כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כחלון לנתניהו: "אני לא ביטן, יש לי 300 אלף מצביעים"

מלחמות כחלון ונתניהו על התאגיד מחריפות. כעת מתפרסם הדו שיח בין השניים שעלה לטונים גבוהים

נתניהו וכחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וכחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע סערת התאגיד השידור הציבורי, משבר חמור בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון. אמש (רביעי) ניצל ראש הממשלה את הבמה באירוע הגיבוש הקואליציוני בנתניה וקרא לכחלון לדחות את פירוק רשות השידור בחצי שנה.

הדברים של נתניהו אמש לכחלון באים על רקע מתיחות עזה שוררת בין השניים. על פי הדיווחים בערוץ 2 ובהארץ, בשבוע שעבר התקיימה פגישה טעונה בין כחלון לנתניהו שבמהלכה אמר כחלון לראש הממשלה: "ביבי, אני לא דוד ביטן. לא מחויב ליוזמות שלך על התאגיד, יש לי 300 אלף מצביעים. השידור הציבורי לא מעניין אותך, רק שליטה מעניינת אותך".

על פי הדיווח, כחלון הוסיף ואמר לנתניהו: "אתה עושה לי תרגילים, כאילו אני אחד משרי מפלגת הליכוד. אני עזבתי את הליכוד, אני לא מספר שתיים שלך, לא מספר שלוש שלך. אתה לא יכול לעשות לי תרגילים כאלה. יושב מולך בן אדם. כשיש הישגים, אתה תמיד מופיע. כשיש קשיים, אתה נעלם".

כאמור, אמש בנאום באירוע הגיבוש הקואליציוני אמר נתניהו: "בתקשורת יש דברים מוזרים, הנה שמעתי על עובדת במה שאמור להיות תאגיד שידור הציבורי שמהללת מחבלים. מה הם עושים? הם לא מפטרים אלא משעים, אני שואל את עצמי - על חשבון משלם המסים?".

לדבריו של ראש הממשלה, "ההחלטה להקים את השידור הציבורי התקבלה בממשלה הקודמת ואני נושא באחריות. אבל זו החלטה שאני אומר לכם ביושר - זוהי החלטה שגויה. רצינו לתקן אותה. אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. לצערי לא הגענו להסכמה. אני אומר את זה לאלה שמפגינים בחוץ - עובדי רשות השידור. גם שגיאה ניתן לתקן, זה לא מאוחר.

"אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקלים של משלם המסים יישארו בלא פיקוח ציבורי", הוסיף נתניהו, "אני לא מכיר דבר כזה. כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל. אין דבר כזה. מאות עובדים, חלקם מנוסים ותיקים הולכים הביתה וזה לא מאוחר מדי לתקן. אני אומר לידידי משה (שר האוצר כחלון, י.ג) בוא נשלב ידיים בוא נעשה את התיקון במסגרת התקציב כי העובדים מוכנים לעשות את כל התיקונים להצטמצם ולקצץ, לא מאוחר מדי לתקן. צריך לקחת עבודה של חצי שנה, ולמצוא את הפיתרון. זה ראוי והכרחי".

כחלון וחבריו ב'כולנו' לא אהבו את הדברים של נתניהו, וח"כ רועי פולקמן הגיב בטוויטר: "כמה מביך. נתניהו שלא היה אכפת לו לשניה מרשות השידור ועובדיה שנים, עושה עכשיו ספין נוסף על גב העובדים בערב גיבוש הקואליציה".

בנוסף, הבוקר התייחס כחלון למשבר עם ראש הממשלה ואמר "החיים שלנו בנויים ממשברים, עוד משבר ועוד משבר, לכן אני מאמין שנעבור אותו. איך אומרים החברים: כחלון ונתניהו - כבר לא".
בנימין נתניהו משה כחלון תאגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד