נקבע כי אזרחים מאותן מדינות סודן, סוריה, לוב, איראן, סומליה ותימן שיש בידם ויזה בתוקף, יוכלו להיכנס למדינה. כשעיראק נותרה מחוץ לרשימה מאחר ועמדה בדרישות ארה"ב בכל הנוגע להתנהלות ולמלחמתה בטרור.

לטענת השופט ווטסון שהקפיא את הצו החדש, "הצו מפלה על בסיס לאום, והוא יגרום נזק כלכלי להוואי בשל אי הגעת סטודנטים ותיירים". עוד הוסיף השופט, כי הצו למעשה ימנע מתושבי הוואי המוסלמים לארח את בני משפחתם שמגיעים משש המדינות המוסלמיות המדוברות. משרד המשפטים האמריקני מסר כי ההחלטה על הקפאת האיסור "לוקה בטיעוניה", וכי המשרד יגן על הצו בערכאות הנדרשות לכך.
טראמפ הנשיא צו הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד