י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הליטאים מתגבשים: בני הישיבות כינסו את רבני הקהילות

עשרות רבני קהילות ומאות רכזי ופעילי איגוד בני הישיבות התגבשו יחד עם רבני הקהילות בוועידה השנתית, בברכתם של גדולי ישראל

הליטאים מתגבשים: בני הישיבות כינסו את רבני הקהילות

הוועידה השנתית של 'איגוד בני הישיבות' בהשתתפות מאות רבני ורכזי בני הישיבות, התקיימה השבוע במלון ציפורי בכפר בקיבוץ חפץ חיים.

לדברי סגן וממלא מקום ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, שפתח את הכנס, "איגוד בני הישיבות הינו המשך לחזונם של גדולי ישראל בהקמת דגל התורה ליצירת קהילתיות בציבור בני התורה שיטפלו בכל נושאי המגזר. הדבר הזה שהציתו מספר אברכים בירושלים והתרחב לכל רחבי הארץ, זהו כח הרבים".

במקום נערך פאנל ראשי קהילות בנושא "ההפעלה והעשיה הנכונה מול הבחור והקהילה" בהשתתפותם של הרב משה צבי קפלן משכונת רמות בירושלים, הרב יוסף רוקח משכונת מקור ברוך ירושלים, הרב נחמיה שלום מהעיר רחובות והרב גדליה פולישוק ממודיעין עילית.

הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת סלבודקה, נשא את משא החינוך ואמר "חובת הקהילות לתת את המענה החינוכי לבני הישיבות בזמן שהותם בקהילה, רבני הקהילות הם ברי הסמכות הממלאים בימי בין הזמנים את תפקיד ראשי הישיבות בקרב בני הישיבות". הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון הרחיב בדבריו על חובת התאגדותם של קהילות בני התורה ברחבי ארה"ק לדאוג לצרכיה הרוחניים של הקהילה ובמיוחד בתחום הנוער. לאחר מכן ענו במשך שעה ארוכה על השאלות המתעוררות בפני הרכזים במהלך הפעילות.

במרכז המעמד הוקרא מכתבם של הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אדלשטיין על ידי הגאון רבי יוסף אשר נוימן, מרבני שכונת הר נוף. במכתבם חיזקו גדולי ישראל את הפעילות למען בני הישיבות בכלל ובימי בין הזמנים בפרט. מי שחתם את הערב יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שהרחיב על חובתם של נציגי הציבור לעמוד לימינם של פעילי ורכזי ארגון בני הישיבות אשר עושים עבודת קודש, והבטיח גם הוא לעמוד לימינם בכל אשר ידרש.

צילום: יעקב נחומי






























































































איגוד בני הישיבות הרב משה הלל הירש דגל התורה רבני הקהילות גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד