כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צוררת החרדים החדשה? זהבה גלאון רוצה לנהל קמפיין אנטי חרדי

יו"ר מפלגת מרצ, שבעבר הייתה נושאת הדגל של המאבקים האנטי חרדיים בנושאי דת ומדינה, הציגה בפני הנהלת מפלגתה נתונים המוכיחים כי אם מרצ תלך "על הראש החרדי" - היא תכפיל את כוחה • הרוחות התלהטו, וההצעה נדחתה. כל הפרטים

כרזת הבחירות של מרצ, פלאש90
כרזת הבחירות של מרצ, פלאש90

צוררת החרדים החדשה? יו"ר מר"צ ח"כ זהבה גלאון הציגה בפני הנהלת המפלגה נתונים המראים כי אם מרצ תלך "על הראש החרדי", כלומר תנהל קמפיין אנטי חרדי תקיף בנושאי דת ומדינה, היא תכפיל את כוחה ואף יותר מכך, כך חשף הבוקר (חמישי) אלי ביתאן ב'בקהילה'.

בהנהלת מרצ התלהטו הרוחות בעקבות הצעתה של גלאון, והיא לא הצליחה להעביר את אותה עקב התנגדות חלק גדול מחברי הנהלת המפלגה. גלאון, על אף שלא העבירה את ההחלטה, נחושה לנקוט בקו הזה ואף פרסמה לפני כשבוע וחצי סטטוס נוטף שנאה נגד המגזר החרדי וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים".

על פי המתווה שמציגה גלאון, יאיר לפיד שניהל עד עכשיו את שיח השנאה נגד המגזר החרדי החליט לצמצם את הכותרות הללו, ככל הנראה עקב שאיפתו לכס ראש הממשלה. בישראל קיים אלקטורט המונה בערך עשרה מנדטים של חילונים שמצביעים נגד החרדים, וחלק גדול מהמאגר הזה צפוי להצביע למרצ, אם תיטול על עצמה את התדמית האנטי חרדית מחדש.

יצויין כי במערכות הבחירות האחרונות מרצ נמנעה במפורש מנקיטת קו אנטי חרדי, ואף שיתפה פעולה עם חברי הכנסת החרדיים בשלל נושאים, זאת מתוך רצון להתמקד בנושא פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וקידום הנושאים הכלכליים כפי השקפת עולמה של המפלגה.

הרצון אותו מביעה גלאון נוגע להיחלשות מעמדה בתוך המפלגה והתחזקותו של ח"כ אילן גילאון, ובניסיונה להחיות את מרצ לאחר שכמעט ונעלמה בבחירות האחרונות. כזכור, השבוע כשלה גלאון בהעברת הצעתה לקיום פריימריז פתוח במפלגה בוועידת מרצ שהתכנסה בתל אביב. בתגובה שחררה גלאון הצהרה חריפה נגד מפלגתה שלה, שהיא עומדת בראשה, וכינתה את פעיליה "עסקנים".

גלאון לא הכחישה את הדברים, ומסרה בתגובה: "אני כיו"ר מרצ מחויבת לאג'נדה הכוללת של מרצ, של מאבק למען חברה צודקת, והיא מורכבת משלושה דגלים: מאבק לטובת הציבור החילוני והגנה על הדמוקרטיה, מאבק לצדק חברתי וסולידריות, וסיום הכיבוש, ואני מתכוונת להמשיך ולהניף את שלושתם בעוצמה שווה".

גלאון הוסיפה כי "הערכים של מרצ הם ערכי רוב הציבור במדינה: 55% תומכים בפתרון שתי המדינות, למעלה מ-70% תומכים בעמדנו על נישואים וגירושים אזרחיים, קרוב ל-80% תומכים בפתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, ואלפים יצאו להפגין למען כלכלה הוגנת ושוויונית. אלה ציבורים שיכולים להיות חלק ממרצ, אבל נמאס להם שמועדון חברים סגור, ועידה של אלף איש, מקבלת עבורם את ההחלטות. הם רוצים לבחור בעצמם את הנציגים שלהם, ולכן פתרון הפריימריז הפתוחים חשוב כל כך, כדי לתת להם קול".

הפוסט שפרסמה גלאון בהתאם לקו בו היא נוקטת


מרצ זהבה גלאון אנטי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד