י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הטיסה לסין שסיבכה את היחסים בין ביבי לדרעי

ראש הממשלה נתניהו בחר שלא להזמין את דרעי לחתימת ההסכם בין משרדו לסין, ופתח בחזית מול השר - שסירב להצטרף לטיסה אף כשהוצעה לו, אחר כך, על ידי מזכיר הממשלה

ראש הממשלה נתניהו ודרעי, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו ודרעי, פלאש90

למרות אירוע הגיבוש הקואליציוני שהיה אמש בנתניה, הבוקר - נראה שדווקא הקואליציה סדוקה יותר מתמיד, ובזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו פתח חזית מול שר האוצר משה כחלון, גם בזירת השר אריה דרעי נרשמו ביממות האחרונות אי אלו קולות מצדו של דרעי האומרים אני כאן ויש לי גם דרישות.

על פי הדיווח בגל"צ, נרשמה תקרית בין ראש הממשלה לדרעי, לאחר שלאחרון נודע כי למרות שהוא משמש כשר הפנים – הוא לא הוזמן על ידי נתניהו לטיסה הצפויה לסין, שם ייחתם הסכם בין משרד הפנים הישראלי למשרד הסחר הסיני, שעל פיו יהיה שיתוף פעולה בין המדינות בדבר גיוס עובדים מסין.

ההפתעה של דרעי הייתה גדולה, כי למרות העובדה שהוא זה שמחזיק במשרד שיחתום על ההסכם עם סין, נתניהו בחר להזמין לנסיעה שרים אחרים ולא אותו, למשל את אורי אריאל, זאב אלקין ויעקב ליצמן.

על פי הדיווח בגל"צ, בתגובה - הורה דרעי לאנשי משרדו שלא לקדם את המגעים על ההסכם בין המשרדים עד לבוקר וזאת בכדי להעביר מסר לראש הממשלה שנהג באופן לא הוגן. בעקבות כך, מזכיר הממשלה פנה לדרעי ואמר לו ש"ראש הממשלה ישמח מאוד אם הוא יצטרף לטיסה", אך דרעי סירב.

גורם בש"ס הוסיף להבהיר בשיחה עם "בחדרי חרדים", לדבריו, "השר דרעי רק אתמול הבין שהטיסה לסין מיועדת בכלל לחתימה בין משרד הפנים הישראלי למשרד המסחר בסין ולא הבין מדוע שר הפנים עצמו לא הוזמן לנסיעה".

עוד הוסיף הגורם כי "לדרעי אין ולא הייתה כוונה להצטרף כלל לנסיעה, הוא לא עזב את הארץ למעלה משנה ולא מתכוון לצאת כרגע. השאלה הייתה עקרונית איך השר שאמור לחתום לא הוזמן".


אמש, בנאומו של דרעי באירוע גיבוש הקואליציה, הוא אמר כי "השמצות אוף דה רקורד אחד על השני, או מפלגה אחת על השנייה, אלו בסוף מחסלים קואליציות ומביאים לבחירות, עברנו באמת דבר לא פשוט תקציב דו שנתי, יש לנו לכאורה אופק פוליטי כמעט עד הבחירות הבאות, אלא אם כוח על טבעי יפסיק אותם, אין שום סיבה שהקואליציה הזו לא תמשיך, היא עושה דברים גדולים אני לא צריך למנות ולשבח, כולכם יודעים".

דרעי הוסיף כי "הדבר שלצערי, המנגנון שאני שומע בתקופה האחרונה יוצר תחושה של התרופפות מסויימת וחבל, טוב שעשו את הערב הזה היום, תודה לדוד שלקח יוזמה וצריך פשוט לזכור כל הזמן, כל אחד צריך לזכור שהכל תלוי בו, אם אין אני לי מי לי, אבל לזכור את ההמשך, כשאני לעצמי מה אני, לבד זה לא מספיק, צריך כולם ביחד, ולהתגבר קצת על האגו, להתגבר קצת על היצר, לקחת אוויר, לקחת נשימה, ולהמשיך הלאה".

לדבריו של שר הפנים אמש: "חבל, לא תהיה ממשלה יותר טובה מזו, אני אומר לכם, לא תהיה קואליציה יותר טובה מזו, וגם לא יהיו שינויים גדולים אחרי הבחירות, שוב פעם להיכנס לבחירות ולתוך הדבר הזה? המדינה תפסיד מכל הסיפור הזה, אז חבל".
אריה דרעי בנימין נתניהו סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד